Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Elektrotape
Forfatter: 
Dato:  24-01-2010 23:27

Hej allesammen


Jeg har lige fået en løsdrift sammen med to veninder, så nu er vi i fuld gang med at renovere stedet og gøre det klar til vores tre heste.

Jeg står for hegnet og er efter en del research kommet frem til at elektrotape er den bedste løsning, man kan få til rimelige penge. Vi er ikke interesseret i at sætte træhegn eller hippolux op, da det simpelthen er for dyrt i forhold til at stedet er et vi leaser. Jeg gider nemlig ikke give 20.000 kr for et nyt hegn til et sted som jeg ikke ejer for vi står selv for udgifterne.


Så hvad siger I? Er elektrotape den bedste økonomiske løsning til permanent hegn?

Alternativ er jo fx polyreb med påsatte rope-o-cut..?


I må meget gerne komme med alle jeres hegn-råd, da jeg er helt ny i det med hegn..


Tusinde tak for hjælpe :-)


-Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 tape nej tak
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 10:36

jeg har kun set ganske få folde med tape der ser ok ud. både visulet + sikkerhedsmæssigt. tapen er såå svær at få til at sidde pænt dvs så den ikke flagre i vinden.



Billigste løsning er alm. galv. tråd nr 14 fra Harald Nyborg. selv har jeg hvide reb, da jeg ønsker visuelt hegn for dyrene.



Jeg ved ike hvormange ha i skal indhregne men betal jer fra det så pælene står ok i jorden. de skal jo forholdvis langt ned for at blive stående.

Jeg betalte mig for at få mine 5ha indhegnet så pælene står snorlige og i den korrekte dybde

Og opsætningsprisen var faktisk ikke høj kontra materialeprisen når de laver det hele samtidgt.


Brugte BP hegn som leverandør.


karina






Springkursus med Daniel Cassøe d 20+21 Marts

Afholdes hos Hedehusgårdens Rideklub post nr 2640

www.heste-nettet.dk/forum/9/215730/ 215730/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du har...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 15:28

Hvis du har gode hjælpere/maskiner, så sæt det selv op!


Vi havde én nabo til at hjælpe - så vi var kun 3 mand - til at hegne 3,32 HA ind.


Vi startede med at trykke alle træpæle i jorden med rendegraver (skovlen trykkede dem ligeså fint i jorden - vi havde selvfølgelig målt op inden, så de flugtede og var i vater) og derefter skulle der sættes 2 lag Hippolux op - og det er BØVLET at hegne med!!!


Men det tog altså ikke lang tid (y)


Tape vil jeg ikke vælge - det holder ikke og alle de små tråde knækker. Hvad med alm. galvaniseret tråd og så hvide plastic-dutter på, så hestene kan se hegnet?


Du kan ane dem på dette billede, til venstre for hestene, hvor marken er delt op med galv. + de hvide hegnsdutter, så de kan SE det!






Jannie

Grafiker Hestene
Øgårdens Sammie

RDH · født 2005 · Sam-Sam/May Sherif/Ascot xx
lånehoppen Dream Girl (ins. 2010)


R.I.P. Sisse min 21.7.1989-24.12.2009

- vi fik knap 20 fantastiske år sammen ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elektrotape
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 19:27

Hej :-)


Vi har elektrotape, og derfor kan jeg med erfaring sige: Vælg noget andet.


Problemet med elektrotape er at det giver for meget vindmodstand, når det blæser (ja, man skulle ikke tro det, men det gør det). Og der kan ligge rigtig meget sne på det, når det sneer. Begge dele gør at det bliver strakt ud og begynder at hænge, og som en anden skriver ovenfor, så bliver de små, indvævede metaltråde efter et stykke tid revet over = ingen strøm på hegnet. Vores fungerede fint i ca. 2 år, allerede det tredje år var der problemer og vi måtte udskifte nogle meter her og der. Fjerde år var der simpelthen for mange brud på metaltrådene til at det kunne repareres.


Vi har derfor måttet sætte en tynd tråd imellem de to elektrotaper for igen at kunne få strøm på hegnet (er ved at lave ny fold andet sted, hvor vi skal sætte en anden slags hegn op, derfor har vi ikke gjort mere ved det).


Held og lykke med projektet! :-)


Lene





*** Ubi bene, ibi patria ***


0
0
Svar på denne tråd
 
 elektrotape
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 20:35

Kan kun give ovenstående ret. Det er noger hø, og meget dyrt at vedligeholde!!


Vi har i gennemsnit skiftet vores hvert andet år, grundet knækket metaltråde= ingen strøm på hegnet.


Så i lægden er det en MEGET dyr løsning.


Vi har nu elreb (det dyre fra Rutland) og det virker meget bedre!!


God arbejdslyst


Hilsen Karina



Ny hjemmeside: http://stald-birch.dk/



Prima wrap sælges m. analyse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man bruger reb...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 08:25

Skal man huske at sætte cuttere på, så hegnet skæres over hvis de går i det...


Igen syntes jeg dog reb heller ikke godt nok, det mørner og trådene springer - jeg har et kort stykke ved laden med 2 x reb (og cuttere selvfølgelig) - det er allerede grønt har kun hængt der i 2,5 år.




Jannie

Grafiker Hestene
Øgårdens Sammie

RDH · født 2005 · Sam-Sam/May Sherif/Ascot xx
lånehoppen Dream Girl (ins. 2010)


R.I.P. Sisse min 21.7.1989-24.12.2009

- vi fik knap 20 fantastiske år sammen ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tape....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 19:56

Jeg kan nu ikke tilslutte mig ovenstående. Jeg vil aldrig nogen sinde hegne mine folde med andet end elektro-tape. Bevars, det skal sættes ordenligt op, og strammes godt, men det skal alt hegn jo. Er det korrekt opsat, så hverken flager det i vinden eller samler sne på toppen. Jeg har aldrig haft en skade eller et udbrud i de sidste 15 år jeg har brugt tape, det er meget synligt og med god strømforbindelse, men der skal vælges en ordenlig kvalitet. Tape er bestemt ikke bare tape. Gå til fagmand og køb, det betaler sig i længden. Jeg har købt min tråd her: www.handyhegn.dk Det er en absolut super kvalitet. Mit har nu siddet i 3 år, og man kan ikke se det på den. Desuden er levetiden for en god tape høj.

0
0
Svar på denne tråd
 
 El-reb...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 17:12

Jeg er helt klart til el-reb. Jeg har selv haft det og jeg synes ikke at mit blev grønt og det stod ellers under masser af læ-hegn.


Jeg vil dog anbefale at hegne med reb for oven og alm tråd for neden.


Hvis der er ordenlig strøm på, så brænder alm hegnstråd græs over, så det danner jordforbindelse om sommeren. Det gør el-reb ikke. Jeg valgte dog at sætte el-reb op begge steder, da jeg synes, at det så pænere ud og så har jeg ikke noget imod at gå en runde med en le. Men jeg er et par gange kommet til at klippe den nederste tråd med leen :-)


Jeg har haft hest opstaldet, hvor der var tape og der var der problemer med at holde strøm på og det var meget grønt.


Men husk at tilbehøret til el-reb koster meget. Du skal bruge reb-samlere - ellers brænder lederne over, der hvor du laver knuder. Jeg mener at prisen for 5 samlere(poda) er 199 kr + moms for samlere til 6 mm reb. PLindberg har vist nogen der er billigere. Vælger du at sætte 6 mm reb op, så skal der sættes cuttere op pr 50 m. Hvis du sætter to rækker reb op - så er prisen til cuttere 500 kr pr. 500 m (5 stk for 199 + moms). Det er bestemt værd at tage med i overvejelserne inden man vælger, hvilket hegn man vil benytte.


Hilsen

Daniela

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den billige, men noget
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 19:19

mere arbejdskrævende løsning er almindelig tråd, og så går man en tur med en bøtte hvid maling og en pensel.

Det virker rigtig godt. Måske ikke lige nu, men her kan man jo vælge blå farve i felter. Det ser heste godt.

Tråden holder også længere.

Vi har gjort det på 18 tdr. eng.

Bevares, ikke alt samme dag, men det tager faktisk ikke så lang tid.

Føllene vænner vi til hvidt elhegn i sikker træfold, og de kan udemærket huske det, når de kommer på stor mark uden træhegn.

Her venter vi på forår og milde vinde...


Med venlig hilsen Lene


www.hestebamserne.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har så også været
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 01:16

glade for vores tape.

Ja, man skal være omhyggelig med at stramme det godt op ved opsætning.

Ja, man skal købe et ordenligt produkt, især Isolatorene er vigtige.

Der må max være 3 meter mellem hegnspælene hvis det skal holde i mange år.

Man skal bruge de rigtige ting til at samle med, og på hjørnestolper.

Men tilgængæld får man et super lækkert hegn, der ser godt ud, er super synligt for hestene, og med et minimum af vedligehold.


Vi har skiftet tape en gang på snart 15 år. Og venter snart at skulle gøre det igen, men der er stadig fin srøm rundt endnu.


Mvh
Jackpot


Som nyder freden og roen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Type tråd
Forfatter: 
Dato:  13-05-2010 18:15

Der kommer IKKE til at være almindeligt tråd oppe, da min hest allerede har været i hegnet en gang, hvilket nær kostede ham livet og mig 20.000 kr. Det var galvaniseret tråd så det holder jeg mig lang lang lang væk fra.


Lige nu står de midlertidigt på en fold med polytråd med ropocut på. Der er ikke strøm på hegnet, da vi netop er ved at lave nyt hegn, og det har min hest luret så han bryder ned på græsfolden stort set hver dag (de er ikke græsset ind endnu, eller jo min hest er, for han har gjort det selv). Pointen er at min hest gerne en gang om ugen knækker tråden, men sjovt nok ALDRIG der hvor ropocut sidder. Og JA de er sat korrekt på og polytråden er af god kvalitet. Så ropocut stoler jeg heller ikke en flyvende fis på :-)


Så jeg har brug for noget hegn der netop knækker hvis min hest skulle få lyst til at løbe ind i det. Og der er den eneste løsning jeg har kunne finde elektrotape.


Om der så kun holder i 2 år, fred være med det, så sætter jeg bare noget nyt op om 2 år :-) Det vigtigste er at min hest ikke kommer til skade!


mvh

Signe

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider