Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

hvor mange wrapballer kan man ca.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 13:44

på fx ½ hektar/1 tøndeland ??

Nogen der ved noget om det??

mvh

0
0
Svar på denne tråd

Det kan man ikke...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 14:16

... sætte noget antal på - det afhænger jo af, hvor højt og hvor kraftigt græsset er.

Jo mere velgødet og jo bedre passet græs - jo større udbytte.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

wrap..
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 20:48

ja som sif skriver så er det næsten ikke til at sige, det kommer an på så meget.

kan dog sige at vi fik lavet 13 baller wrap a ca 300 kg. på vores sidste år.

det var ret tyndt (1 år efter såning) og ikke særligt højt, havde dog fået lidt gødning. Det var ca. 1 ha.

i år er det noget kraftigere og har fået gylle, stykket er dog nu kun 0,8 ha. og vi forventer at få ca det samme som sidste år.

0
0
Svar på denne tråd

hej.....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 21:51

sidste år fik vi 70 små wrap baller på under en hektar.

i år er græsset endnu højre og kraftiger, så i næste uge skal jeg ha præsset på lidt over en hektar, hvis jeg husker det skal jeg nok skrive.

mor til den smukkeste prinsesse 061008

Mister Silverfoot til salg

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2009 14:48

Det afhænger jo både af jordtype, græssorter, gødning, vand og temperaturer!

Sidste år fik vi 165 baller á 300 kg stykket på 6 ha i første slet. Derefter kunne vi have gødet og taget flere slet, men det gjorde vi ikke da vi ikke skulle bruge mere.

I år er vi netop nu ved at skårlægge 1. slet på de 6 ha, og jeg forventer ligeså mange baller som sidste år. I år skal det så gødes, for vi vil prøve at lave hø hen i august.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; 1-års vallak efter Rush Hour, Hingsteføl efter Rush Hour, 3-års velgående hoppe efter Londonderry (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

afhænger af græssets
Forfatter: 
Dato:  30-05-2009 14:56

På ca to tønder land, lavede vi omkring 25 af de største baller, da det var bedst.

Det år det var dårligst gav det 8 ....

0
0
Svar på denne tråd

på....
Forfatter: 
Dato:  30-05-2009 16:28

1 1/2 hk med rimelig ok græs og det hele fik vi 24 baller a 250/300 kg forrige år i første slet. Mere tog de manden pressede for ikke. Halvdelen tilfaldt os og var super i kvali, og så tørre som muligt mv.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 16:54

-vi er virkelig i tvivl om vi skal få det wrappet eller ej!!

Hvad skal man være opmærksom på ? Hvad er rimelig pris?

Kunne det være bedre bare at få det skåret og lade det tørre og få det kørt løst ind..

Vi har lidt under ½ hektar/0,7 tønde hvor græsset er grønt med kløver, tidsler, mælkebøtter etc.

Højdemæssigt svinger det fra 10 -50 cm. Det blev gødet sidste sensommer(nogen havde ladet deres heste dødbide folden).

og hestene skal ikke have det græs at spise af pt.

mvh

0
0
Svar på denne tråd

Vi......
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 00:28

har idag fået wrappet lidt under 1 ha.mark,det er tilsået med hestegræs.Græsset kunne godt have været mere "tæt"-alligevel gav det 143 baller .Det er første gang,vi har fået lavet wrap,så vi var meget spændte på resultatet.

Hest nr. 3 - blev en supersød "ishest" - Freyja af Raaslettegaard..

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres fine svar
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 11:22

mvh

0
0
Svar på denne tråd

vi fik 110
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 21:44

og et stort vognlæs hø.. på lidt over 1 tdr land. der er 50 kg i vores småballer wrap.

2 stk. belgiske kæmpe kaniner købes. En af hvert køn, farver underordnet. Afhentes kun sjælland vest.

Tinna

0
0
Svar på denne tråd

antal baller
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 09:24

vi har lige fået presset og wrappet første slæt på lidt over en hektar i går aftes. Det er en 2. års mark tilsået med Barenbrug Horsemaster i en smule hvede som dæksæd. Der blev 33 baller á 300-350 kg tørt-næsten hø- wrap. Vi ville have haft det til hø, men det skulle regne i nat(hvilket det også gjorde), så vi måtte presse nu og så pakke ind. Glæder mig allerede til det skal bruges, det er grønt dufter som lækkert hø. Det er nok til eget forbrug hele vinteren.

Iøvrigt kan jeg varmt anbefale denne heste-blanding. Den er lidt langsom til at komme i gang og vi var ved at fortryde at det var den vi havde brugt, men her på 2. år er der virkelig gang i det. Det har i år kun fået gødning i foråret og nu får det så en omgang gylle også.

Sidste år, hvor marken var en 1. års mark gav den 8 minibig tørt wrap i første slæt (tørke!), 22 minibig hø i andet slæt og 12 minibig tørt wrap (350 kgs) i 3. slæt.

I år er der så indtil videre kommet 33 minibig tørt wrap i første slæt, dog taget lidt senere end sidste års første slæt. Når vi når længere frem ser vi om det bliver til et eller to slæt mere. Det afhænger af væksten.

MVH Mette

Lucerne sælges billigt!

0
0
Svar på denne tråd

jorden...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 12:55

hvis du vil lave wrap skal du allerførst kigge på marken om foråret.. er det smask fuld af mulvarpeskud, skal de enten tromles eller der skal slås over dem..ellers får du ingen brugbar wrap..

har du masser af ranunkler (bidende) så skal du IKKE lave wrap, men kan godt lave hø.. ranunkler er giftige men giften neutraliseres ved tørring..

0
0
Svar på denne tråd

tak for jere svar
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 20:13

lefab98 : er det ranunkler du mener? mener bare..det er da ikke en typisk plante at finde på græsmarken, er det?

mvh

0
0
Svar på denne tråd

baller
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 10:00

Jeg har netop fået lavet 56 baller af 300 kg på 2 ha. Græsset var ugødet og tyndt flere steder.

Mht. bidende ranunkel (smørblomst), kan den blive et problem på vedvarende græsarealer og enge. Derudover kan bynke og ager padderokke snige sig ind i en græsmark, så dem skal man også være opmærksom på.

MVH. Janni

Sælges:

OLD Vallak '05 efter Buster Kærgård 8p/ Pallex af Ulstrup 9p

DV Hoppe '06 efter Corratus 9p/ Peter Pan 9p

Se hjemmesiden

www.123hjemmeside.dk/ flakkemosegaard

0
0
Svar på denne tråd

Wrap....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 17:52

Jeg fik sået et stykke på ca 9000kvm til i November 2008, det har jeg lige høstet 157 baller af 40-50 kg på, det har så fået ca 110 KgN gødning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider