Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

hegn mod skrænt og å?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 17:46

Jeg skal til at udvidde min fold og der er på den ene side af folden en meget stejl skrænt på ca 2 m og forneden af den en å på ca 4 m bred. Er det nødvendigt at sætte hegn op mod denne? Det er nemlig meget besværligt, da der<står mange træer og buske i forskellig afstand fra skrænten. Mine heste har før haft mulighed for at gå ud i åen længere oppe og det har de aldrig gjort.

MVH Tina

Hingsteføl sælges. F: BH Doolittle, MF: Solos Landtinus, MMF: Primus AA. 25000,-

Hoppeføl sælges. F: Zardin Firfod, MF: Solos Carex, MMF: Leandro. Utrolig smuk og feminin. 40000,-

Opstaldn. 7490

0
0
Svar på denne tråd

indhegne
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 20:15

Jeg havde gjort det. Synes af og til man hører om heste der skvatter i og ikke selv kan komme op.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Jeg turde
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 16:39

heller ikke lade være, tænk hvis de glider derned og ikke kan komme op igen??

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

falde i
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 21:34

Jeg havde slet ikke tænkt på de kunne falde i :-). Tænkte kun på om de ville springe over og på<den måde være ude af folden. Så må hellere sætte hegn op

MVH Tina

Hingsteføl sælges. F: BH Doolittle, MF: Solos Landtinus, MMF: Primus AA. 25000,-

Hoppeføl sælges. F: Zardin Firfod, MF: Solos Carex, MMF: Leandro. Utrolig smuk og feminin. 40000,-

Opstaldn. 7490

0
0
Svar på denne tråd

Hegn ind
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 21:54

Når der er stejl skrænt fra folden ned til en å, så vil jeg klart vælge at sætte hegn op, så det kan markere skrænten.

Heste i leg kan komme drønende i leg og glide ud over skrænten. Men hvis de ved der er et hegn, så vil de være mere opmærksom på at holde afstand.

500 kg hest ned i en 4 m bred å, kan blive en udfordring at få op igen, især når der også er en stejl skrænt.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

Regler
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 06:55

Mon ikke der er mogle regler for hvad man må og ikke må gøre. Vi har et fint regulativ for vores, med regler for hegn mm.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Du skal holde
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:42

dig 2 m fra åen, hvis ikke der skal blive bøvl vedr. miljøreglerne ( så vidt jeg lige husker), men jeg er sikker på, at du kan finde noget hvis du Googler :)

3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)

0
0
Svar på denne tråd

Hegn ved å
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:59

Vores regulativ siger at hegnet enten skal stå 1-1,20 meter fra åbredden eller minimum 6 meter. Det skal være så åen kan renses over hegnet, så der er også en max-højde eller også skal der kunne køres mellem å og hegn med store maskiner.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

ang. regler
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 23:00

Min kæresten sidder med regler omkring vandløb og området omkring disse i hans arbejde.

Hansiger du kan se reglerne for indhegning på retsinfo.dk - find vandløbsloven og kig på § 69 ...

Ellers er et godt råd - ring til din kommune og spørg :-)

God fornøjelse

Billig opstaldning i Viborg tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider