Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 hubertusjagten
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 23:02

Ved ikke om det er mig der er sart, eller ... ?
Men jeg så hubertusjagt i fjernsynet idag. Og den mandlige rytter som (heldigvis) kun blev nummer 2, så ud til at have pisken i røven af hesten, sådan ca. de sidste 400 meter af løbet?!
Det virkede lidt voldsomt på mig, men sådan gør man måske bare når man gerne vil vinde?
Pisk er jo blevet forbudt ved ponyerne, da en der vandt et år, brugte pisken lige lovlig meget.
Hvad synes i, skal pisken også væk fra de voksne ? Eller er jeg bare overhysterisk ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pisk...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 05:31
For mig så det ud som om han brugte den fra starten af??
0
0
Svar på denne tråd
 
 hubertusjagten
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 08:53
jeg syns den skal væk!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Furio..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 09:05

Mener faktisk også at det godt kunne se ud som om at han brugte den fra starten af, men var ikke helt sikker - så ville ikke lige bare ikke lige skrive det når jeg ikke var 100 % sikker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 pisken..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 09:56

Ja jeg synes også det så ud som om han brugte den fra start, dog virkede det ikke til at han slog særligt hårdt med den.. Det var lige som om han bare stod og tjattede lidt til hesten med den.. virkede ikke rigtig som om det generede hesten det mindste, den løb da i hvert fald ikke hurtigere


:-D Mvh Miss E 8-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 08:54
Synes heller ikke det så alt for smart ud.. sys hesten så ud til at være træt.. Synes ikke det var nogen grund til at slå den sådan bla. fordi den ikke løb hurtigere af det og fordi det ikke sender et særlig godt signal og så fordi jaa er måske en smule overhysterisk os, men sys det var lidt synd for hesten..

Synes også pisken skal væk hos de voksne...
0
0
Svar på denne tråd
 
 helt enig
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 12:08
Jeg synes også det så mærkeligt ud. Jeg hidsede mig faktisk lidt op, for det var da en underlig måde at ride et opløb på. Han sad jo nærmest ret op og ned, næsten lænet lidt tilbage for at kunne slå hesten i r*ven!
Man stiller sig da frem i bøjlerne for at gøre det lettere for hesten...
For mig virkede det slet ikke som om han forsøgte at vinde, så havde han i hvert fald ikke meget forstand på "væddeløb".

mvh Anne Mette

:-)
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske! Og en rytter uden hjelm er bare et fjols!
0
0
Svar på denne tråd
 
 det diskuteres
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 13:02
allerede her: www.heste-nettet.dk/forum/1/911276/ 911276/

>>Nina Rosef: Hvorfor pokker skal Hubertusjagten væk???

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd
 
 mig og min
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 13:38

veninde sad også og diskuterede det da vi så det !

Og vi blev enige om, at det så lige lovlig vildt ud.

Synes ikke det er fair, at pisken skal væk fra ponyerne og så ikke fra hestene. Er ikke i tvivl om at jeg synes det burde være forbudt at bruge pisken så meget (hvis han altså slog hårdt) og synes ikke der er nogen forskel på om man rider på en pony eller på en hest! Det er vel det samme ?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider