|
|
| Hvad rider I med? |
|
|
Hvad rider i med... hat eller hjelm i LA klasserne på distriktsplan...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg burde |
|
|
ride med hjelm...Men jeg har desværre et kæmpe hoved, så jeg syntes at det virker meget skæmmende, når jeg rider med hjelm til stævner..derfor rider jeg med hat til c-stævner. -Desuden har jeg redet stævner i schweiz, hvor man kun må stille op med hat! I alle dressurklasser på alle niveau'er (undtagen pony rytterne).
Mvh. TineSæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjællandtråd om HN-træf:HN-træfHest sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kandar= hat |
|
|
Jeg synes det er mest korrekt først at ride med hat, når hesten har kandar på. Trense og hjelm passer til hinanden, hatten bruges når hesten er mere uddannet og går med kandaren. Dvs. jeg tager hatten på i MB. Dog synes jeg det er ok med hat til unghestechampionater, da der her er tale om eliten blandt de unge heste.
Unghest, startet i LC= hjelm.
Ældre hest, startet MB= hat. Jeg er klar over at kandar ikke er påkrævet i MB, men jeg har valgt at lægge den på, så derfor hatten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LA-klasserne... |
| Forfatter:  |
mettebj |
| Dato:  |
14-02-2005 15:27 |
|
Jeg rider med dressurhjelm i LA-klasserne.
Hatten tager jeg først på i M-klasserne - og kun når jeg rider med kandar.
Jeg har aldrig oplevet, at der er blevet redet med hat i eksempelvis LA1. I LA4, LA5 og LA6 er der dog en del der rider med hat.
Før i tiden, da man red med kandar fra LA2, var der også nogen der brugte hatten allerede der.
Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville nuppe en rundpuldet |
|
|
Jeg spurgte faktisk om det samme for et par uger siden - da jeg qua min nye hest lige bliver sparket et par klasser op - og hvad sku' jeg så ha' på hovedet??
Dengang fremkom følgende rationelle inddeling;
at hjelm og evt. bowler hører sammen med ridejakken mens cylinderhat og frakke hører sammen.
Da man kun skal have frakke på fra M (eller er det endda MA?)- så mente mange, at det også først var dér hatten skulle frem.
Andre mente, at allerede i højere LA- klasser (LA4 +) kunne en hat godt forsvares til c-stævne.
Personligt har jeg det sådan, at jeg synes hatten er lidt prangende - så vil man have den på før end det kræves, skal man også kunne levere varen (og lidt til). Jeg vil allerhelst have en klædelig dressurhjelm (hvis de findes!) på - alternativt en bowler. Jeg så en pige med bowler i sommers og det så faktisk fint ud - men ikke prætentiøst.
Ligenu afventer jeg den fortsatte udvikling med hesten før jeg styrter ud og investerer i hattebeklædning - der er alligevel ikke nogen grund til at spilde flere penge end højst nødvendigt..
MH Nana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hat = Kjole |
|
|
Jakken hører sammen med ridehjelm eller bowler, hatten hører sammen med kjolen. At hatten så er mere klædelig end bowleren er en anden sag.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskelligt rundt omkring |
|
|
nu er jeg jo godt nok endt som springrytter, men en af mine ganske gode veninder rider dressur. hun rider lige for tiden op til LA6 og rider med hjelm. hun var i sommer i kolding med hest og det hele og startede en del stævner derovre. der siger hun at man meget sjældent så folk med hat i La klasserne ligeså på sydsjælland, men tager man til vintertræningsstævne på holte så ser man enkelte med det helt ned til La2. men nu har holte jo også ry for at være et af de mere 'dressur snobbede' steder her i nordsjælland.
Personligt synes jeg ikke man skal ride med hat før i Mb'erneog selv her har jeg da set folk med hat. Det sjoveste sted jeg endnu har set folk med hjelm var i en georg på slangerup i sommer, der mener jeg alligevel at man bør have fundet hatten frem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snobbede vestsjællændere |
|
|
for langt størstedelen af LA-ryttere herude rider med hat. Ja, selv til et klubstævne har jeg oplevet ryttere med hat!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| distrikt 4 |
|
|
Mette.....
Ja, det er jo netop det jeg har oplevet.. Til alle de klubstævner jeg har redet, har der fra LA1 været en del ryttere der har redet med hat, hvor jeg har min dressurhjelm på...
Forrige weekwnd var jeg i SLRK og se distriktsstævne, der red stort set alle ryttere med hat. Den 26 feb. skal jeg til distriktsstævne i MBRK, og er blevet i tvivl om jeg skal tage hjelmen eller hatten på hovedet..
Her i distriktet tyder det på at man på almindeligvis rider med hat fra LA1, som minimum til C stævner.
Min umiddelbare holdning er også, at hatten hører sig til kandaren (hvilken jeg iøvrigt meget gerne så som valgfri fra LA igen, men det er jo bare fordi Jente går super på den (o:) hi,hi...
Jeg vil ikke kategoriseres som en af de snoppede vestsjællændere, men omvendt vil jeg heller ikke være den de ligger mærke til, fordi jeg er den eneste uden hat.... Hjææææælp...
Gunnihus Jente IIGunnihus Jente II
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hat/hjelm |
|
|
har også været i schweiz, du skal ikke ride med hat, men må gerne, så mange gør det allerede fra de små/lave klasser til klubstævner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg = en snob |
|
|
Jeg tager hatten på, så snart jeg kan, da jeg gerne undværer migrænegryden, så jeg må altså være en snob!
Jeg synes også, at det passede fint tidligere, at hatten kom på med kandaren i LA2, men nu er det jo først fra MB, så når jeg starter LA'erne er det på med hatten - jeg har den jo alligevel liggende!
Jeg har et ret lille hovede og jeg har så fået lavet min hat hos en hattemager. Hatten passer perfekt og den kostede kun kr. 300,!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hat.... |
| Forfatter:  |
zanta |
| Dato:  |
18-02-2005 18:08 |
|
Her hvor jeg kommer fra rides der som regel med hat fra la2 og op. Mange har den også på bare de rider la0-la1 til c-stævner.
Jeg plejer selv have hat på fra la2, for nu har jeg den jo alligevel til at ligge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| La-klasser |
|
|
Her i området rider en del med hat fra LA1 og op efter(Dog mest til distriktstævner).
Forrige weekend var jeg til distriktstævne i en LA1 og der var en lille overvægt af folk med ridehjlem. Så det kommer nok an på hvor i landet man starter.
Rider selv med hjelm lidt endnu. Men har da tænk på at anskaffe mig en hat i løbet af sommeren(Når vi måske rider lidt højere).
hilsen My
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|