Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Stævner...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 23:56
Hejsa

hvilken farve er bedst at bruge i et springstævne??
Nu tænker jeg som underlag, gamacher, rytterens udstyr?

Skal min hest klippes og ellers gå med dækken udover evt? nu tænker jeg på når han går på fold osv..

Hvordan foregår det til et "begynder" stævne??

hvor meget koster ridemærker hvordan tager man dem og hvor
0
0
Svar på denne tråd

alt er tilladt
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 08:30
alle ensfarevde ridejakker er tilladt i springning, så det kommer jo an på hvad hest du har hvad der er pænt. Nogle klæder det med grønt andre med hvidt og andre igen med rødt osv.....

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 11:50
Når du tænker på om din hest skal klippes og havde dækken på skal du overveje om den sveder meget når du rider, og hvor meget du rider. Du behøver ikke give din hest dækken på når du klipper den. Det går an på hvor meget du klipper den.
knuz Lise
0
0
Svar på denne tråd

Du behøver ikke...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 12:55
... at klippe din hest, bare fordi den skal til stævne. Hvis den trives med pelsen til daglig, så er der ingen grund til at lave om på det.

Som før nævnt er næsten alle farver tilladt ved springstævner - men til klubstævner behøver du ikke at have en stævnejakke på. Du kan sagtens ride i en ensfarvet trøje (evt. klubtrøje). Der bruges oftest sort, mørkeblå eller rød til springning. Dertil lyse eller hvide bukser, ridestøvler og en EU-godkendt hjelm.

Hvad angår hesten, så er det helt op til dig, om den skal have gamacher/senebeskyttere på.
Jeg synes det er pænest med et hivdt underlag, men der er også nogle som bruger sort, grønt, bordeaux eller lignende.

Når du skriver "begynderstævne", så regner jeg med at du mener et klubstævne. Der er vel forskel på, hvordan det foregår fra klub til klub, men normalt får man et katalog, hvor der står ca. hvornår de enkelte klasser starter. Det er så dit eget ansvar at være der i god tid og kigge på startlisterne, så du kan se præcist hvornår der skal gåes bane og den slags.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Ridemærker..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 15:10
Tages så vidt jeg ved i din rideklub - det er ofte sådan en aktivitet klubben afholder i de ellers lidt stille vintermåneder. Prisen kender jeg ikke - men måske kan du finde den på www.rideforbund.dk. Du skal bruge mærke 1-2 for at få rytterlicens - som du så igen skal bruge, hvis du vil starte distriksstævner.

Hvad angår udstyret, så synes jeg du skal vælge en farve, der passer til hesten - og så iøvrigt ikke iklæde den mere udstyr, end den behøver -for hesten kan sikkert selv bedst lide ikke at have alt muligt på.

Rent økonomisk kan det være en god investering at købe stævnejakken i sort eller mørkeblå - så kan den nemlig bruges både til spring og dressur.

MH Nana
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider