Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Træning af andres heste
Forfatter: 
Dato:  20-05-2018 00:11

Hej jeg har et par spørgsmål jeg håber nogen med erfaring har svar på..

 

Jeg vil gerne starte mit eget sted hvor jeg træner heste primært fra jorden men også i ridning.. men jeg ved ikke hvad det kræver om det kræver en uddanelse eller hvordan?

 

Har også overvejet et lille stutteri men igen ved jeg ikke hvad det kræver at starte.. om man bare kan starte det op eller om der er specielle krav til det..

 

Jeg har arbejdet meget med heste og har trænet mange dog har jeg aldrig taget penge for det.. håber i kan hjælpe..:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Starte træningssted
Forfatter: 
Dato:  06-06-2018 14:21

Hej,

 

Der kræves ingen uddannelse for at udbyde træning af heste, så længe du altså ikke giver dig selv en titel, du ikke kan leve op til, som f.eks. berider. Ligeledes kan enhver avle heste, men hvis du avler for at få kåret afkommene, skal du naturligvis følge det valgte avlsforbunds regler for registrering og kåring.

 

Du skal dog tænke på, hvordan du får betalende kunder nok til, at det økonomisk kan løbe rundt for dig. Så længe du ikke har en form for uddannelse fra et eller andet sted - det kunne være indenfor Pat Parelli Natural Horsemanship, Bent Branderup Trainer eller noget andet, som folk kender eller har hørt om - så kan det være svært at få potentielle kunder til at få øje på dig og hvad du kan.

 

Som avler kan det også være meget svært at få gode priser for dine afkom, så længe du er "ukendt" i hesteavlen. Det tager tid at få et godt navn, og for nogle lykkes det aldrig, selv om de avler rigtigt fine heste.

 

Det ovenstående er ikke for at tage modet fra dig, det er nok mere de tanker, jeg selv ville have, hvis jeg skulle prøve noget lignende!

 

Held og lykke med projektet!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider