Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hjælp til genoptræning
Forfatter: 
Dato:  23-05-2018 14:00

Hej, jeg har så fået part på en 5års hoppe. Hun har stået stille i 9 måneder, efter de opdagede at hun havde tætsiddende tortntappe. Så jeg skal til at genoptræne, jeg havde et klart billede af hvordan jeg ville starte: longe og hjælpemiddler til at styrke hendes ryg før jeg overhovedet rider hende.

Så hører jeg bare at, longering er for belastende, ingen indspændingtøjler, bare op på den osv.

Ville høre om der var nogen der havde erfaring med at træne en hest med rygproblemer, eller bare nogle gode råd.

Tak på forhånd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2018 20:11

Ja det har jeg en hel del erfaring i, men min fb side og hjemmeside er under ombygning, så har ikke ret meget at vise. Men send mig en pb. så hjælper jeg gerne ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genoptræning
Forfatter: 
Dato:  06-06-2018 14:12

Hej,

 

Det er supergodt, at du undersøger, hvad der er bedst at gøre, når en hest med tætsiddende torntappe skal genoptrænes for at kunne blive en holdbar ridehest.

 

Det er en gammel tommelfingerregel, at man ikke longerer en hest der har rygproblemer. Det er på den ene side vældig logisk, hvis longeringen ikke foregår fuldkommen korrekt. Der findes heldigvis flere dygtige mennesker her i landet, der vil kunne lære dig om longering som terapi for heste med diverse udfordringer. For eksempel findes der en træning, der kaldes Anatomisk Rigtig Ridning, som starter med en meget, meget præcis longering, der meget hurtigt får hesten til at bruge sin krop anatomisk korrekt, således at den efter et stykke tids træning har styrken til at kunne rides. Hvis man longerer gennem længere tid, uden at hesten bruger kroppen helt korrekt, kan man nemlig gøre megen skade på den, og det skal man i hvert fald ikke gøre med en hest, som man ved har et problem.

 

Jeg vil derfor på det kraftigste anbefale dig at kontakte nogle af de personer i DK, der kan undervise dig i at longere din hest på den bedst mulige måde. Prøv at google ARR Danmark.

 

Det lyder måske noget alternativt at skulle bruge en masse ressourcer på at lære at longere sin hest, men faktisk kan du via god longering udrette virkeligt store ting med din hest.

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider