Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Værste stævne
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 11:22
Her er¨muligheden for at fortælle om dit værste stævne.

Jeg kan umuligt være den eneste som er taget til stævne uden mine ridestøvler og måtte låne nogle der ikke bare var alt for korte men også alt for store både i brede og fodstørrelse.

Jeg tror heller ikke jeg er den eneste der ikke har gidet at ringe om starttider og taget til stævne for at se at ham jeg skulle ride efter lige rider ind på banen da jeg ankommer - jeg vandt så senere klassen - men jeg kan absolut ikke anbefale 7 min opvarmning.

Eller er jeg den eneste der er taget til stævne uden en pumpe til luftmadrassen og har sovet en hel weekend på en meget flad og meget hård luftmadras?

Jeg kan også nævne at i tre stævner i træk blev første uplaceret i ALLE mine klasser.

Men mit allerværste stævner var for nogle år tilbage i Varde. Jeg skulle ride SJM. Men inden jeg skulle det skulle jeg state en eller anden LA klasse.
Som de fleste ved, var min hest bare lidt ... underlig, og skulle i stressede situation helst ikke komme for tæt på andre heste. Så det prøvede vi så. Vi fik ham læsset af og skulle til at sadle op. Jeg fik sadel på, og alt gik fint. Lige indtil jeg skulle have min kandar på ham. Så da jeg har tøjlen over hovedet på ham og grimen af stikker han af. Så min "søde" hest begynder så at små trave rundt på stævnepladsen med mig hængende bagefter. Jeg kan godt sige - man står ikke godt fast i et par lettere brugte læderstøvler! Men nå efter at have været stævnepladsen rundt et par gange med mine søster og mor løbende bagefter - igen af dem var vilde med at gribe ind - for som min søster siger i dag - den havde det der blik. Men nå vi når så porten til ridehallen og af mystiske årsager får jeg endelig styr på ham og smider kandaren på ham.
Jeg kan roligt sige, jeg ikke bare er sur, jeg er vred. Så da jeg er igang med at sætte mig op kommer Ulla Nielsen som jeg sammen med forbi, og spørger hvordan det går og hvornår jeg skal ride SJM. Hun er forøvrigt lidt nervøs på mine vejne da jeg weekenden inden skulle ride en MB3 sammen med hende og lige inden jeg går ind for at sadle op finder hun ud af, at jeg har misforstået programmet. Fri trav var ikke skråt igennem som jeg troede, men ned af langsiderne. Men nå - jeg klarede mig igennem uden fejl.
Men tilbage til Varde og SJM. Jeg varmer op til min LAklasse, og jeg giver den hele armen. Jeg er simpelthen så vred. Jeg tror aldrig min hest har gået så godt før. Jeg rider så LA-klassen. Jeg får mange point, og da jeg rider ud siger dommeren, at hun skal love for jeg har fået gang i hesten.
Og ja, jeg tror nok jeg har haft lidt for meget gang i den. Da jeg rider ud er jeg helt flad. Der er udsolgt på alle hylder. Men SJM skal jo rides, så jeg skrider indtil jeg skal ind.
Da jeg så skal ind, så rider jeg op til banen og gør klar til at ride ind. Grethe Beider (eller Bejder eller sådan noget) er overdommer og jeg kender hende lidt gennem min mor som kender hende. Hun smiler og spørger om jeg er klar. Hun kan vist også se, at jeg er lidt træt. Men jo, jo jeg er klar, så jeg vender dyret og er på vej til at ride ind. Men lige som jeg skal til at ride ind, så rider en anden ind foran mig.
Jeg bliver sådan lidt forundret, for det var jo min tur til at ride. Men det er der jo ikke noget at gøre ved. Jeg rider op til dommerne, og prøver at få kontakt til dem og sige at det altså er mig der skal ride nu, og hende der er inde på banen skal ikke være der nu. Den ene side dommer går helt amok - hun kommer fra samme klub som hende der er redet (forkert) ind på banen. Men nå gode Grethe får hende ud - pigens mor er også helt vild. Men jeg kommer da ind og rider. Men meget ridt bliver der ikke til for mig og hesten er helt færdige. Da vi når galop-programmet regner jeg hele tiden med at jeg vil blive disset, fordi jeg har overskredet tidsgrænsen.
Behøver jeg at sige, jeg ikke gik videre. Jeg manglede 2 point for at gå vidre til finalen. Det var ikke et godt stævne.
Jeg blev godnok nummer 3 eller sådan noger i LA klassen. Men et rigtig møg stævne.

Men er jeg den eneste der har oplevet noget ligende?

MVH og god jul Bodil
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hæ, altså
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 12:15
Altså Bodil, bliv ikke sur!

Jeg synes at folk der rider på dit niveau kun har luksusproblemer! Bare at kunne ride med der må da være godt!

Vi er jo nogle der må kæmpe for bare at læsse vores hest for at komme ud og starte LC. For mig overskygger transporten altid selve stævnet (det går dog BETYDELIGT bedre med læsningen)

Ellers er mit værste stævne nok et klubstævne i Varde (igen Varde??) Mine hvide ridebukser gik istykker i lynlåsen, jeg måtte ride i nogle grå, fik lov af Henry Bejder (Bejder igen???) og endelig rykkede de den ene klasse uden at jeg opdagede det, så da jeg skulle starte som den første, så jaaaa.....

Eller det MEGET pinlige distriktstævne i Varde, hvor jeg helt klart havde overmatch´et mig og min lille hest. Jeg tror vi blev sidst i 3 klasser, på nær dem som HELT måtte opgive.

ÆÆHHH, jeg skal vist ikke til Varde mere?

mvh Laura
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hæ, altså
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 13:03
Laura,

Jeg ved heller ikke om det bare er Varde.

Og ja på mange måder er da bare det at kunne ride udemærket. Men jeg synes ikke mine problemer er luksus problemer. Jo, det kan godt virke som luksus problemer for den uøvede rytter. Men for mig er det problemer. Måske ikke de største problemer, men noget jeg kan gå og synes er godt træls - for at blive i det jyske.

Jeg synes ikke jeg skal gå og "gemme" mine problemer bare fordi jeg rider "nogle højere klasse". Jeg har da lige så meget lov til at dele mine oplevelser med andre som den uøvede rytter har.
Jeg kan da godt fortælle om de gange jeg er blevet smidt af i en stor mudderpøl, de gange en af rideskoleponyen Trille er stukket af med mig og løbet ind i skoven med mig, eller dengang jeg faldt af min hest ude i skoven og brændte mine fingre så meget jeg måtte ride hjem med tøjlen i mellem tænderne. Det kan jeg sagtens.

Laura jeg er ikke sur. Men jeg synes altså, Laura, at din holdning ligger uhyggeligt tæt op ad Janteloven og alt dens skræk og rædsel. Husk på der skal være plads til os alle. Bare fordi jeg har redet middelsvær, så er jeg da ikke bedre en Lille Lise der kun har redet LX. Jeg er måske en bedre rytter ja, men ikke nødvendigvis et bedre menneske.

Mit indlæg er på ingen måde selvhævdelse. Jeg kender godt mit eget værd. Mit indlæg var ment som lidt let underholdning her til jul. Jeg kan kun gå tilbage til debatten om snobber. Hvis der er noget der har ondt i rø... over det jeg laver, så er det ved gud deres problem.

MVH og god jul Bodil
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Værste stævne
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 13:26
Jeg har haft mange slemme stævner som engelsk rytter. Men i min tid som westernrytter er der kun et jeg husker som det værste.

Ricko, min hest, er meget humørsyg, passer det ikke ham er da bare ikke noget at gøre, og han forstår at fortælle det. En af de dage hvor der ikke var noget der passet herren var til et stævne, som jeg rigtigt havde glædet mig til, og afsted skulle vi. Efter at min ellers så godt trailhest, har jordet hele trailbanen til ukendelighed, kommer der en journalist hend til mig og vil spørge om nogle ting. Jeg kan ikke helt huske hvad han spurte om, men jeg fik i min vræde slynget ud at Ricko blev grillet når vi kom hjem, så gæt lige hvad der stod i Viborg stift folkeblad næste dag, flovt hva :-)

Selvfølige grillet jeg ham jo ikke (vores gril var for lille), og da jeg 1½ mrd efter ved DM blev DKmester i open Trail, ringet jeg til avisen igen og fortalte det, og kom så da også i avisen med at "Ricko slap for at blive til grill-bøffer" :-)

Det er ikke sådan med de kære heste :-)

Mvh

Annette

http://nigge.homepage.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Værste stævne
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 14:52
Værste stævner....griner puha...
Hov forresten jeg vil lige sige at Laura måske at har set dine værste stævner som luksusproblemer i det du snakker meget om placeringer....men igen kan vi kun komme frem til at vi er forskellige. Nogle er lykkelige bare de bliver godkendt i et dressurprogram, mens andre kan se at man altså lige er en tand bedre end sine konkurrenter og derfor burde vinde på en god dag. Nu er det jo bare ikke at hestens gode dag ramler sammen med en stævnedag. Jeg vil da sige at dengang jeg red dressur og spring og red nogle klasser, hvor jeg vidste at jeg var altså lige lidt bedre end dem jeg skulle stille op imod så red jeg også 100% for at vinde, mens andre stævner blev sat efter at gennemføre med en vis %...men nok om det....

Skulle ride holddressur...Rider op ad midterlinien på en af ponyerne, men kommer aldrig videre. Mig og ponyen stod midt på banen resten af programmet, men jeg fik da en roset for "godt forsøgt"
Spring på pony...kommer fint på banen og alt starter godt. Lige indtil hesten refusere og jeg falder over hovedet og lander på bommen. Jeg har ingen mulighed for at røre jorden med hænder eller fødder så det var først da der var nogle der opdagede at jeg hang ret godt der, at jeg blev hjulpet ned. Satte mig op meget rød i hovedet og gennemførte.....

Spring med Abdullah....hesten var rimelig hidsig og nægtede noget somhelst andet end at stå på bagbenene.
Spring med Flicka....i en udenbysklub, som den eneste rytter fra vores klub og den eneste på en fjorbak...Alle snakkede ned til mig og kiggede dumt på mig....Men men HAHA vi var den enester, der kom fejlfrit igennem banen TAG DEN!!

Der er mange små episoder under stævner som jeg husker som mine værste stævner....dette var bare et udpluk på af hvad der kan ske på de små baner rundt omkring.
VH Susanne

Smil til verden og smil til mig - Smil til verden den skraldgriner af dig



http://juztme.homepage.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 20:26
Undskyld, Bodil

Mit indlæg var på ingen måde ment som du har forstået det. Jeg troede at jeg udtrykte mig med en vis ironi, men jeg har tydeligvis ikke formuleret mig præcist nok!

Mvh Laura
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Undskyld
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 21:17
værste stævne.

tja, hvad med dengang jeg tager afsted uden gjord..smart smart, på en springhest, skulle ride hold, og individuelt mesterskab..smart smart, men man låner da lige en gjord. Ringer hjem til ejeren af hesten, som fortæller længden og at den KUN kan gå med gjord med elastik i. Det var et større problem, men 20min før start til individuel får jeg fikset en gjord, dog 10cm for kort, men med lidt halmstriker osv får vi bakset gjorden på..ja ja man lærer at tænke kreativt *ggg*

men mit værste stævne var nok da jeg skulle starte distriktsmesterskab på min pony i dressur. havde haft vlagte mellem at starte min egen pony og så en kat2 pony jeg red for en anden. Men valgte min egen da det jo er sjovere at starte sin egen. Hvilket jeg da også fortrød. Opvarmningsklassen blev en katastrofe. utroligt nok gennemførste vi et ponyM (dengang lang bane) på 10*60m fordi ponyen var helt sikker på at langsiden ville spise ham! Så er man aæltså godt gal i skralden, men nå ind og trække starttid...klokken 15.30

Ringer til min træner om hunv il komme, for kræet gik altså ikek ret godt. Det vil hun, hun vil kommer 30min før, så skulle jeg være klar til at træne ham. Hun kommer og spørger hvorfor jeg ikek har sadlet op, jeg svarer fordi klokken kun er 14...ups, klokken var 15, om jeg fik travlt...og selvfølgelig gik kræet dårligt, og vi blev nr 9 ud af 12...så den var ikek just populær den dag

Og så ser vi kat 2, og konkurrencen der var absolut ikek høj, så begynder man at ægre sig.

En anden værste stævne var da vi skulle ride hold for spring for ponyer! Et eller andet gennemløbende distriktsstævne cup. Vi var i topform, men det øsregner, og ponyen vælter på opvarmning..et styks brækket fod, og et meget irriteret hold over at de mistede den ene rytter og måtte bruge reserven...og jeg måtte side som tilskuer retsen af stævnet! behøver jeg nævne at dette var 3 måneder før jeg faldt for aldersgrænsen og synes det var vøældig irriterende

intelligente mennesker keder sig aldrig! - hvorfor keder jeg mig så??? *GGG*


0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Undskyld
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 22:51


Nu vi er igang...

Her er nogle pinlige/irreterende episoder (o;


For nogle år siden havde jeg en dejlig tyk New Forest pony, Mille.
Vi havde startet lidt spring på klubplan, med gode resultater.
Altså nogle gange med nogle ''rytterfald'', nedrivninger osv. Men vi havde det da meget sjovt !
Nå, men nu havde vi så mod på at tage til et C-Stævne.
Det skal lige siges at hverken mig eller mine forældre havde så meget forstand på stævneverdenen, så vi meldte sgu bare til, sammen med en veninde.
Det blev så til at vi måtte op kl. 3:15 om natten i bælgravende mørke (en kold vintermorgen), læsse hestene...
Øhmm Så var der bare lige det at min dovne pony ikke ville op i traileren.....He he !
Årh det tog vel ½ time, også havde vi da lidt travlt !
Den første klasse skulle vi ride kl. 6:00, fuldstændigt sindssygt også skulle vi kun ride den ene LC *Gg*
Ja ja, som sagt vi havde ikke forstand på det *G*
Jeg var så nervøs at mine hænder rystede, og banen kunne jeg overhovedet ikke huske !
Så gik startsignalet, jeg skulle ind.....Mille tog det som sændvanligt køligt og ænsede kun de flotte blomster som stod rundt omkring.
I fin stil prøvede vi at hoppe over nr. 1 spring, en okser i KRYDSGALOP Æhh HE.....
Vi væltede hele lortet, også satte hun bremserne i 3 gange til næste spring.......DISKET !
Veninden blev også disket.....
Så måtte vi køre hjem igen, men så var der jo også lige problemet med traileren og min pony.
Hun asede og masede, gad overhovedet ikke at flytte sig ud af stedet og endte med at knække trækketovet og stille sig hen i et hjørne fuld af græs !
Hmmm......En meget irreterende og ydmygende dag, men vi grinte heldigvis af det !


Nu er vi sprunget et par år frem til d. 2 dec. 2001 !
Jeg har fået ny pony, en formidabelt springer !
Vi plejer at starte på distriktplan, men ville starte uden for konkurrence til min egen rideklubs D-Stævne.
Måske så vi lidt for smarte ud i vores veste og ridejakker, og alle snakkede om hvor gode vi var !
Øhm...Nu skulle det ikke gå galt !
Opvarmningsspringet var let, en lille stationatata på omkring 80 cm.
Jeg tænkte det klare vi sgu let Leslie !
Men BLOMP så lå jeg der', hængende over bommen, og derefter i savsmuldet.
Det var lige til ren kagemand !
De små ryttere grinede lidt og det gjorde jeg faktisk også !
Hi hi...Inde på banen jah der lavede je samme nr. i LB'en alts¨å røg af og ødelagde rideskolens omdømme (hæ hæ).
Det beviser bare at man skal sgu ikke tro man er noget...(o;
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 23:28


Hej

Jeg var til distriktsstævne i Ikast, og havde en til
at hjælpe med at holde min hest ved opsadelingen, men
min hest har nogle mærkelige forestillinger om at der
er nogle personer hun ikke kan lide, så det resulterede
i at hun sprang den ene kindstykke, altså det der holder
bidet som forøvrigt er et amerikanerbid, hjælp, som spring
rytter er man jo ikke flere timer ude i forvejen for at
sadle op og anden hovedtøj havde man heller ikke med, så
løsningen blev at jeg af dommeren fik lov til at ride med
et stykke blåt halm snor bundet fast i bidet og op i trensen,
det var virkelig smart, og når ens hest ikke er verdens
smukkeste hest i forvejen, men ok, det fungerede da.
Jeg har også prøvet til et distriktsstævne at have glemt min
ridejakke, heldigvis var der en dressurrytter der lånte mig
sin, men så skulle hun ind og ride sit program, og så var
jeg så heldig jeg skulle ind og have placering, hjælp jeg
mangler en ridejakke, i mangel af bedre låner jeg Jan Søgård`s
ridejakke som er flere kilometer for stor, men dog en ridejakke.

Nogle gange går det galt men hvis de gode oplevelser ikke
overvejede de dårlige så blev man jo nok ikke ved.
Hvorfor rider vi ellers rundt til stævne i vores (før) så
pæne ridetøj i pisseregnvejr, det er fordi det er jo sjovt
alligevel.

Hej hej
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  24-12-2001 11:29
Nå ja, jeg havde da også engang besluttet at ride LA1 noget jeg ellers plejer at holde mig fra - jeg havde lidt et trensetraume på min gamle hest. Men jeg havde da fået lært pogrammet og meldt mig til et C-stævne i Blåbjerg. Fint nok. Jeg rider mine andre klasser og det går ganske godt. Så bliver det så tid til LA1, og hvad sker der så - jeg har ikke taget min trense med. Jeg kan umuligt låne en, da min hest bruger cob og alle andre jeg kender enten brugt full eller ekstra full. Så jeg må gå op og melde fra. På det tidspunkt har jeg en anmærkning fra distriktet fordi jeg engang "glemte" at melde fra til et par klasser jeg skulle starte - sandheden er jeg ikke kunne komme igennem på telefonen.
Så da jeg går op for at melde fra vil distriktsrepræsentanten give mig en ny anmærkning, hvilket ville betyde at jeg ikke kunne starte c-stævner i distrik 8, 9 og 10 resten af året.
Jeg blev lidt paf. Men som hende fra distriktet sagde, så havde jeg jo en straffeliste (hjælp). Hende fra klubben - Blåbjerg (som jeg har kendt altid, lovede at hun nok skulle sende anmærkningen til mig og til distriktet - det glemte hun bare. Gudskelov for det.
Det var også lidt af en smutter.
God jul MVH Bodil
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  24-12-2001 12:24

I islandshesteverdenen er konkurrencerne noget anderledes, men her sker der også uheldige ting.

Tritla's og mit første islænderstævne. Vi ankommer om fredagen (vi skulle først starte lørdag). Hestene bliver sat i små folde natten over. Da vi ankommer næste morgen, så er ALLE hegnene revet ned og ligger i det våde græs - med strøm på ! 30 stk. (for hinanden fremmede) heste suser rundt mellem hinanden og tér sig fordi de får stød.

Endelig skik på foldene....da jeg sadler Tritla op inden opvarmningen står hun og sover, så træt er hun efter nattens udskejelser. Selvsagt præsterer vi en middelmådig ukoncentreret præstation - hun vrinsker konstant efter sin foldkammerat, som min veninde bliver nødt til at hente og stille lige udenfor banen....
Klarer knapt nok at komme i søndagens finale.

Søndag: hesten nu altfor frisk, hun fører sig rigtigt frem og en af konkurrenterne spørger om det er en kåret avlshingst ! Min hoppe...
Nu er alle finaledeltagerne på ovalbanen samtidigt. I traven stikker hun hele tiden af i galop, jeg er flad af grin og tilskuerne rynker øjenbrynene... Fik dog vist en langside i trav og fik god karakter alligevel. I galoppen ja, der forsøgte hun hele tiden af overhale foldkammeraten og når hun havde gjort det så gik det igen stærkt indtil hun IGEN havde overhalet ham......

Nå , men det blev til en 7. plads ud af 30 ryttere og det var jo egentlig ikke så galt endda.

God jul herfra

Mh KatrineH
Rigtige kvinder rider på islandske uldtotter :-0
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  25-12-2001 12:09
tja....Jeg har jo en DV hingst på 8 år.

Vi skulle til stævne, og dagen før havde jeg jo pudset, vasket og flettet, så han lignede bare en stjerne! (og vidste det også godt)
Nå, men så lørdag morgen, da vi skulle til at læsse, så gad hyppen egentlig ikke det. Han stilte sig bare med forbene oppe på rampen, og var så ikke til at rokke ud af stedet.
En lille time, og megen overtalelse senere hoppede han da op, og vi kunne endelig komme afsted. Jeg nåede ikke den første klasse(LA3) men vi havde så god tid til at falde til ro inden 2. klasse( LA5) Da jeg tog ham ud af traileren, hoppede han rundt og og nåede lige at jokke mig over tæerne i forbifarten (og han er ca. 170 høj, og lidt kraftig)
Nå, men vi fik da varmet op, fik redet programmet. Det gik fint, og vi blev nr. 3, med 67 %. Det var vores første dist. stævne så jeg var godt tilfreds.

Det er ca. 1/2 år siden.

Jeg har også en hoppe på 6 år jeg springer på, og hun har en utrolig evne til at tabe en sko lige inden vi skal på banen. Det gjorde hun også da vi sidst var til stævne, og skulle ind og springe en LA. Men heldogvis var der en smed i nærheden, så hun fik hurtigt sko på igen.

Har også oplevet en masse med mine to dejlige ponyer (som nu er lånt ud til en pige i Sverige).

bla. til et landsstævne, hvor det regnede hele tiden, og vi sov i et utæt telt, eller at min springpony har brudt ud af boksen ikke mindre end 5 gange på en nat, eller hvor min spore rem er knækket lige før jeg skulle på banen.

KnuSanne
0
1
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  25-12-2001 13:36
Jeg husker det, som det var igår........

Det var SÅ pinligt!

Det var mit første stævne m min hyppe. Med noget besvær ankom vi da til stævne pladsen i nogenlunde god tid. Jeg var slet ikke nervøs, men det kunne man vist ikke sige om min stakkels hest! :-0
Vi skulle bare ride noget Lb2, så det skulle være overkommenligt. Dommerne sider så i en bil, istedet for et dommmerhus, og jeg tænker også for mig selv, at det får jeg ham aldrig forbi....
Ganske rigtigt.....

Vi rider ind. Hesten stopper nogenlunder ca. en meter før han skal nægter at gå frem igen. Laver så schkelvigning hele vejen op til dommernen og ender helt ude i hjørnet. Den flotte indridning får vi 2 for.... Juubiiiii!
Ja, det gik så lidt bedre i resten af programmen, men han var MEGET på dupperne og var helt oppe og ringe i hele programmet.

Det ender m vi ikke bliver godkendt m 2 point.

Det bedste, der sker er så da vi skal hjem. Hesten er på dette tidspunkt blevet så hjerne blæst, da han nægter at gå op i trailerne. Vi havde også problemer m det, derhjemme fra, men kunne dog godt lokkke ham derop efter en halv times tid.
Nu er der så et problem m stævner som disse. Folk er altid SÅ kloge.... Der kom jo tusind mennekser, der lige ville hjælpe og kunne få den satans krampe op i traileren. Jeg har ikke noget imod hjælp, men min hest var nok så "overtræt" af det hele og den larm, at den bare ikke kunne rumme mere. Det hjælper jo ikke, der stå 20 mennesker og råber hvad man skal gøre, hesten bliver endnu mere forviret.

Lige pludeselig kommer der så en blondine m en longepisk, og knalede ham sådan en. Så begyndte han bare at stejle og gå helt amok og jeg tror aldrig jeg har været så sur. Tøsen har nok været en 10 år ældre end mig, men jeg kan love jer, at hun blev skældt ud. Sådan noget vil jeg ganske enklet ikke finde mig i. Det er min hest.

Det endte m jeg red ham hjem, helt alene langs en amtsvej, det meste af vejen. 16 km og i mellemtiden kunne jeg så sidde og tænke tilbage, på den dag, hvor ingenting ville lykkedes.

MVH Kille ;-)

Glæde er en sund mental tilstand, en taknemlig sjæl, en klar bevisthed og et hjerte fyldt med kærlighed.






0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  25-12-2001 18:03
Mit værste stævne var et dressur-klubstævne (Holstebro sportsklub), og jeg red på en pony, der hed Lukas. Jeg kan sagtens styre ham til hverdag, men da han er en erfaren sprigpony, bliver han nemt lidt hisig, og svær at styre, når han tror han er til stævne, pga. han tror han skal springe.
Altså opvarmningen gik nogenlunde, selvom han HADER at andre ponyer rider tæt forbi ham. Så kommer vi ind, og skal til at starte vores program, da han lige pludseligt ryger i vejret, fordi der var en tilskuer der havde en hund med. Og så trippede/ eksploderede han sådan set resten af vejen gennem programmet. Han var næsten umulig at styre.
Til dem der gerne ville vide det endte vi på en 13. plads ud af 14.
Julla
P.S. Men det var da sjovt alligevel, men lige, da jeg var igang med det var det selvfølgeligt ikke så sjovt... :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  25-12-2001 21:07
He he, tja, jeg er ikke rigtigt stævnerytter, men dengang jeg havde Lamour, startede vi da en del.

Og behøver jeg at sige at jeg er den eneste i mit distrikt (Tror jeg) der har fået så lave point, så mange gange i LC2 og LB2... He he, 118 point er ikke liiige til Top 10 listen, men nøj, hvor jeg havde det sjovt ;-) Derudover, for lige at citere min ridelærer :" Det er jo heller ikke placeringen der tæller, bare at man har det sjovt når man deltager" :-0

(Og det var bestemt ikke en kritik af dem der vinder, jeg ville da gerne have en roset en dag, men lige dengang der morede jeg mig herligt ved at lægge mig suverænt på sidstepladsen HVER gang)





Alle dyr undtagen mennesker ved, at livets overordnede mening er, at man skal nyde det

-Samuel Butler



Og glædelig jul til jer allesammen! ;-)





0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2001 12:46
Så var der dengang jeg stadig havde hest. Vi startede lidt småstævner mest lc2 og på et tidspunkt syntes jeg så at det var vi faktisk ok til. Så afsted til stævne på en nærdliggende gård, opvarmningen går pænt, noget den ellers aldrig gjorde.
Hmmm det må være et godt tegn??
Men nej. Jeg troede ikke at min hest kunne nå i væddeløbstrav på en alm 40m langside, men det kunne den. og jeg fandt også udaf at han kunne lave pæne galopchangementer når han bare skulle gallopere skråt igennem.
Men igennem kom vi. som nummer næstsidst.
Så øhhh siden da tog jeg det altid som et dårligt tegn når opvarminingen gik godt.

Til et andet stævne var han helt oppe at køre til opvarmningen og jeg havde indset at det med pæn dressur ikke liige var i dag. (Normalt var han ellers jordens mest velopdragne dressur hest, men til stævne tog fanden ved ham.) Så i kan selv forestille jer stilen igennem et lc2 program, hvor rytteren bare satsede på ikke at blive disket for at glemme banen. Det gik som forventet, nummer sjok, meen med en pæn kommentar fra min dressurlærer om at hun aldrig havde set min ride så præcist på bogstaverne som der. Måske fordi jeg kun koncentrerede mig om navigeringen igennem banen og håbede at hesten ville køle lidt ned.

Susanne M-H
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 17:23
HA HA HA

Hvor er det bare sjovt at sidde og læse jeres historier.

Men man må huske når det går dårligt skal man altid huske på når det gar gået god´t
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  28-12-2001 21:53
mit værste stævne var et mini stævne jeg red i grønne ridebukser en alt for stor ridejakke og gummistøvler .... det går fint indtil hesten midt i en skråt igennem løber til månen springer over afspærringen og jeg falder af hesten havde jeg kun redet på 4 gange og den var temmelig fræk uheldig som jeg jo er spørger dommeren om jeg vil fortsætte jeg tror at dommeren er en dame men det er en mand mere UPS..

til et klup stævne i kongeå eller det startede faktisk på vejen hjem fra undervisning torsdag hesten smider en sko i traileren
smeden kom fredag aften og vi kørte lørdag morgen jeg havde jo flettet hesten og god som jeg var kommet til at lukke den ud og alle fletningerne gik halvejs op øv øv da jeg kommer der ud opdager jeg at jeg har glemt min ridehjelm fint nok jeg ringer efter min far som kommer med mit foder efter en time da det mindst tager en halvtime ti kongeåen ude fra os foresten glemte jeg vidst også at fortælle at jeg havde glemt mit fotder og ridehjelmen faktisk lå i mit stævne skab....

luksusproblemer er der nærmere hvis man ikke kan tåle at man har jord under neglene i en dressur klasse hvor man alligevel har ahndsker på....
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: UPS!
Forfatter: 
Dato:  29-12-2001 11:23
Hej.

Puha... jeg har vist haft mange ikke for heldige stævner, men dette var vist det værste.
Jeg skulle starte til et udendørsstævne for en af de første gange på min IIér pony. Tror bare det var en LC, men jeg var selvfølgelig vildt nervøs. (Var 11 år) Nå men det gik egentlig ganske fint indtil jeg kom til galoppen. Ved ridebanen ligger der en skov, og der fik han øje på et eller andet hvidt mellem træerne. Så han lavede lige en skarp drejning, og så lå jeg på jorden og så smart ud. Tror ikke rigtig, jeg nåede at opfatte, hvad der skete, men jeg skyndte mig op igen. Jeg havde heldigvis holdt fat i min pony, så jeg satte mig op igen og red videre som om intet var hændt. Resten af programmet gik fint, men jeg kan huske at jeg var vildt flov bagefter. Det var en pony inde i skoven, han var blevet bange for. Og så var det selvfølgelig min ridelærer der dømte. :-)

På hest har det værste stævne indtil videre nok været et distriktsstævne udendørs det første år, jeg havde Nardi. Hele vinteren havde jeg bare haft store problemer med ham. Jeg blev så spurgt om jeg ville være med på holdet til Axel V cuppen. Det var jeg ikke meget for, men hvis vi var 4 på holdet, så kunne jeg jo altid være den, der ikke talte med.
Selvfølgelig blev den 4. hest halt, og så var vi kun 3 tilbage. Jeg skulle starte først, og han var MEGET frisk.
Programmet blev en katastrofe. Han løb konstant og var fuldstændig ukoncentreret. Da jeg fik mine point manglede jeg 4 point for at blive godkendt. Så de 2 andre på holdet kunne bare ride deres program vel vidende om at vi var diskvalificeret. Det var ikke særlig sjovt, og jeg havde det ret dårligt på deres vegne.
Heldigvis valgte jeg at starte igen dagen efter, og vi fik 2 gode ture. Han er heldigvis blevet lidt flinkere og mere lydig med tiden, men han kan stadig være i meget godt humør, men det er jo bare skønt. ;-)

Hilsen Camilla.
0
0
Svar på denne tråd
 
 En fejl. Igen:)
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 20:41
Ja altså så nu ville jeg bare lige starte snakken igen. Altså... Jeg red en LC2??eller også var det LC1. Nå men..
Jeg rider indtil vi kommer til gallopen. Siden jeg rider en haflinger har han enten en masse energi eller også er han et dovent æsel. Men da vi når gallopen rider han fint... Indtil vi skal stoppe/trav overgang. Jeg klarer det dog. Men så skal vi til skråt igennem. Og så strækker han hovedet. Yeah. Og jeg falder ud af ballance. Jeg falder ikke af. :) heldigvis ellers ville jeg desværre grille min bøf. :)
1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 23:42

Mit værste stevne var nok den gang tilbage i sommeren 2014. Hesten var lige knap 2, jeg er westernrytter så vi har en del klasser hvor vi går med hesten. Det var hans aller første stævne hjemmefra og knap 3 uger inden havde han haft en hjernerystelse efter et spark, der dog var godt igen. Det var et 2 dages stævne hvor jeg og flere på stalden var med til så han var ikke alene. Første dag går nu egentlig godt nok, jeg glemmer mit pattern i en af klasserne og bliver disket.

Anden dag. Vi sov ved en ven og havde derfor ingen boksen ved stævnet, vi skulle bare gå vores klasser og køre hjem. Vi mødte op ligen inden start, bare der var ingen der havde givet os besked på de havde rykket rundt på det hele og vores klasse startede så næsten 3 timer senere end planlang. Fedt når man står med en unghest der har meget begrænset energi og fokus. Jeg skulle starte en novice horse. Jeg var den eneste tilmeldte i min klasse og blev flyttet over i en anden klasse. Uden at få besked. Jeg fik det først at vide da jeg blev ropt op og skulle ind. Som førstemand i en klasse jeg ikke kendte pattern på. Jeg fik ingen beskeder, ingen tid til at lære et helt nyt pattern og det blev stadig forlangt jeg skulle ind først. Jeg var ret rasende men jeg gik klassen. Det var heller ikke nogen af arrangørene der kom og sagde noget efter klassen. Det var sidste gang jeg tilmeldte mig det stævne. Totalt spild af tid og penge samt en meget dårlig oplevelse for min unghest


 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa 2012

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider