Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Bukker ved overgang til galop?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2018 20:09

Hey, mit navn er Laura jeg er 13 år og har en 17 årig islænder ved navn Freyja. Jeg rider en del dressur på Freyja men hver gang vi skal lave en overgang til galop bukker hun. Det er super træls.

 

Anette (dyrelæge) har sagt hun ikke har ondt i ryggen. Og jeg tænker vel at en dyrelæge ved bedst. Det mystiske er bare at hun siger at det er pga. At hun er ved at komme i form, men hvorfor er hun så begyndt at sparke ud efter mig når jeg prøver at hoppe op på hende fra jorden?

 

og hvad kan løsningen evt. Være?

Strækøvelser?

genoptræning? Hvad tænker i?? :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2018 20:50

...at hvis det var min hest, så ville jeg få kigget på sadlen. Måske ligger den ikke så godt?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Svar til sif
Forfatter: 
Dato:  27-03-2018 19:29

"SIF" ja det har vi allerede der hat været en ude og kigge på den. Problemet er bare at hun også bukker uden sadel??

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-04-2018 12:15

Gør den det også med andre ryttere? Har du fået hjælp af en underviser?

 

Hvis disse vinkler er dækket af ville jeg få en kiropraktor til at kigge på den. Den kan godt sidde nogle låsninger i kroppen, der gør det svært for den at tage anspringet, hvorfor den vælger at "bukke ind i galop" i stedet.

 

VH Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjek af hest
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 00:50

Når hesten siger fra allerede når du gør klar til at stige op, så har den et budskab til dig, om at der er noget i ridningen, der er ubehageligt for den. Det er fint at din hest er så tydelig i sin kommunikation (Y) Du må finde årsagen.

Det kan godt være, at den ikke viste ondt i ryggen, da dyrlægen undersøgte den. Men derfor kan den nu godt have spændinger eller løsninger i ryggen alligevel. Og der kan sidde spændinger andre steder end ryggen fx nakken/halshvirvlerne, SI leddet (som populært kaldes galop-leddet), lænden.

Får du undervisning? Kan din underviser hjælpe med at tjekke hesten og tjekke din opstilling og balance i overgangen til galop?

 

Eller kan du få en massør/kiropraktor/ afspændingsbehandler/fys(kranio sakralterapeut ud og tjekke hesten (vælg gerne en fra en brancheforening så er du sikker på at vedkommende er godt uddannet, har en forsikring og et etisk regelsæt).

 

Held og lykke; den proces kan man lære meget af.

-Nanna


Hestekundskab for børn og begyndere

Afspænding - få løsnet hestens kranie, kæbe og over/underlinie

Dyrekommunikation, clairvoyance og healing til dyr og mennesker

www.facebook.com/heste-theisen

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 22:59

tusinde tak for din besked. Ja jeg får noget undervisning engang imellem. Vi valgte at holde en pause og nu går det smurt, hun bukker næsten ikke længere. Har fundet ud af hun kun bukker hvis vi ikke har varmet ortenligt op i trav. Tak for jeres hjælp allesammen kh Laura?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider