Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Springsadel til markeret hest
Forfatter: 
Dato:  10-05-2018 20:28

Hej.

Jeg har købt en ung hest uden muskler som jeg skal have en billig midlertidig springsadel til der kan ligge på hende nu, men kunne ændres senere. Til start skal den KUN bruges ril skridtture i skoven indtil der er kommet muskel på.

Hun er markeret og smal over ryggen, men det vil ændre sig.

Jeg har kig på en Kieffer donau da de jo kan ændres, en kentaur olympic og en pfiff gotthardt og er virkelig i tvivl om hvilken der vil være det bedste bud på en ungheste sadel der kan tilpasses?

Jo mere støtte, des bedre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kieffer...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2018 22:55

Jeg har en kieffer donau til min fuldblodshoppe - den er umiddelbart bedst til en hest med en nogelunde lige ryg (altså fra manken og bagud), men er ellers forholdsvis justerbar og med ok plads i kammeret og god plads til en markeret mange (og har jo også cut back). Og så er den jo ret ok prismæssig og til at finde brugt.

Jeg har haft brugt min på min noget bredere holstener også gennem en del år og har været super glad for den - den har dog meget lidt støtte og jo også et helt fladt sæde, så vil du have støtte, så er den nok ikke det rette valg. Personligt jublede jeg da sadelmageren sagde god for den til Djævleynglet, for jeg er netop ikke til så meget støtte

 

Wintec har jo også cut back og har da kendt en del markerede heste der fungerede godt med dem. Og så er de jo ret nemme at tilpasse i bredden. Var det måske en mulighed? Umiddeart tænker jeg, det er nogenlunde sammr rygtype de passer til, som kieffer donau (altså en nogenlunde lige ryg) ud fra de heste at dømme, som jeg kender, som går med Wintec, men har ikke personlig erfaring, og det afhænger self af meget andet også.


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak :)
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 18:35

Jeg tænkte nok der var minimal støtte, men det er deer vidst også i kentaur sadlen.. Spørgsmålet er om det så er pfiff der er det smarteste valg..

Wintec har jeg aldrig været så meget for, måske mest fordi jeg forbinder dem med kunstskind :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pfiff...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 22:41

Jeg prøvede en Pfiff Gotthardt på min for et par år siden, og den synes jeg heller ikke der er megen støtte i - det passede mig ganske godt "i gamle dage" - men efter jeg kværnede mine ben ( ) har jeg behov for mere støtte.

 

Nu har jeg en Kieffer Donau og den passer rigtig godt til mig og mine korte ben - kunne godt bruge en my mere støtte, men det går...

 

Måske du skal på jagt efter en Kieffer Inn - der er ihvertfald megen støtte i

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Norbert koof
Forfatter: 
Dato:  12-05-2018 16:23

Hvis den stadig ekssisterer, så er der jo også Kieffer Norbert Koof (kan sikkert findes brugt ellers). Den har, for en springsadel, dybt sæde og store knæ- og lægstøtter. Måske værd at prøvesidde engang?

 

Pfiff har jeg ingen erfaring med, men Prestige har også modeller med ret meget støtte og har da redet i sådan en på en forholdsvis spinkel og ret markeret hest, så sådan en ville jeg evt. også prøve at kigge på.


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak :)
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 21:43

Jeg synes bare ikke jeg fik noget ud af bobert koofen. Min tidligere part havde den for 10 år siden men synes ikke støtten omslutter benene.. Men dejligt dybt sæde dog.. tror det bliver donauen, er bare bange for den hele gamle model bliver meget flad men så må jeg finde noget helt andet når hun har sat muskler. Har fundet en til en rigtig fin pris men hun ved ikke hvilken bom der er i, ved I hvor det ses i en kieffer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kieffer...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 22:12

Ok ja, hvis ikke støtten passer til dig, så er den selvfølgelig ikke så meget bevendt - de nyere donau'er kan vist findes med lidt dybere sæde, hvis det kan hjælpe lidt.

 

Skal prøve at tage et kig på min sadel i morgen, om der står noget om bomvidde, men synes ikke umiddelbart jeg er faldet over det tidsligere - men sadlen skal vel justeres lidt alligevel eller i hvert fald tjekkes, og i så fald koster det jo ikke alverden evt. at ændre bommen så den passer. I hvert fald fortalte sadelmageren mig, da jeg fik min tilpasset, at bomvidden var nem og uproblematisk at ændre i en kieffer.


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 18:59

Okay super, tak for det :) Ville bare gerne have en hvor bommen er rigtig fra start så hun vil kunne skridte ture med den evt med korrktions pad indtil jeg kan få den tilpasset eftr hendes nye figur eller købe en anden :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen størrelse
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 21:39

Nu har jeg simpelthen haft vendt min sadel på alle leder og kanter og ikke fundet en bomstørrelse - jeg kan se, at der på undersiden af sadlen (på undersiden af den højre, underste sadelklap) har været stemplet/præget noget i læderet, men om det er en bomstørrelse ved jeg ikke, det er meget slidt - du kan jo prøve at se, om den sadel du har kig på, har noget der.


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider