Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Bandager - Hvad er nu det for noget?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2018 12:52
Hej kære HN'er
Jeg tror, det er 8-10 år siden jeg sidst oprettede mit sidste indlæg på ryttersnak, men nu bliver jeg nødt til at få stillet min nysgerrighed, så jeg har et spørgsmål: Hvad sker der lige for den "moderne" pålægning af bandager, hvor bandageunderlaget ikke er dækket i enderne og ofte går op over knæet? Hvad er meningen?
Jeg tænker, at når bandagen ofte også følger med godt derop af, så sidder den jo i vejen og hæmmer bevægelserne.
Er der nogen der kan gøre mig klogere?
:)
2
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkelig mode
Forfatter: 
Dato:  02-04-2018 19:46

Ja, altså - jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg ville da faktisk også gerne kende svaret :)

 

Det er blevwt moderne, det ved jeg - men hvorfor, det begriber jeg ikke. Det får jo selv de mest ædle, langbenede modeller til at ligne kortbenede ponyer - men det skulle ikke undre mig, om det får dem til at "stritte" mere med benene...

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
1
Svar på denne tråd
 
 Bandager
Forfatter: 
Dato:  02-05-2018 12:23

Har ikke set dem lagt over knæene. Måske det er nogen der køber de der bandageunderlag, der skal gå ned og dække i stedet for en klokke, hvor de så bare er vendt forkert? Det giver da ikke rigtig mening at fiksere knæleddet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bandageunderlag
Forfatter: 
Dato:  02-05-2018 17:17

Det er nu ikke blevet moderne - det har været brugt længe. Måske danskerne har været lidt længere om at følge trop, men også herhjemme har jeg nu set det i vise kredse i lang tid. Men allerede da jeg arbejdede i Tyskland for noget der ligner 16-17 år siden var dette udbredt i nogen kredse (dressurtanter naturligvis og ofte dem som var godt med, men altså ikke sådan helt spektakulære. De samme som i øvrigt havde alt udstyr fra enten Pikeur eller Eskadron, som jo var det eneste der duede dengang - ja fordomme har jeg ingen af, kan man nok fornemme )

Bandagerne skal/skulle nu lægges ganske korrekt, underlaget går så bare op over knæet (fordi pruhesten fryser om knæene? Har tendens til at falde forover? I don't know). Lægger man bandagerne over knæet er man jo bare dårlig til bandagering, jeg har ikke ligefrem indtryk af at DET skulle have været eller være blevet moderne.

 

Min daværende chefs kone havde i øvrigt så lange bandageunderlag de de BÅDE kunne stikke ud nedenfor bandagen og således dække koden OG ovenover og dække knæet... oveni gik kræet jo så med klokker. Måske fordi bobbelplast er for besværligt?

 


 

Mvh Michelle

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Fniiiisssss
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 13:16

Michelle - jeg kan lige se din chef's kone's hest for mig

 

Men ellers ville jeg da lige henvise til dette :

www.everhorse.dk/nyhedsarkiv/ Britisk-dyrlæge-advarer-mod-brug- af-bandager

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider