Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hest stresset når andre heste er væk
Forfatter: 
Dato:  07-03-2018 06:43

Jeg købte en hest for 3 måneder siden, som aldrig rigtig har lavet så meget andet end at gå på fold. Problemet er at hun stresser helt vildt, når en af de andre heste bliver tager ud fra folden. Hun er helt ligeglad med selv at blive taget ud.
De resterende heste på folden er helt rolige og ligeglad med der er gået en ud, men hende her hun løber rundt og vrinsker til den kommer tilbage igen. Det er det samme hvis en anden hest er nede på ridebanen, som kan ses fra folden.
De går i løsdrift og det er en rolig flok på 4 heste. De har altid wrap på folden
Er der nogle der har erfaringer i hvad jeg kan gøre?
Hvis hun får foder imens den anden er væk, spiser hun det ligeså stille og roligt, men begynder igen når der ikke er mere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske stadig ny i flokken
Forfatter: 
Dato:  07-03-2018 08:59

Da hun blev flyttet for tre måneder siden mistede hun sin trygge flok. Nu har hun fundet en ny flok, men frygten for også at miste den aktiveres hver gang en hest forlader den.

 

Jeg vil tro det bliver bedre med tiden, når hun igen og igen oplever at den hest, der gik, kom tilbage igen.

 

Du kan hjælpe processen på vej ved at tage en hest ud og blive stående ved leddet indtil den nye opdager at den ikke forsvinder og falder lidt til ro, hvorefter du sætter den anden hest tilbage på folden.

 

Efterhånden kan du trække nogle meter væk og gentage proceduren.

 

I øvrigt tror jeg at det også fremmer processen at de kan se hestene på ridebanen fra folden.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider