Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  01-03-2018 19:21

hej allesammen jeg har en pony som går på trålen ved i hvordan men kan behandle det? vi har spurgt smeden og han siger at den skal have smed nogle gange og så burde det være væk men nu har vi haft smed rimelig mange gange og der sker ikke rigtig noget. håber i har nogle måder for vil snart gerne ud og ride på den igen <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sålen eller strålen?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2018 19:59

Går den på strålen eller på sålen?

Jeg går ud fra, at den er øm, siden du ikke kan ride den. Har den sko på? Eller kunne det måske være en løsning?


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 besked
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 16:08

hej den går på stålen og den går uden sko og ville helst have en anden lønsning end sko vis det er mugligt har hørt om sæbbe sponer og lunket vand skulle hjælpe

 


hej

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blødgører hoven
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 17:34

Sæbespåner og lunkent vand blødgører hoven. Jeg tvivler på at det vil hjælpe den.

Er ponyen halt?

Hvis ja, er det en dyrlæge, der har vurderet at haltheden skyldes at den går på strålen?

 

Jeg har selv haft barfoedede heste de sidste 15 år og jeg kan godt forstå, at du helst vil undgå sko. Samtidig er jeg slet ikke i tvivl om, at mine heste ville få sko på, hvis de havde ondt og smeden anbefalede sko.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske andre øjne på
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 21:53

Hej,

 

Jeg tænker, at en hest/pony, der går på strålen, mangler hovens naturlige konkavitet. Konkaviteten er det, at sålen buer ganske let opad, så strålen kommer i kontakt med underlaget, når hovens mekanisme virker og hoven udvider sig, når der kommer belastning på benet. Hvis der ingen konkavitet er, mangler der også hovmekanisme, og så har hesten/ponien ikke sunde hove. Ved at lægge sko på sådan en hest/pony fjerner man nogle af symptomerne (ømheden), men det kurerer sjældent årsagen til ømheden.

 

Min tanke er, at når din egen smed har beskåret din pony mange gange uden fremskridt, så kunne det være på tide at spørge en anden fagmand til råds. Jeg har selv gode erfaringer med en meget dygtig barfodstrimmer, der er meget opmærksom på hestens/poniens omgivelser (f.eks. hvilket underlag hesten/ponien bevæger sig på) og foderet (ofte mister heste/ponier konkavitet i forbindelse med en reaktion i hovene på problemer med stofskiftet/foderet.

 

Jeg håber, at du finder hjælp til din pony!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider