Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 min pony stopper
Forfatter: 
Dato:  06-12-2017 09:34

hej er der nogle af jer der ved hvad man kan gøre når ens pony stopper foran et spring? jeg er heller ikke så vild med at bruge pisk, men er der nogle af jer der har nogle gode råd samt også til almindelig træning?:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undervisning
Forfatter: 
Dato:  06-12-2017 13:46

Det her er det rigtig kedelige svar:

Få en underviser til at se jer.

Det er uendeligt svært at se herfra, hvordan du rider og hvorfor hesten stopper. Kræves der for meget af hesten? Er afstanden til springet for kort/langt? Er dine hjælpere tydelige nok? Er du nervøs for at springe? Er der noget galt med hesten/udstyret, så den vælger at stoppe op, i stedet for at gennemføre springet? - Og så videre... Alt dét, kan underviseren se, og lære dig, hvad du skal ændre og hvordan.

Gode råd til den almindelige træning? Dressur, dressur og atter dressur. Har du god styr på dressuren, er det meget lettere at komme godt, sikkert og hurtigt rundt på springbanen.

Du kan jo skrive penge til undervisning, eller ridelektioner, på ønskesedlen, nu det snart er jul


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Stop og
Forfatter: 
Dato:  07-12-2017 19:19

Hej

jeg rider på s plan og min pony har stoppet flere gange. Start med at vise springet til hesten og start med dit normale højde.

hvis ikke så driv driv driv og det er ligemeget der bliver taget bomme

 

mvh Jasmin r

0
0
Svar på denne tråd
 
 rytters placering
Forfatter: 
Dato:  08-12-2017 13:11

udover manglende rutine, at sadlen kan genere, der kan være begyndende skader osv - så skal du også kigge på dig selv - hvis du f.eks får trykket sadlen ned i lænden på den på vej mod springet er det ikke rart for den at springe - ligeledes hvis du får trykket den ned på forparten i det den skal sætte af - så det at din pony stopper kan skyldes mange ting

 

Undervisning er altid en godt ting - bedst er en underviser som også har fokus på at du sidder korrekt når der springes :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider