Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Pålægning af hovedtøj - problem..
Forfatter: 
Dato:  09-05-2017 13:22

Min hest på 4 år har fundet ud af at hun er en høj pige, og nemt kan stikke hovedet i vejret og på den måde undgå at få hovedtøj på. Når hovedtøjet er kommet på hende, er der ingen problemer, og der er aldrig problemer med at få grime på hende.

Det med godbider har jeg prøvet, men hun undgår stadig bidet og er hurtig til at få hovedet væk.

Det stresser os begge, og jeg håber i måske har lidt tips til hvad der kan hjælpe.

Jeg har læst det med at spænde bidet op i den ene side, og først tage det på fra siden af, når resten af hovedtøjet er på og min hoppe er rolig. Og det vil jeg prøve. Vil nødigt at det udvikler sig til et problem og dårlig oplevelse, som jeg syntes vi er lidt på vej mod.

 

På forhånd tak.


Tidligere tråd om samme emne:
Pålægning af hovedtøj. - problem

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2017 12:03

Hun viser vel ret tydeligt, at det er bidet, hun ikke bryder sig om, eftersom der ikke er problemer med hovedet. Det må næsten nødvendigvis være fordi det er ubehageligt.

 

Har du overvejet at prøve et andet bid, eller måske helt bidløst?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

2
0
Svar på denne tråd
 
 ja måske..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2017 12:34

Man kunne måske tro det var bidet, men hun har været ved berider i 6 mdr inden jeg købte hende, og der har hun prøvet forskellige bid, og fandt ud af at dette (STÜBBEN ANATOMISK TRENSEBID) var rigtig godt til hende. Så det er hun siden blevet redet med, uden problemer. Og jeg må også sige at hun altid virker tilfreds når hun først har fået trensen på og bidet i munden.

Men hun skal have tandlæge inden kort tid, og jeg vil selvfølgelig tage dem med på råd.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sænke hovedet
Forfatter: 
Dato:  27-05-2017 16:33

Hej

 

det problem kender jeg godt - har en ældre hest på 22, som gør nøjagtigt det samme (uanset hvilken type bid jeg har forsøgt). på ham virker det som regel med en godbid.

 

Måske du kan træne din hest til at sænke hovedet, og til at holde det sænket men du lægger trensen på.

Jeg tænker dog, at det sagtens kan være biddet den ikke bryder sig om - eller måske trensen - kan det sidde så det trykker ved ørerne eller noget? Jeg har en anden hest, der under tilridning og et par år derefter gik med et 3-delt kupfer plus, som han virkede meget glad for. Jeg prøvede at skifte til en anden type 3-delt som er tyndere, men hvor hele biddet nærmest er en stang men hvor man kan rotere hver side for sig og midten også. Det giver meget ro i munden på ham, og han bryder sig ikke længere om det alm. 3-delte.

Jeg tror at det kan ændre sig med tiden, hvad de trives med.

 

Held og lykke med hesten :)

Vh Jannie


.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider