Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ridning uden sadle
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 13:28
Hej
Jeg er begyndt at ride bareback på min hest, men det er ikk så behageligt at skulle sidde direkte på ryggen. Jeg tider med et underlag og elastikgjord, har prøvet at lægge en dressur lammeskinds underlag oven på. Men da jeg skulle op sad jeg ligesom lidt "fast" i den og fik kæmpet mig op bagved det og sad på krydset. Det resulterede i at min hest som er en hoppe blev mopset og jeg fløj af og ja det var sku min egen skyld😅
Hvad vil jeg kunne gøre så jeg ikk ender med at komme op og "slås" med underlagene igen? Jeg vil jo helst ikk lave samme nummer da jeg faktisk fik en revne i en knogle i armen og måtte holde en lille pause fra at ride.
Jeg modtager gerne råd og tips til at ride uden sadle, da jeg kan mærke at jeg træner min balance været vildt ved det😉

Oldenborg for evigt<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bytte om
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 16:35

Hvis du sagtens kan komme op med underlaget, kan du jo bytte om, så lammefætteren er ned mod hesten og underlaget ovenpå :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Djggghhk
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 17:48
Ja det har jeg også tænkt på, men idag to' jeg ikk den på, kun underlaget.&#128521; er lidt bange for at lave samme nummer igen&#128513;

Oldenborg for evigt<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 op....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 17:58

Hvordan kommer du op på hesten? Har du mulighed for at stå på noget der er højt nok, så du stort set bare skal svinge benet over? På den måde slipper du for at hænge fast :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hhjdkdkk
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 18:01
Jeg bruger en skammel, men jeg har en oldenborg på 165 og jeg er ikk særlig lang benenet så jeg skal hoppe på og ligge på maven og så svinge benet over.&#128513;

Oldenborg for evigt<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget højere..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 19:01

Kan kun anbefale dig at finde noget højere at stå op fra. Det vil også være sundere for din hest, dig og dit udstyr - også når du har sadel på.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Djggghhk
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 19:09
Jeg bruger altid skammel når jeg skal op, om det er med eller uden sadle så bruger jeg skammelen når jeg skal op&#128513; og det er en skammel fra ikea den højeste model de har&#128513;

Oldenborg for evigt<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-04-2017 20:18

Hvis du har lyst til at bruge lidt penge på at forkæle dig selv, så kan jeg kun anbefale en ride-on-pad fra barefoot! :)

 

Alle jeg kender er vildt begejstrede for den, og ligeså deres heste.

 

Du kommer tæt på hesten, akkurat som uden sadel, men den giver alligevel lidt støtte (mere end man lige skulle tro faktisk), og så er der semi-paneler, således at du ikke sidder direkte på rygraden, men derimod får din vægt fordelt på musklerne på hver side af rygraden :)


M-Hesteterapi

Massage og Ledmobilisering

http://m-hesteterapi.dk

www.facebook.com/mhesteterapi/ ?fref=ts

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2017 11:12

Hej.

 

Ja, jeg vil også gerne anbefale sådan et ride-on-pad fra Barefoot.

Jeg har redet rigtig meget uden sadel og har prøvet virkelig mange "sadelløse alternativer". Jeg synes umiddelbart at dette, var det bedste omend stadig ikke helt optimalt. Det er lidt svært at få til at ligge korrekt på en rund hest.


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-04-2017 13:22

Jeg rider også i en ride-on-pad. Den er rigtig fin til skridteturene, men derudover er jeg faktisk ikke fan.

 

Den glider bagud på min hest, selv om jeg spænder gjorden meget. Det er ok til skridt og lidt trav, men i galop glider den for meget bagud.

 

Jeg har prøvet at spænde gjorden alt hvad jeg overhovedet kan, men ud over, at det ikke virker, så er det heller ikke rart for hesten.


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min metode
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 09:50

Jeg bruger et helt almindeligt sadelunderlag og en dækkengjord. Det ryger ingen steder... :)


Gribaldi/Latimér-vallak fra 2009 sælges.

169 cm, sort, yderst velgående.

 

Se www.Dyrhave.com for info

 


Fotografering af heste, equipager og dyr. 400 kr+kørsel

skriv PB for info

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider