Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Pony laver bukkespring udendørs
Forfatter: 
Dato:  14-04-2017 22:28
For 14 dage siden fik vores datter en fantastisk pony, der har godt med energi men uden at være ustyrlig.

Nu har vi fundet ud af,at når hun rider udendørs, så laver den bukkespring ved galopanspring. Det er kun udendørs hun gør det, indendørs er hun superfin.

Jeg vil gætte på at det er glæde/kådhed, men hvordan vænner vi hende af med det?

Vi har snakket om, at når hun gør det, at vores datter så går ned i trav, og prøver igen indtil hun laver et rigtigt galopanspring og så rose hende, men ved ikke om det er vejen frem?

Har I nogle ideer?

På forhånd tak
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2017 22:39

Det lyder rigtig nok som om pony er lidt forårs glad for at komme udendørs ;)

Jeg tænker at det vil gå i sig selv jo mere i rider udendørs her i løbet af foråret. Gør den det HVER gang den skal lave galopanspring udendørs? Også selvom den f.eks. får lov at galoppere noget tid første gang den slår i galop, så den lige får det værste krudt sluppet ud?

 

Alternativt kan i jo snyde lidt og løbe den igang her til en start når i er udendørs. Så bliver det lidt sværere for den at slå måsen i vejret, når der i forvejen er godt med tempo på. Jo mere fart, des mindre ballade har pony tid til at lave ;)

 

Hvis den går og venter på et anspring så "ophober" den også overskud til fjollerier, men hvis i gør det på nogle atypiske steder f.eks. midt i en øvelse eller i atypiske situationer uden at forberede anspringet (som f.eks. kunne være i fri trav), så tænker jeg at det bliver svært for den at være et skridt foran :)


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider