Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Dressurbid med gummi
Forfatter: 
Dato:  16-04-2017 12:20

Kære HN´er

Hvad er jeres erfaring med bid til dressurhest- bid to-tredelt MED GUMMI

hvad er jeres begrundelse for at anvende dette -

Del gerne erfaring

På forhånd tak :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dressurbid - med gummi
Forfatter: 
Dato:  16-04-2017 18:10

Ingen der bruger eller har brugt et sådan bid????!?!?!?!??!

del gerne erfaring - på forhånd tak :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemadn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 08:57

Jeg brugte et todelt trense bid med apple mouth gummi på på min gamle hest. Han havde lidt urolig mund og det var det bid han fungerede bedst på :-) Jeg forsøgte en gang imellem at skifte og har været på todelt baucher, tredelt muffe og tredelt trense, men endte altid tilbage. Det var kun kandaren han han gik bedre på end gummibiddet.


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 2-delt bid.
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 12:47

Hejsa.

Hvad er begrundelsen for, at det skal være 2-delt ?

Det blødeste bid ( der er selvfølgelig flere af slagsen, fra forskellige mærker), skulle efter sigende være Hermann Sprenger 3-delt med gummi-midte, HS wh ultra soft(www.heri.dk/product/hs-wh-ultra- soft-630/). Et super bid til den følsomme unghest, som skal vænne sig til bid i munden.

Jeg bruger/ har altid brugt det til min, meget følsomme hest på 6 (har haft ham i 2,5 år)- og han fungere super godt på det :-)

 

Mvh Sus.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dressurbid - gummi
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 16:30

bemærk -

jeg skrev

2 eller 3 delt bid med gummi - og hvad er erfaring...

kunne ikke drømme om at "mishandle" vores hest i munden.

det har været en uhyggelig laaang rejse - at få udredt denne hest -

og jeg vil gå heeeeele vejen for ham -

så når - jeg spørger 2 eller 3 delt - bid - med gummi -

så er det for at høre jeres erfaring -

vil den bedste for den hest - - og når jeg skriver her - er det ligesom ikke fordi vi ikke har prøvet:-( dyrlæger - alternative behandlere - kiropaktor - de bedste tandlæger i DK og Tyskland IKKE kan finde en grund til at den hest IKKE kan og vil gå til ridning.

vi taler om udreding i 9 mdr. scintegrafi - MR-scanning og alt andet ..... det bliver en lang træls historeie hvis jeg skulle skrive det her......

Vi har haft de bedste på - den bedste berider - og tror der er noget jeg har overset og jeg bliver ved -

Hesten har IKKE valgt at komme til os .- vi valgte ham - så derfor det bedste til ham-

så derfor spørger jeg til dressur bid 2 eller tre delt med gummi - jeres erfraring - please hjælp.....

:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 19:29

Min tidligere hest var meget sensitiv i sin mund og gik og hakkede på bidet når han blev presset/stresset (og der skulle ikke meget til, han var teknisk svær at ride men samtidig en pleaser). Han gik længe på et af de tykkeste og mest massive 3-delte messingbid fra HS, hvilket han gik godt på, men da han blev ved at hakke i perioder skiftede jeg til et 2-delt med gummi. Jeg valgte 2-delt for mest ro i munden uden for mange led henover hans tunge. Dette bid stoppede han med at hakke på og fik et langt bedre sug :)

 

Han gik efterfølgende på det bid flere år og tror faktisk stadig han gør (han er solgt).

 

Min nuværende unge (også meget sensitive) dame, har gået på det samme massive ligesom ham, og et 3-delt gummibid. Hun kan bedst lide det massive messingbid, så det og gummi-bid er klart mine foretrukne på mine heste :)


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider