Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Seperationsangst?
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 10:48

Hej!
Jeg rider den her super skønne islænderhoppe som er meget velredet, men efter hun blev flyttet i forbindelse med køb har hun udviklet seperationsangst, det er selvfølgelig noget vi har arbejdet meget med. Da jeg var ude og prøve hende for en god måneds tid siden begyndte hun at løbe og var fuldstændig ukontaktbar, det endte med at jeg faldte af og hun løb gennem hegn ned på folden til de andre heste. Ejer har altid redet sammen med andre så her har det ikke været noget problem og det er først blevet opdaget her. Vi er nået langt med vores arbejde synes jeg efterhånden, der er roundpen og ovalbane på stedet. Vi kan nu ride rundt alene i roundpennen uden stress. Hun bakker nu i stedet for at løbe hvis hun bliver nervøs. Har arbejdet med hende i longe inden jeg sætter mig op og her er ingen problemer, det er der generelt ikke fra jorden. I går skridtede vi så et par runder på ovalbanen, hun var ikke helt afslappet men havde alligevel overskud til at pruste.

 

MEN jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal komme videre herfra, jeg har aldrig arbejdet med seperationsangst før. Hvordan får jeg hende helt afslappet så vi kan ride helt som vi ellers ville? Hun kigger efter de andre heste når vi kommer ned i den ende hvor de andre heste er i nærheden.

Hun er 15 år gammel og er en meget velredet og fornuftig hest.

 

Jeg håber sådan at i kan hjælpe! :-)

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 et bud kunne
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 17:08

Jeg brugte til min at starte med at trække en tur - samme tur mange gange - bare en lille tur.... herefter, med massere af guffere -begyndte jeg at ride den. Evt stige af hvis det er ved at blive for meget for den.... og så er det forskelligt fra hest til hest hvor lang tid der går og hvor gode de nogensinde bliver til det. Det er nok også godt at ride en masse ture med de andre så hun lærer området at kende og derved ved hvor du "fører hende hen" og at man jo så kommer hjem igen...


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er først..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 21:06

Det er først når der kommer rytter på det bliver et problem, hun er eksemplarisk når man håndterer hende fra jorden og det samme når vi rider med andre. Det har været tydeligt at mærke hun har haft nogen dårlige oplevelser på banen, men hun virker efterhånden tryg deroppe igen, dog nogen dage mere end andre, har prøvet alverdens ting fra jorden uden reaktion :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 mere tid
Forfatter: 
Dato:  05-04-2017 16:57

måske hun bare skal have mere tid? - hvis hun aldrig rigtig har prøvet at gå alene så kan det være temmelig svært.

Hvordan når du går med hende? - kan du gå end på siden af hende eks?

altså så hun har snuden forrest og derved skal forholde sig til at være den der ser tingene an?


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja....
Forfatter: 
Dato:  06-04-2017 19:59

Hun kan sagtens gå på siden, og kan også sagtens gå forrest når vi er på tur med andre. Hun har gået stævner og har været redet meget på bane alene i følge tidligere ejer. Hun har stået nuværende sted siden december, det har taget lidt tid for hende at falde til i flokken, men det virker som im hun er ved at have fundet sin plads nu.

Men det er dejligt med inputs, har ikke tænkt på at lade hende gå 'foran' når vi går tur, det vil jeg være mere opmærksom på! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider