Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

få muskler på hest/pony
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 09:17

Hej alle sammen ;o)

ja nu nærmer sig tiden d. 1/9 og jeg og kæresten flytter på vores ejendom og vi får vores 3 øjesten hjem. her kommer så mit problem som jeg søger råd til. har en fjordhest på 5-6 år som ikke er tilredet har været sadel på ham som 2 årig og man kan smide ungerne op på ham og trække rundt uden han siger noget. men meneingen er han skal tilrides til foråret men inden da ville jeg gerne arbejde med ham fra jorden. men mamgler nogle øvelser til hvordan jeg får ham til sætte muskler. Håber meget i kan komme med noget brugbart hjælp.

Knus sigge83

Snart med Fjord hesten Fjolle og ponyerne Prins og Sascha

0
0
Svar på denne tråd

muskler
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 19:10

hej sigge

jeg ville trække nogle lange ture et jævnt tempo, det giver en god overlinje. der er jo også den traditionelle løsning med longen, jeg bruger også selv passoatræning.

mvh

anna

0
0
Svar på denne tråd

hejsa....
Forfatter: 
Dato:  11-08-2010 19:12

hvad med at træne i kapsun ?? longere lidt og gå nogle ture..

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 23:22

en masse skridt er en rigtig god start! Vi begyndte at benytte os af et skridtbånd for en måned siden ca. og selv mens jeg var på ferie i 14 dage, hvor han var på skridtbånd 3-4 gange, ja så kan man tydeligt se det på hans overlinje og mavse + hans skridt er blevet forbedret en del :) Det er dog ikke alle der har den mulighed, så en masse rask skridt derudaf ;)

0
0
Svar på denne tråd

Bøger...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2010 23:06

Uh der findes en masse masse litteratur omkring jordarbejde som du med fordel kan bruge. Mine favoritter er

Bent Branderup, "Akademisk ridekunst" (og du kan sagtens bruge afsnittene om jordarbejdet selvom du gerne vil ride en anden stil )

ABC i træning fra jorden - også en super god lille bog der ikke fylder en hel roman

Gymnastisering af hesten

Kan desværre ikke huske hvor de sidste er fra, men alle bøgerne kan lånes på biblioteket. Jeg har stor stor glæde af jordarbejde idet det samtidig træner lydighed og kontakt mellem hest og rytter og det er jo dejligt lige at have tilliden på plads inden man kravler op

Ellers så søg løs på google, der er masser af stof!

//Desirée

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider