Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 3 år og muskeltræning mm.
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 22:25

Hej


Hvordan træner i jeres heste på 3 år, inden de stilles til kåring, så de er klar rent eksteriørmæssigt?


F.eks. hvordan træner i så de får muskler de rigtige steder osv.?


Håber i vil beskrive denne proces i går gennem med jeres heste, inden en eventuel kåring


0
0
Svar på denne tråd
 
 skridt...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 22:44

Skridt og MASSERE af det :)


Vi begynder jo egentligt træningen til kåring allerede når de er 2½ hvor vi så småt begynder at løsspringe dem (1x måneden, når de først er ved at komme i god form bliver de løssprunget 2x måneden..)


Derudover arbejder vi med dem fra jorden i longe og kørelinier, hvor vi primært arbejder fra skridt, samt en afslappet og velbalanceret trav.

3 års hestene rider vi 3-4 gange ugentligt (alt efter hvorlangt de er i deres træning)


Fra de er 2½ år bliver de skridtet min 45 min (45 min-2 timer, 4-6 gange om ugen) Enten i skridtmaskinen el på skridttur som håndhest eller ført i træktov..


Jeg sværger til træningsmetoden; "energisk skridt på fast underlag, gerne op ad bakke"... det findes ingen bedre muskeltræning :)


Derudover er tonsvis af foldtid med legekammeraterne en super måde at holde hesten i form på :)




Mvh.


L Nielsen.


Heste tages i tilridning/ridning/kommision

Rytter/groom søges til international springstald.

-se profil.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 09:07

Mange tak for svaret. Godt at have nogle ideer udefra, over hvordan denne træning kan gribes an.


Er der andre som har nogle træningsmetoder de vil dele?



0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 11:19

Jeg gjorde lidt som Nielsen, dog var jeg ik helt så tidlig i gang. Men gik mange ture og red meget i skoven og på stranden, hvor det rigtig kunne give baller af stål:)


og så lidt dressur 2 til 3 gange i ugen og løsspringning engang i mellem.


KAT I SPRING PONY TIL SALG, SPRINGER ALT..GIV ET BUD..!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider