Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Fortæl mig alt om distance
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 17:43

Hejsa!

Nu har jeg i mine ponyår sprunget, voksenår redet dressur og islænder!

Jeg ved ikke hvorfor men min 4års der skal tilrides i løbet af efteråret (går med føl nu) har jeg fået den idé at hun skal trænes op i distance!


Så nu kommer alle spørgsmålene:

Hvordan træner man dem op?

Hvordan er intervallerne fra nulpunkt til øvet punkt?

Hva skal de fodres med?

Hvilket udstyr?


Ja fortæl hvad du kan :o)


Ejer af;

  • Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866

PC elite i brun og PC SMB rød med klokker sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Distance
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 22:59

Hejsa


En rigtig god beslutning, du vil helt sikkert nyde det... ture ud i det blå med din hest


Til start skal du blot træne, som hvis du vil ride en dejlig skov/terræn tur, gode skridt ture - gør din hest holdbar i længden... og du sadler op med det du har, er ikke så vigtigt i denne her sport og de lette klasser/km, blot det passer til din hest!!


Du vil få mange gode råd, ideer og erfaringer på distance foreningens hjemmeside: distanceridning.dk


Velkommen i klubben og pøj pøj med ideen og fuldførelsen



Annika


Søg tilbage og du skal finde din rod og dit faste... bliv ikke bange, for du ved, at det du finder ikke forsvinder... men du forandres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 06:52

Tak for svar!


Men hvilket udstyr er det bedste?


Jeg skal alligevel ud og havde købt sadel til hende da jeg synes min Top Reiter bomløse er for lang, og det er også Harpa's sadel og jeg vil jo gerne kunne have manden med ud og ride også!


Ejer af;

  • Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866

PC elite i brun og PC SMB rød med klokker sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smag og behag
Forfatter: 
Dato:  16-06-2010 12:37

Der er mange meninger om, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer. Hovedsageligt tror jeg, at det er et spørgsmål om, hvad den enkelte hest og rytter foretrækker.


I forhold til sadel skal du dog være opmærksom på at få så stor en bæreflade som overhovedet muligt. Stor bæreflade betyder mindre tryk pr. kvadratcentimeter. Af gode distancesadelmærker kan bl.a. nævnes: Orthoflex, Podium (endda rimelige i pris), selv rider jeg i en American Flex. Tidligere red jeg i min Hintermayer springsadel, men den kan desværre ikke ligge på min nuværende hest, og er derfor sat til salg. Det absolut vigtigste er, at sadlen ligger godt på din hest, og at du sidder godt i den.


Jeg rider desuden med en trense i biothane, da det ikke bliver glat i regnvejr og tørt i solskin, ligesom læder gør. Desuden skal det ikke pudses, men bare smides i vaskemaskinen eller i en spand vand - rigtig dejlig let.


Du kan få gode råd til træning mv. på min hjemmeside: http://teamthinesen.skysite.dk. Du er også velkommen til at skrive, hvis du har andre spørgsmål.


Velkommen i distanceridningens forunderlige verden.


Skal du have din hest klippet? Jeg klipper heste over hele Fyn og Jylland.


Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det

Tjek også hjemmesiden http://teamthinesen.skysite.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  24-06-2010 22:19

Inde på distanceridning.dk, som der bliver henvist til, kan du under "distanceridnig" og "artikler" finde helt konkrete råd til træning op til 40 km, 80 km og 120 km eller noget i den dur, og artikler om ridningen i de første 3 måneder og så fremdelse. De er rigtig gode.


Du kan også låne bogen "Distanceridning" af Anna Phaff Ussing. Den er rigtig god, og de kommer ind på alt.


Jeg er selv kommende nybegynder og skal starte mit første stævne 31. juli - hvis alt går vel, men folk på distanceridning.dk og alle andre steder er MEGET hjælpsomme :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Velbekom
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 10:00

Hej igen

Ja sadel er en værd rytters jungle.. , indtil det rigtige er fundet til hest og rytter - men jep en der passer hesten!!

og som Diana skriver, en med stor bæreflade er at foretrække.


Selv rider jeg med en Trekker Pro endurance og den er jeg punktelig rigtig glad for, så må jeg finde ud af hvordan den er, på de længere distancer, når hesten er klar til det (5 år)


Jeg rider normalt altid bidløs, men når hun starter distance må vi desværre ikke stille op sådan, så der får hun en almindelig trense på med alm. 2-delt trensebid.


men af udstyr kan du også gå ind på www.jo-po.dk og søge under distance udstyr, så kommer der lidt frem, at kigge på..


Annika


Søg tilbage og du skal finde din rod og dit faste... bliv ikke bange, for du ved, at det du finder ikke forsvinder... men du forandres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bidløs
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 16:00

Hej Annika


Du må da gerne starte med bidløs til distance, i hvert fald må du da bruge et hackamore... Det ser jeg da i alt fald som bidløs :D


Venlig hilsen

Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger med ;o
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 17:13

Rider ikke dicance men vil gern følge med ;o


Ved nemlig ikke noget om det... :D


God sommer!! :D



Rosa

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hackamore
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 00:13

Hackamore er den eneste form for bidløs, som man må ride med til distancestævner..


0
0
Svar på denne tråd
 
 tjek....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 08:54

bla Team ganvari....


det er islænder på lang distance -


Og på Joras under debat finder du meget omkring distance ridning....


Jeg stiler mod Vesterhavsridtet.....


Kongur fra litla-moshvoli - min læremester

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil lige...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:28

linke til denne tråd. Den er efterhånden halvgammel, men stadig vældigt aktuel. Der kan du læse om nærmest alt, der har med distance at gøre :-)


www.heste-nettet.dk/forum/3/316071/ 316071


Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bidløs
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 23:32

Hej Signe


Ja Hackamore må du starte med... og det er ikke lige mig.. da jeg rider med bidløst hovedtøj

så jeg nøjes med trense og ser frem til at Danmark kommer med på moden... for i udlandet må vi vist gerne starte med bidløst.. så må da være et spørgsmål om tid!


Annika


Søg tilbage og du skal finde din rod og dit faste... bliv ikke bange, for du ved, at det du finder ikke forsvinder... men du forandres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bidløs
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 15:07

Annika:

Altså til FEI stævner der må du i alt fald ride med bidløs, du kan ride i grimen hvis du har lyst ;) så du må bare op at ride noget længere ;) hehe


Hilsen Signe


Kommer i til København i weekenden?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 16:39

Fantastisk... Havde helt glemt "vores" gamle tråd... sjovt at læse. :o)


Med venlig hilsen

Malou & Sava Sh


TEAM SHAGYA ENDURANCE


www.teamshagya.dk


Man har et standpunkt til man tager et nyt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bidløs
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 21:37

Hej Signe


Ja nemlig ;-)

men regner jeg da også med at vi kommer på et tidspunkt, men hun er kun 5 år.. så har tiden for sig


Annika


Søg tilbage og du skal finde din rod og dit faste... bliv ikke bange, for du ved, at det du finder ikke forsvinder... men du forandres.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider