Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 handicap ridning hjælp
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 07:47

jeps, jeg rider handicap ridning, men jeg syntes at dressuren ikke lige er min hest, yndlings form for motion, men havde læst etr sted om handicap distance ridning? kan det være rigtigt?

hvis i ved oim der bliver redet flere disipliner må i meget gerne skrive, om hvor jeg kan finde mere om det, ikke bare sådans "find det på dansk rideforbund" men mere konkret, eller hvis i har et nummer man kan ringe til...

håber der er nogle der vil hjælpe mig..

på forhånd tak..


En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.


0
0
Svar på denne tråd
 
 distance
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 19:01

I distanceridning er alle lige.

Distanceridning er for alle. Voksne på ponyer, børn på store heste, folk med og uden handicap osv. Alle rider de samme klasser.


Hvis man er usikker på at ride alene kan man starte sammen med en anden rytter og i nogle af de mindste klasser er det nogle gange tilladt at have en trækker.


Hvis du vil vide noget om distanceridning kan du læse om det på www.distanceridning.dk som er distancerytterforeningens hjemmeside eller søge herinde hvor der også har været flere distancetråde.


Distanceridningen er en dejlig sport fordi der er så mange forskellige slags ponyer/heste og ryttere som alle kan hygge sig sammen uanset om man rider 10 eller 160 km.


Hilsen

Dorthe E.


0
0
Svar på denne tråd
 
 western
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 20:03

Hejsa.


Jeg er meget syg af gigt og jeg rider western. Det er en meget afslappet måde at ride på.

Og ofte har hestene en meget behagelig gangart.


Westernsadlen er også super lækker at sidde i.


I western er der ikke handicapridning, men der er plads til alle. Det der er så super ved western er, at der er så mange forskellige grene man kan vælge.


Skriv endelig hvis du vil vide mere.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeps det med
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 08:07

western ved jeg, da jeg selv også rider western heeh, men mig og hesten er bare mere til at ride "tur" eller hva man nu kan kalde det


En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Distance ridning og handicap
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 22:38

Jeg er også handicappet og rider distance.Dressuren var heller ikke min kop te så valgte distance som jeg er blevet helt vild med og vil aldrig andet fremover.Prøv at gå ind og læs på dansk rideforbund under handicap det var der jeg læste at distance også er displin for handicap rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ville gerne
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 08:27

med ord fra jer vide, hvordan, hvornår, og hvor, ville gerne starte et lille ridt, men sammen med en, for er ikke sikker på at min hest ville være så glad for at være blandt så mange andre heste


En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.


0
0
Svar på denne tråd
 
 handicapridning
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 20:26

Jeg er også klassificeret som handicaprytter og vil også enormt gerne noget distance - men indtil videre er det ikke muligt at få min rytterlicens - man skal nemlig kunne mønstre sin hest som en del af prøven (og det kan jeg ikke pga mine fysiske skavanker) så må nøjes med at ride i de ikke-pointgivende klasser... frustrerende, men Dansk Rideforbund er temmelig tunge at danse med i øjeblikket - dog ved jeg at handicapudvalget arbejder på at få lavet nogle andre prøver til "os handicappede"

Skriv gerne hvis du vil vide mere.

:)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider