Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hackamore .. buler 1. gang
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 12:46

Hej


Havde lejlighed til at prøve at ride med hackamore i går for 1. gang (red undervisning)

Hesten reagerede fint på den og vi havde en fantastisk time hvor man virkelig kunne se mine ridefejl, og hvor jeg blev "tvunget" ud i at få redet korrekt med sæde, sædeben og schenkler og ikke blot "hive i tøjlen" for at runde

til højre



Det var en hackamore med lammeskind på næsen, tynd rem under kæben (løs med 2 fingre på højkant) , lange stænger med tynd stang i midten - vist nok en ældre model af slagsen.

Placeret en god håndsbredde over toppen af næseborende.



nå nu til problemet !!!

Hesten havde to små buler på næseryggen bagefter - her til morgen kunne man lige ane det hvis man så godt efter.


så tænker jeg:

har jeg haft for hårdt fat ??

har hackamoren siddet forkert ??


begge dele ville undre mig såre meget,da underviseren er en yderst rutineret rytter også hvad angår brugen af hackamore og det var ham der monterede den.


har spurgt ham pr. sms - men afventer svar så nu prøver jeg det altvidende HN *SS*


Eller er min hest bare ekstrem følsom, hvilket så ikke vil være første gang han reagere på noget andre heste ikke ville reagere på.





Venlig hilsen Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Brun 17" County Competitor Medium bom sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig oplevet det
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 13:31

Jeg har redet med hackamore i et år snart og har aldrig oplevet det du beskriver.


Men jeg rider så også kun for løse tøjler, da den bliver brugt i skoven.


Men det kunne da godt tyde på at du har haft for meget fat, selvom du måske ikke selv føler det.


Vægtstangsprincippet på en hackamore forstærker jo trækket en del. Derfor jeg også kun bruger min som stopsignal og elles rider for benene. Jeg mener ikke den er optimal til at ride dressur med, hvis man har en konstant kontakt på tøjlen. Men det er bare min mening.


Er spændt på at høre hvad din underviser siger.


Vh Maria



If you always do what you always did


you will always get what you always got

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen buler
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 21:08

Han burde ikke have fået buler og slet ikke med den måde jeg red ham på siger underviseren. Så må bare konstatere han er total hysterisk følsom øv øv øv

for han gik bare så fint på det.




Venlig hilsen Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Brun 17" County Competitor Medium bom sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Soft hackamore
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 22:30

Du kan prøve med en soft hackamore.. Den har kortere stænger og virker derfor mindre kraftigt.. Desuden har den et bredere næsestykke og fordeler derfor trykket bedre


Den ser sådan ud.



www.blueberryhill.dk


"Our greatest glory is not in never falling,

but in rising every time we fall."



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hey Susan
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 22:40

Hey Susan


Tusind tak for det - måske det er sådan en jeg skal prøve for det var bare så fed en ridetur.

Han skummede i et væk ud af munden og gik med hængemule, så det kan ikke være helt slemt det jeg har haft gang i :-)


Mange hilsner Heidi & Ajour

(som stadig har det vildt fantastisk godt efter din øjenåbner

clinic på Vilhelmsborg sidste år )





Venlig hilsen Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Brun 17" County Competitor Medium bom sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hackamore
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 21:22

Jeg rider også en del med Soft Hackamore, samme slags som Susan viser, og har aldrig oplevet buler eller andre mærker efter den.


Prøv en Soft med korte stænger og det brede næsestykke, den er noget mildere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 21:28

den vidunderligste kapsun, kun i læder og med "faste" ringe, der ikke hænger og dingler. Kan kun bruges på en følsom hest, måske det lige var noget for din?


Kan fåes på Amager.


Venlig hilsen Sarah.



-og go´glædelig sommer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 soft hackamore
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 12:58

sådan en hænger i rideudstyrsbutikken ved jeg - så den skal vist bare hentes :-)


Kunne altså være fedt at ride ham på hackamoren, det gav en rigtig dejlig fornemmelse og jeg fik virkelig fundet ud af hvor lidt jeg bruger min højre side (for av mine muskler)


SARA

Kan du sætte en billede ind af den kapsun ??




Venlig hilsen Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Brun 17" County Competitor Medium bom sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 hov men resten
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 12:59

Kan nogle af dem der rider med hackamore fortælle om de køber kindstykker til en cob (resten skal vel være full ??) for

hackamoren sidder vel lidt længere oppe end et almindelig bid ??


eller ??




Venlig hilsen Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Brun 17" County Competitor Medium bom sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 hackamore
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 16:11

Jeg rider gerne i hackamore og har aldrig oplevet nogen buler af nogen art efter den. Er du helt sikker på den har siddet rigtigt?


Hvis du bare har monteret den i din normale trense uden at spænde kindstykkerne op så vil jeg gætte på at den har siddet alt for langt ned på snuden af dyret


Det skal se nogenlunde således ud:


Mvh

Charlotte


Hestemassage tilbydes (nordvest sjælland)

T-shirtbutikken.dk - t-shirts med alt fra heste til ribben!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovedtøj
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 20:51

Max bruger normalt full i hovedtøj, men det jeg bruger til min hackamore er str. cob, så det kan godt være du skal ud i et som er en størrelse mindre end du plejer.




Vh Maria



If you always do what you always did


you will always get what you always got

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 22:05

jeg ikke hitte ud af, men den kan ses på hesteskoen rideudstyr dk under spansk seletøj -sidste billede.


Jeg er så glad for min og kvaliteten er super; den bliver ikke "sjasket" i læderet og er alligevel behageligt smidig.


Eneste fejl er, at der kun er "onesize" og det er ca en full, så der skal lidt hest til at fylde den ud


Venlig hilsen Sarah.



-og go´glædelig sommer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 På jo-po...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2009 13:38

På Jo-Po.dk kan du købe hackamore både i pony, cob og full :)


Jeg havde også problemer med kindstykkerne - min bruger str. cob i trense, men det kan kun LIGE gå med kindstykkerne! Det er i hvert fald tæt på jeg skal ned i en pony.



- sagde Cecilie






The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hackamore
Forfatter: 
Dato:  09-08-2009 15:33

Jeg kan se at hackamoren har siddet præcis som i andres - så det kan ikke være det.


Jeg prøver mig frem med en soft hackamore om det er bedre, ellers bliver det en bidløs sikkert. Han var nemlig dejlig tilpas med ikke at have bid i munden.




Venlig hilsen Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Brun 17" County Competitor Medium bom sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  09-08-2009 17:23

Sara: Hvis det er en traditionel Spansk kapsun som denne med fast metalstykke indeni, så er den særdeles hård, og kræver nærmere en meget meget følsom rytter end en følsom hest.


Jeg har set hvordan de Spanske hingste "høre efter" når de skal bedække og bliver korigeret i denne type kapsun, og det er tydeligt at det gør altså nas på dem Den kan bruges godt, men kræver som sagt en rigtig følsom hånd, ellers kan den hurtigt blive tortur instrument.. Personligt synes jeg bedre om BB´S kapsun med fleksibel kæde indeni.




Neapolitano Allegra


*************************



Le trot à lècole

Ditte og Nero som er fan af tøffetrav!


SILHOUETTE JUNIOR DRESSAGE, 15, FIT 3 SÆLGES

Vidunderlig 3ér pony sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo-Po.dk
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:17

Den hackomore man kan købe hos Jo-Po til kr. 198,- er det en SOFT hackamore, så?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jannie K
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:38

Du kan altid kende en soft hackamore på de korte stænger. Disse to som Susan, sundancer og jeg viser er soft.

Her er eksempelvis et billede af en tysk hackamore, som er stærkere end soft. Du kan kende den på de lange stænger.


- sagde Cecilie






The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dinero
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:44

Det er IKKE den du viser; jeg vil aldrig i livet bruger den ejheller anbefale den!!!!!

-og så er det vist på plads;-)


Nej,min er vitterlig kun et bredt stykke læder over næseryggen og heri sidder tre ringe, uafhængigt af hinanden, den er ca 100 gange blødere end den med cykelkæden, som jeg synes er træls, fordi den falder ned pga sin egen vægt eller skal spændes vildt stramt for ikke at gøre det -og så koster næsten det dobbelte af min...


Den jeg omtaler er ikke hårdere end en staldgrime vil jeg mene, forskellen er at den sidder til hovedet ligesom en alm kapsun eller en trense og så har den ringene som giver bedre signaler end to tove i en grime.


Undskylder at det bliver lidt langt, men ville VIRKELIG være ked af at blive forbundet med den jerndims du viser, for du har ret; det kan da virkelig være et tortur instrument!


Venlig hilsen Sarah.



-og go´glædelig sommer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 di nero
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 00:11

du kan se den på den side jeg nævner længere oppe:-)


Venlig hilsen Sarah.



-og go´glædelig sommer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 arshjjj
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 00:18

beklager jeg lige spammer tråden her igen igen; men ser at Hesteskoen lige har opdateret sin hjemmeside, så omtalte kapsun kan ikke længere ses der, beklager:(


Må hellere tage et billede af min egen; den er fantastisk:-)


Venlig hilsen Sarah.



-og go´glædelig sommer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 06:12

Sara: Ok så kan jeg bedre forstå det, jeg kunne bare ikke finde billedet af den du har, men jeg undrede mig også hvis det var "jerndimsen" du mente var blød


Vil rigtig gerne se billede af den du har, den lyder god!




Neapolitano Allegra


*************************



Le trot à lècole

Ditte og Nero som er fan af tøffetrav!


SILHOUETTE JUNIOR DRESSAGE, 15, FIT 3 SÆLGES

Vidunderlig 3ér pony sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 di nero
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 21:54

det er den også, har bare kun set den i denne butik.

Skal prøve at huske kameraet når jeg går i stalden.


Venlig hilsen Sarah.



-og go´glædelig sommer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bidløs....
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:54

Hvis det ikke går med soft hackamore, synes jeg du skal overveje ridekapsun enten bare med læder rem på næsen, eller med cykelkæde i. Den med cykelkæde er lidt hårdere, men jeg synes til gengæld den er mere præcis.


Jeg har hørt en del dårlig erfaringer med den bidløstrense som går på kryds under hovedet. Men ikke selv prøvet den.


ellers kan du overveje sidepull, det bruger jeg til min unghest:

Billede


Den her er dog special lavet, de fleste man kan købe er med et reb over næsen.



A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 en løsning er også
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 14:07

at bruge et bidløst hovedtøj og så fjerne krydsremmene (de er lige til at spænde af) og så sætte tøjlerne i de ringe krydsremmene gik igennem. Det har vi på ponyen og det fungerer super godt.

(det var ham den lille sorte der var med på Susans Clinic - og mener også at huske at det var det han bar derovre.......)


Velholdt brun Spalding dressur 17" Fit 2 sælges henvendelse på PB


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk :)


Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 umuddelbart tipper
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 19:48

jeg den har siddet for langt nede sådan som susans sidder skal alle hackamore sidde.



rider selv med lang hack og den sidder så langt oppe som susans og har aldrig oplevet huller el tryk el mærker men man skal vide hvad man laver med en lang hack det er IKKE legetøj da den er meget forstærket iforhold til den korte soft hack.

jeg har altså løse tøjler og bruger den udelukket til ture altså ligeudrettte ridning lange hacks er ikke så gode til bane ridning.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hackamore
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 10:26

Har kigget lidt rundt og kan se at nogLE hackamore er med kæde, og andre har bare sådan en læder rem under hagen. Hvad er forskellen - er der nogen? Og hvad er bedst at vælge?








Opstaldning i Odense NV søges til sød stor kat. 1 hoppe. Send PB:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kæde eller rem
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 16:57

Jeg bruger kæden, da jeg føler det er den der virker bedst. Forsøgte mig engang med remmen, da jeg havde set mange ride med sådan en, men kunne simpelthen ikke holde kræet når hun følte hun ville afsted. Har dog et stykke stof på kæden, så den ikke skarver eller niver. Kæden skal være løs, remmen kan man stramme lidt mere, men det er ikke alle der gør det.

Prøv dig frem, det er lidt forskelligt hvordan heste reagerer på henholdsvis kæden eller remmen :)


- sagde Cecilie






The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cecilie
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 18:39

Hehe... Jeg har ikke mulighed for at prøve mig lidt frem . Jeg skal jo købe en på nettet og så er det liiiige, hvilken en af dem, jeg skal prøve at bestille...


Men tak for svar!






Opstaldning i Odense NV søges til sød stor kat. 1 hoppe. Send PB:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 læderremmen
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 20:08

Majs på dåse: hvis jeg var dig ville jeg vælge den med læderrem, da den ikke er så hård som den med kæde, idet at læderremmen kan give sig mere end kæden kan.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læderrem
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 08:44

Jeg bruger også den korte/soft hackamore og med læderrem og fungere fortræffeligt - selvom min hoppe kan være lidt sensibel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læderrem
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 18:04

OK. takker - det vil jeg så gå efter






Opstaldning i Odense max 10 km fra centrum søges til sød stor kat. 1 hoppe. Kontakt mig:-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider