Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Gymnastikspring - afstand - kat 1
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 11:12

Hvor stor afstand skal der være mellem gymnastik spring for en kat 1 pony? Det er cavelettier på ca 40 cm.


Og hvis vi så stiller et højere spring til sidst, skal der så være samme afstand?


Mvh Camilla


1
0
Svar på denne tråd
 
 Slet ingen
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 13:21

der ved dette?


Mvh CAmilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gymnastikspring..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 16:59

6,5 m. for et normalt galopspring ca.

Nok lidt mindre til de små og til de større spring 6,5 m.



*Lea M. Elmegaard
&
Skousboe Lucky Me*


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 19:56

Jeg har ikke den store erfaring, men har (under vejledning af en heste-rytter) prøvet mig lidt frem. Samson er en etter-pony, men tilsyneladende med en lidt lille galop. Vi har held med 2,4m mellem gymnastik-spring og 4,8m, hvis der skal være et galop-spring.

Vi sprang lidt hygge-gymnastik-spring så sent som i går. Højden var en alm. 10-liters-spand med en bom ovenpå (gad ikke slæbe støtter ud..), og afstanden på 2,4m passede fint.

Hvis I ændrer højden på springene skal afstanden vel øges lidt, men helt ærligt aner jeg ikke noget om det! Jeg ved dog, man kan finde lidt råd på www.springning.dk De afstande, der er der, er ALT for store til Samson (som sagt stor etter-pony), så derfor går jeg ud fra, han måske bare har en lille galop?

Jeg håber, det var til lidt hjælp! :-)

Marianne


Gud sidder i himlen og ler af os mennesker fordi vi ikke tror på ham

Jostein Gaarder "Kabalemysteriet"

0
0
Svar på denne tråd
 
 tempospring
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 20:01

Charlie som er ponyhest, dvs. lige på grænsen, springer 3 meter tempospring over cavalettis, det var hvad ridelæreren havde sat op til ponyholdet da jeg prøvede at være med der, så det bruger jeg til løsspring også, og så 6 meter hen til et rigtigt spring til sidst.


Måske en anelse kortere ville være ok også, 2.80, ikke længere i hvert fald.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 20:21

Camilla: Start med to kryds med 2.5 imellem. Passer det nogenlunde, så sæt et tredje kryds op, igen med 2.5.


Tilpas herefter afstanden, afhængigt af om hesten springer godt igennem eller samler sig lidt for meget.


Gymnastikspring går ud på at aktivere hestens evne til at tænke selv, men naturligvis skal den ikke rage ned med forbenene fordi springene er for tæt på hinanden.


Der er naturligvis også forskel på om man kommer ind i serien i galop eller trav.


Men at starte med 2.5 kan ikke gå galt for en 1'er - hellere at der er lidt kort første gang, så hesten ved at den ikke kan tage et galopspring imellem!


Prøv også at stille 3 små cavaletti i en svag bue, dvs. på en stor volte, hvor bommen er hævet til ca. 40 cm i udvendige side, men bommen ligger på jorden ind mod midten. Der skal naturligvis være ca. 2.5 imellem bommenes midte, så kan man selv ride lidt ud eller ind i volten afhængigt af hvordan det går!


Eller læg 4 lave cavaletti ud kl 12, 3, 6 og 9 i en (ca.) 20 m volte. Det gælder så om at galoppere rundt uden at ponyen overspringer - den skal faktisk bare galoppere over, rytmen skal holdes, og der rides rundt på volten indtil man har samme antal galopspring i hvert "kvarter" :-)

Der kan man også ride lidt ud eller ind afhængigt af hvordan det lige passer med galopspringene, humlen er bare at det skal være rytmisk og regelmæssigt. Det er SUPER svært.


Gymnastikspring er meget mere end bare at ride lige ud! ;-)



Lise


ROHDEN, RAMBO & RIGOLA :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan så
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 21:54

skete der noget

Alletidersw råd, man tak

God ide der Lise, den vil jeg helt sikkert lave emd Caro og Carl en dag.


Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Camilla
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 14:49

Du er velkomen til at kikke forbi min datters hjemmeside. Hun har skrevet alt med afstand.

www.stald-biltzing.dk


Mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afstande
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 07:56

Du kan se afstande på www.banebygning.dk

Gå ind på Prebens side og under diverse.

Her er både afstande til gymnastik, pony og hest.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider