Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Anatomisk Rigtig Ridning
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:00

Da min hest har i været i terapi og er blevet trænet i ARR hos Pernille Thiesen, står jeg nu og skal bruge en sadel, som gør at min hest har fri mulighed for at bruge ryggen, det vil sige at sadlen skal have en rimelig bred bom.

Jer der træner jeres heste i ARR hvilke sadler bruger I?

Håber I kan hjælpe lidt.

- Cec i l ie Pedersen

Med sin helt egen Springbuk !

Luna <'3

0
0
Svar på denne tråd

HHhhhmmm
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 22:37

Hvis Pernille Thiessen har trænet den og anbefalet ny sadel så er det vel nærliggende, at hun hjælper dig med at finde den rette sadel?

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

www.hesteforstand.dk

Hjælp til problemheste, undervisning, kurser og foredrag

0
0
Svar på denne tråd

De fleste..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 12:56

De fleste jeg har hørt om, der har trænet ARR får specialsyet deres nye sadler et sted i Tyskland - jeg mener det er igennem Claus.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 15:20

Jeg har stået samme sted som pernille og ved at hun i hvert har fået sin egen saddel special lavet i tyskland :) Så det vil hun sikkert anbefale :)

0
0
Svar på denne tråd

Anatomisk Rigtig Ridning
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 18:51

Selvfølgelig hjælper Pernille mig. Men derfor ville jeg bare lige selv forhører mig.

- Cec i l ie Pedersen

Med sin helt egen Springbuk !

Luna <'3

0
0
Svar på denne tråd

Brian Rützou
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 11:18

Sadelmager i Tåstrup forhandler engelske sadler som er ekstra brede i bommen. Du kan evt. prøve at kigge der.

Mvh. Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Min sadelmager!
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 23:45

Min sadelmager har hjulpet mig med at finde en sadel som er tilpas bred og flad til at passe mit sofabord af et hestedyr. Vi endte med at bestille en engelsk Morris & Nolan hjem fra Sverige. Den er jeg rigtig glad for. Bommen passer min hest, og sadlen har en godt bredt kammer der tillader sidebøjning, og gode store puder der sørger for god vægtfordeling. Samtidig ligger den selvfølgelig ikke på skulderen, og på trods af mange bange anelser glider den heller ikke det mindste frem.

til min sadelmager.

Jeg rider godt nok ikke ARR, men er "bare" kræsen akademisk rytter i en engelsk sadel.

Signe

Ps. En bred bom? Din nye sadel skal vel have den bom der passer? Både for smal og for bred vil hindre hestens bevægelsesfrihed...

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke bommen...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 19:59

det er kammeret (altså hulrummet mellem sadelpuderne) der skal være tilpas bredt.. som Cherokee siger skal bommen jo passe hesten - men man kan godt have en smal bom med et bredt kammer.

Claus er stor fortaler for Spirik (staves ???) det er også sådan en Pernille har, og hvis man ikke har de 25 - 30.000,- sådan en nu koster, er OS sadlerne de foretrukne..

det er ikke kun det brede kammer Claus lægger vægt på, det er også sadelpudernes opbygning og altså hvor de overfører trykket fra rytteren.

Med venlig hilsen

Kristina

Spåner sælges, kr 56,-/balle. Ved større partier ring for tilbud!

Wrap, tørt og struktureret, i små bundter, kr 45,-

mobil 4110 3472

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider