Jeg havde samme problem i starten med Raffe, primært på folden når han skulle med ind alene.
Han var heller ikke bange - han satte bare forbenene stædigt skrævende i jorden - og så stod vi der.
Jeg forsøgte mig med som Rikke T skriver - at lave et modtryk.
Altså når han stoppede , vendte jeg mig om så ventede et øjeblik - og siger - "kommer du" ( som virkede hvis jeg gik baglæns hele vejen ) men når jeg nu ikke gider gå baglæns, måtte jeg finde på noget andet - læste så en artikel omkring at lave et modtryk.
Når han stopper, får han 3-5 sek. til at sætte igang igen - gør han ikke det, trods venlig opfordring - så trækker jeg bare gradvist mere og mere i tovet - så han får et pres i nakken - og giver efter i samme øjeblik at han giver efter.
Det virker - nu sker det ganske få gange at han ikke går med hele vejen til leddet. - og hvis han stopper, så skal der kun et kort pres til at få han til at give efter og gå med.
Jeg har været glad for den måde at gøre det på - fordi det er en stille og rolig måde - uden stress. - og tilsidst gik det jo også op for ham at det var ganske hyggeligt at komme ind og få opmærksomhed.