Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bidskiver
Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 09:37
Må man ride med bidskiver til dressurstævner? Hyppen vil nemlig ik rigtig gå uden i øjeblikket...

Miss Snitte
0
0
Svar på denne tråd

Ikke i dressur...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 09:47
Nej, det må du ikke! Det betragtes som en rytterfejl hvis hesten ikke er så iorden i sin mund at den kan gå uden. Så desværre...

Du må tilgengæld gerne springe med dem:)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Ikke i dressur...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 10:33
øh... hvorfor vil hesten ikke gå uden ?

jeg mener, mig bekendt er bidskiver da kun til hvis hesten får sår eller lig. i mundvigen......

hvad får hesten til at gå bedre med skiverne end uden ?

Blot en nysgerrig undren

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 13:51
Hm... de kan vel give samme effekt som D-ringsbid, hvilket pga. udformningen kan virke hårdere på hesten end et alm. bid. Med bidskiver/D-ring kan man nemlig ikke så nemt hive biddet igennem munden på hesten, når der tages hårdt. Så ja... man kan simpelthen tage hårdere!
Så det ville jo nok være bedst at kunne ride uden, inden man tager til stævne.

Lene Skov Mikkelsen :-) piv.nu

Er du fra Køge-området? Tryk her!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 14:04
Jeg tager ham ikke hårdt i munden, jeg tror mere det er fordi bidringene irriterer ham. Han var helt umulig da jeg red ham uden bidskiverne igår :-(

Nu skal jeg ud og prøve nogle andre bid på ham, sikke noget møg....

Tak for svarene :-) Jeg fik det af vide efter jeg havde været ude og så videoen sammen med en veninde.... Dommerne har sjovt nok ik sagt noget...

Miss Snitte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 15:22
jeg forstår det ikke helt: Bidringene kommer da kun i kontakt med mundvigen/-e, hvis der tages i den ene side og der så ikke samtidig støttes op i den modsatte!?!?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 16:14
SG_MARCANT > Ja, men nu er det jo desværre ikke alle, der har haft dressur-undervisning 8-) Jeg har set bidringe blive brugt med det formål.

Lene Skov Mikkelsen :-) piv.nu

Er du fra Køge-området? Tryk her!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 15:17
Jeg får undervisning, og nej jeg tar ik i den ene tøjle uden at støtte op på den anden.
Miss Snitte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 22:55
jeg har fået af vide at bidringe er til hvis hesten har et slidt bid i munden, det kan gnave i mundvigen....

men har nu aldrig selv redet med dem, kun på krumme8en pony jeg passede kort9 men det var da også kun fodi at de sad på bidet i forvejen, ellers havde jeg nok ikke, de havde ingen effekt.B-)Katten: tigeren ved din side? næh du, tigeren i dén stol DU gerne ville have siddet i!!:-D

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider