Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

doven unghest
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 00:11

Hej

Håber nogen kan hjælpe...

Vi har købt en stor pony på 5 år til vores datter, men den skal rides med både pisk og sporer og hun skal drive på den konstant.

Den er rigtig sød og kan gå fint, men den skal rides så meget at hun (vores datter)kun kan ride 20 minutter før hun er helt færdig.

Et andet problem er at den er meget svær at sidde på. Hun sidder fint på andre heste, men her har hun store problemer.

hvorfor er der sådan en forskel. Hendes veninde har lige købt en hest på samme alder og den kunne hun læse avisen på, mens hun red :o)

Håber nogen kan hjælpe.

Anni

0
0
Svar på denne tråd

Den har
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 01:10

simpelthen ikke lært at schenklen betyder fremad.. det er jo ikke meningen at man skal slide sig op når man rider, men at hesten skal gå frem for lette signaler..

Jeg ville starte med at træne start og stop signaler fra jorden.. altså et let træk fremad i tøjlen og den skal gå frem, så snart den reagere stopper trykket.. et let tag bagud og den skal stoppe.. igen så snart den stopper stopper trykket.. når det virker fra jorden går man videre til at indøve det fra ryggen.. schenkler (evt supleret med pisk) betyder frem og så snart den reagere holdes benene helt i ro.. et let tag i begge tøjler og den stopper.. og husk aldrig at bruge schenkel og tøjler samtidigt det forvirre kun..

Held og lykke med det :-)

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Blodprøve
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 01:51

Jeg ville skynde mig at få dyrlægen til at tage en blodprøve og tjekke om alt er ok. Min egen unghest opførte sig nemlig på præcis samme måde, og med god grund! Blodprocenten var alt for lav og blodprøven viste tegn på en smule virusinfektion. Det skal lige nævnes at hesten, udover sløvhed under rytter, ikke viser nogen tegn på sygdom eller mistrivsel. Han er glad og frisk at se på.

Yderligere ville jeg sikre mig at ponyen er dækket fuldt ind med foder; vitaminer, mineraler og grovfoder.

Viser det sig at den reelt bare er doven, ja så er det, som signe også skriver, grundridningen i skal have fat i.

At din datter har svært ved at side på den, kan skyldes at ponyen måske har et større rygsving end hun er vant til, men også at hun kommer til at spænde når hun skal drive så meget og derfor ikke kan slappe af og følge hestens rytme.

Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

Læs her
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 13:17

www.heste-nettet.dk/fo...20/273420/

Prøv at læse ovenstående indlæg, der er rigtig mange gode svar. Jeg havde nemlig samme problemer med min hest, og mange af de råd jeg har fået har jeg afprøvet og de har hjulpet.

- Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Erfaring
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 19:13
mit råd er at i bør købe en ældre mere erfaren hest. det kan ofte godt betale sig at investere nogle penge i en pony så jeres datter kan lære det fra starten og ikke skal igennem en masse problemer. Evt kunne i sætte ponyen i ridning hos en træner i et par måneder så den kunne lære det fra bunden? Det er tit svært når både pony og rytter er uerfarne... Håber i finder ud af det JAnne

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...
0
0
Svar på denne tråd

Uhh... ikke godt
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 19:27

Jeg vil sige, at det er måske ikke så smart at jeres datter rider med sporer. For hvis hun ikke holder foden rigtigt i stigebøjlen, kan sporen gøre skade på hesten.

Jeg synes at jeres datter skal få undervisning, af en god dressurlære, på en rideskole som ligger tæt på jer. Hvis det så ikke hjælper, ville det nok være bedre at sælge den, og købe en hest på 8-10 år, som er mere erfaren. Sørg for at vide at den kan dressur, og lidt springning hvis jeres datter skal det. Det var mine råd.

Grunden til at hun sidder mærkelig på hesten,

kan også være at hendes opstilling måske er forkert.

Hendes ryg skal IKKE være stiv, men ret,

hælene ned,

hovedet oppe, kig i den retning du rider.

Fra baghovedet, ned til hælen,

skal der være en lige linje.

Og hun skal lave halve parader mens hun rider,

hiv lidt i tøjlerne, slip og driv, hive slip og driv.

Men ellers ser jeg ingen anden mulighed,

end at i må få en mere erfaren pony til hende.

0
0
Svar på denne tråd

Ang. foder
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 19:41

Det kunne måske også have noget at gøre med fodret.. Spørg nogen til råds om den får den rette foder sammensætning. Der er måske ikke nok energi i!!

Men... Det kan også være at hvis det er en i lige har købt at den prøver på at slippe for at lave noget... Min hest har også været meget doven... Men jeg gjorde det at jeg travede den med lidt løse tøjler, jeg stillede mig op i bøjlerne og drev ham hele tiden frem så der kommer fart det gjorde jeg ca. 5 min om dagen når jeg red... Efterhånden kom farten af sig selv...

Picasso
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider