Jeg vil sige, at det er måske ikke så smart at jeres datter rider med sporer. For hvis hun ikke holder foden rigtigt i stigebøjlen, kan sporen gøre skade på hesten.
Jeg synes at jeres datter skal få undervisning, af en god dressurlære, på en rideskole som ligger tæt på jer. Hvis det så ikke hjælper, ville det nok være bedre at sælge den, og købe en hest på 8-10 år, som er mere erfaren. Sørg for at vide at den kan dressur, og lidt springning hvis jeres datter skal det. Det var mine råd.
Grunden til at hun sidder mærkelig på hesten,
kan også være at hendes opstilling måske er forkert.
Hendes ryg skal IKKE være stiv, men ret,
hælene ned,
hovedet oppe, kig i den retning du rider.
Fra baghovedet, ned til hælen,
skal der være en lige linje.
Og hun skal lave halve parader mens hun rider,
hiv lidt i tøjlerne, slip og driv, hive slip og driv.
Men ellers ser jeg ingen anden mulighed,
end at i må få en mere erfaren pony til hende.