Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tilredet og ro...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 16:52
Hej alle

Jeg vil lige høre hvad I forskellige gør, da jeg får forskellige svar alt efter hvem jeg spørger...

En 3 års DV hest der er tilredet i år (redet ca 3 mdr). Den kan gå i skridt trav og galop på begge volter.

Skal den nu stå stille vinteren over. Altså den kommer selvfølgelig på fold hver dag og evt trukket nogle ture, lave lidt jordarbejde osv.
Eller skal den rides let. Dvs rides dressur nogle gange om ugen, longeres en gang om ugen og evt løsspringes, skridte tur, jordarbejde osv.

Hvad gør/har I gjort med Jeres ungheste?

Vh Maria
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 17:45

... vurdere det ud fra om den vokser.

Er den IKKE i gang med at vokse, så syntes jeg godt at du kan nøjes med at skrue lidt ned for tempoet. Nøjes med nogle stille ture, og evt. let arbejde.

Men lyt til den. Ændre den pludselig sind eller begynder på nogle sjove ting, så kan det være fordi den trænder til en pause psykisk.

Er den i gang med at vokse, så lad den få ro. Hvor længe pausen skal være, afhænger af hvor meget den vokser, og hvad du selv fornemmer.

Mvh

Trine og Mr. Milan

Afkom efter Imagic PIH 50 søges.
Se her:
www.mrmilan.webbyen.dk/ under SØGES!!!

En pony er et barns drøm.

En hest er den voksnes eventyr.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har gjort
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 17:56

Det at jeg har redet min unghest til som 3½. Dvs. det har været redet 4-5 gange om ugen i vinters.

Her i sommer har den ikke været redet det store, da der ikke var meget græs og det har været pænt varmt.

Så den har så godt som haft fri 2-3 måneder.

Jeg er nu gået mere seriøst igang og den bliver nu redet 3 dage , 1 fridag osv.

Rider ca. 30 min i alle tre gangarter og planen er at komme op på en times tid i løbet af efteråret. Nogle dage galopere jeg slet ikke.

Om hesten skal have fri eller ej er tit svært at sige, da alle heste er forskellige og min unghest er på ingen måde færdigvokset endnu, men har så heller ikke haft vokseværk.

Tror de fleste heste har godt af at blive arbejdet med på deres præmisser og ikke for at man skal nå noget bestemt til en bestemt tid.

Det program du selv lægger ud med er ikke at få fri, men lyder som noget hesten sagtens kan klare. Kig på hesten og du vil megt hurtigt lære hvornår der skal trænes mere eller mindre og den lærdom får du kun ved at træne med den.

mvh.

Britta

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider