Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

HJÆLP: Sparkeri i boksen...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 19:22
Hej

Jeg søger nogle gode råd, da min nyerhvervede 15 årige hoppe,
har den irreterende vane, at hun er ved at sparke sig vej ud af boksen.
Det er især omkring fodring, men også på andre tidspunkter
( især når man ikke er der, til at råbe NEJ)
Jeg har bla. hørt nogle snakke om "sparkekæder" hjælper de, og hvor kan man købe dem?
Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe, da opstaldning kan blive et alvorligt problem,( hun har stået ude hele sommeren ) og jeg ikke vil af med hende... men
man bliver ikke just populær, når væggen bliver sparket i stykker.
0
0
Svar på denne tråd

Re: HJÆLP: Sparkeri i boksen...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 21:24
Man kan evt sætte nogle gummiplader eller opskårne dæk på væggen så det ikke larmer så meget og så hoppen ikke selv kommer til skade.

Hvis det er nabohesten der sparkes efter kan det hjælpe at sætte afskærmning op, så de ikke umiddelbart kan se hinanden
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2001 08:03
Hej Marianne!
Jeg føler med dig! Da vi købte Nicoline var hun også enormt slem til at sparke inde i boksen. Der hvor hun stod nåede hun på ½ år at ødelægge 2 bokse. Der blev sat træplader op på bagvæggen, men alligevel smadrede hun det hele. Jeg satte plader op ind til naboen, og så hjalp det lidt. En morgen blev vi ringet på af ejeren af stedet, han havde lige skåret Nicoline fri af tremmerne i vinduet, der hang hun med det ene bagben. ½ år efter købte vi selv et sted hvor vi kunne have heste, og der har aldrig været noget som helst siden vi flyttede hende hjem. Jeg er sikker på at hun var enormt stresset, der var alt for mange heste og alt for meget uro.
Har I ingen folde der hvor din hoppe står opstaldet? Det er jo oftest stress der gør at hestene ikke kan opføre sig ordenligt i stalden. Vil det ikke hjælpe hvis hun står ude hele dagen?
Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2001 08:43
Min gjorde det også en overgang i forbindelse med fodring. Vi tog et alm bildæk og skar det op, så det ikke længere var en lukket ring (det er vigtigt - ellers kan hesten sidde fast med et ben!). Dækket blev så hængt op der, hvor hun plejede at sparke, ca. 15 cm ude fra væggen. Sparkeriet fik hurtigt ende, for dækket tager ikke blot lyden - det "sparker igen", jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal forklare det begreb...

Venlig hilsen
Randi G.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2001 18:30
Her er en tråd om næsten samme emne.

Mvh PiaR
Quantum in me fuit
- jeg gjorde det så godt jeg kunne.
En anden god side
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-10-2001 15:13
Hejsa.

Jeg kan sige at sparkekæder er det samme som dyreplageri, for de er så korte at hesten ikke engang kan flytte sine ben.
Hvis det er de samme vi tænker på???
Godt nok findes de med tykt lammeskind, og lækkert læder, men det må du for alt i verden aldrig bruge på din hest.
Lyt til de andres råd =0)

:-0 Jeanette : Husk, du har kun det FUN du selv blander :-0
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-11-2001 19:53
Jeg tror ikke, jeg kan hjælpe dig
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider