Ja det er jo nok et spørgsmål om prioritering - vil jeg have et barn mere, eller vil jeg være seriøs med min ridning. Måske det ikke er muligt at gøre begge dele, medmindre der er nogle ting jeg forsømmer, og det vil jeg heller ikke jo. Skal jeg gøre noget skal det gøres ordentligt, nægter at gøre noget halvt.
Når jeg skriver at jeg gerne vil ride seriøst betyder det ikke 1-1½ time hver eneste dag, men omkring 1-2 hverdage pr uge hvor jeg får redet, og så i weekenderne hvis ikke vi skal noget. De dage jeg ikke selv kan ride vil han få en part (hvor jeg har 2 "på hånden") - og der er jo forholdsvis lang tid endnu inden hesten er klar til at blive redet hver dag.
Lige nu er der ikke andet skole i min hverdag end at jeg er ved at forberede eksamen den 3. januar, og det gør jeg ind imellem alt det andet (som du ved Tanja har jeg ret travlt pt). Men der kommer selvfølgelig skole igen senere, når jeg skal på det sidste skoleophold.
Og ja jeg ved hvor det halter bagefter, og det er desværre et område hvor jeg ikke kan lave noget om - manden er som han er, og nu har jeg i knapt 8 år forsøgt at ændre netop den del af ham - men uden held.
Håber det hele bliver nemmere når vi kommer i en større lejlighed hvor Freja får sit eget værelse. Så kommer der i hvert fald ikke til at se så rodet ud så hurtigt som der gør her 
Og så skal jeg tage mig selv i nakken og lade være med at sidde her, og i stedet få lavet nogle af de ting der mangler at blive lavet
HN er en af mine store laster hehe.
Det hele må tænkes nøje igennem, og så må jeg se hvordan det kommer til at gå med 1 barn og hest når hesten er tilredet.
Pt formår jeg at få trænet hesten flere gange hver uge, få undervisning 1 gang pr uge, ride min venindes hest i gennemsnit 1 gang pr uge, og så kan jeg rimeligt følge med herhjemme. Men det er godt nok svært at holde den her lejlighed pæn - 3 mennesker på 60 kvm
Især fordi jeg prioriterer kvalitetstid med Freja frem for rengøring osv når vi kommer hjem om eftermiddagen *S*
Hvis så manden ville tage sin del af husarbejdet så ville det hele være meget nemmere - men netop den del er han ikke specielt god til...
Er der slet ingen der har både hest og flere børn, og som stadig er lidt seriøse med deres ridning??
Hvad med når børnene bliver ældre?? Er det så stadig utopi med en drøm om stævner (på klubplan, måske med tiden på distriktsplan) samtidig med at man har 2 børn??
Linda.