Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Er det utopi?!?!
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 23:51

Jeg er jo mor til Freja der bliver 2 år til april. Desuden er jeg i gang med en kontoruddannelse og har en unghest (som skal i gang med tilridningen i løbet af foråret).

Pt går vi (min kæreste og jeg) og leger med tanken om at få et barn mere - dog er der lige nogle ting der skal falde på plads først.

Hesten skal rides få gange om ugen foråret igennem og så på sommerferie i 3-4 måneder og herefter startes langsomt op igen. Planen er at han skal have en part på et tidspunkt, og at han i perioder skal rides af berideren på det sted hvor han står.

Bliver jeg gravid om kort tid får han lov at stå sommeren over uden at påbegynde tilridning i foråret.

Men er det ren utopi at tro at jeg kan klare at få et barn mere og samtidig gøre min uddannelse færdig OG få redet hesten?!?!

Det skal siges at jeg er forholdsvis seriøs med træningen af hesten, men det skal ikke gå ud over min familie.

Hvad siger I??

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

uhaa...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 08:16

det sys jeg du er.. men igen hvis det kan fungerer hos jer, så er du vel ikke..

jeg har 2 heste.. 1 pony der er drægtig og en dv vallak på 8 der virkelig rykker nu.. Jeg har tid til højst 3 gange at ride ham og hoppen besøger jeg måske 1 gang om ugen. Hun står ved min veninde et andet sted.. hvis du skal amme så har man jo maks 4 timer at løbe på når amningen kører, og det er heller ikke rart at ride med fyldte bryster..

men du har jo et barn så du ved hvor meget tid det tager, så du ved vel også inderst inde hvor meget energi du har til 2 og hest og uddannelse..

Mine arbejdskollegaer (3 stk der er over 40 og har teenager børn) sagde at jeg lige så godt kunne sælge hesten, (på en medfølende måde) og forklarede at min tid med hesten måske var slut for de næste 5-6 år, men når overskudet kom igen kunne man jo anskaffe sig en igen,. eller sammen med barnet/børnene..jeg må da indrømme at jeg overvejer at sælge, men min søster rider ham når jeg ikke kan og det går godt, men føler lidt jeg kaster penge i ingenting.. de penge ku vi jo brige på ferie med Helene osv--

nå det blev langt..og rodet

ha det godt og pøj pøj

Hilsen Sole

Nu med Helene i armene

Født 26 September ´07 kl 11.08

Dit liv er som en tegning du selv tegner. Du har bare ikke noget viskelæder.

0
0
Svar på denne tråd

2 heste
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 09:32

har jeg og alt for lidt tid... en har jeg sikkert tid til, men mine ambitioner er kun hygge (Ridning 3 gange pr. uge). Et eller andet sted har man jo tid til det man vil, så er spørgsmålet bare en samvittighed ;-)

Jeg har efterhånden set i øjnene at jeg må af med den ene hest. PT smider jeg penge efter en hest jeg ikke får brugt, men som andre bruger...

Jeg havde også en unghest mens jeg var gravid, han var netop gjort ryttervant af kæresten. Efter fødslen blev han tilredet ude i byen og jeg har selv haft redet lidt på ham her i efteråret. Nu står han mere eller mindre stille vinteren over og så starter jeg ham op igen til foråret, der er min søn blevet 8-9 måneder og hesten 4.

Jeg kunne nu sagtens ride under amning... 3 timer havde jeg at løbe på og vi havde flasker klar til en nødsituation, men det kræver jo at jeres vil kunne tage flaske...

Mange hilsener Ann-Rikka :-) Nu med opdateret mindeside

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd

Kort og godt
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 13:17

Her ville det ikke kunne lade sig gøre - heller ikke selvom jeg ikke var alene med to små.

Men det er jo svært at sætte sig ind i andres liv. Hvis din mand er yderst hjælpsom og kan tage børnene gør det jo en del. Eller hvis i har et godt netværk af enten familie eller venner som kan give en hånd så du kan ride f.eks.

Sådan noget er jeg ikke i besiddelse af, og derfor går stort set al min tid med børnene, madlavning, rengøring osv.

Jeg har i ½ år kunne snige mig afsted til 1 times undervisning på hest om ugen, men det var først når ungerne var lagt om aftenen, og tit måtte jeg alligevel aflyse fordi manden ikke var hjemme eller ungerne var syge.

Man ved heller aldrig hvordan nummer 2 barn bliver - her var det klart nummer 1 der var "nem" (og det er hun egentlig ikke alligevel ) Men nummer to krævede og kræver stadig stort set al min tid og opmærksomhed, og da jeg så samtidig røg ind i en efterfødselsreaktion som jeg stadig kæmper med, ja, så skal man vist kun tælle til tre for at finde ud af hvor meget overskud og tid jeg har til andre ting.

Kort sagt - ja, jeg synes det lyder som utopi, men igen, ingen ved hvordan jeres liv er eller bliver med 2 børn for den sags skyld - mit råd er i hvert fald at du skal være indstillet på at det nok ikke kan hænge helt sammen, men man kan jo kæmpe for mange ting, og med tiden vil det måske fungere.

Pøj pøj med det.

Christel

أَنا أُريد أنْ أَكْتُبَ بِلْعَرَبِية

Eller du skylder mig en julebryg!

0
0
Svar på denne tråd

Mit hestehold
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 13:57

Ja, det sejler pt sin egen sø...

Jeg syntes det var hårdt at blive mor første gang og jeg brugte stort set alle mine timer på at være mor og holde hus..

Nu har jeg jo heller ikke den mand der står og hopper op og ned af glæde hvis jeg vil at han skal være alene med ungerne..

Efter vi for snart 5 måneder siden fik Kaya - ja så må jeg erkende at tiden ikke er blevet mere - ikke dobbelt så lang tid tager tingene, men der går bare tid..

Jeg havde en plejehest boede de sidste par år - hun er nu flyttet hjem til sin ejer, dels fordi ejeren gerne ville have hende tilbage, men også fordi jeg havde så dårlig samvittighed over ikke at få den passet som jeg gerne ville..

Lige nu har jeg 3 ponyer gående på marken og jeg må sige det er sparsomt hvor meget jeg orker at tage mig af dem i det daglige..

Jeg glæder mig til at ungerne bliver lidt størrer - Andreas er pt i pilfinger-stikkeaf-alderen og Kaya så lille og gider ikke altid bare ligge i barnevogn..

Så jeg tager ikke sådan lige ungerne med ud til hestene i længere tid ad gangen.

Manden - ja han arbejder og så er vi jo også ved at renovere gården, så den citron kan jeg ikke presse yderligere.

Jeg glæder mig til det bliver sommer igen - der er Kaya lidt størrer og Andreas forhåbentlig styrbar..

Andreas er iøvrigt total pjattet med sin "lillehest" som vi har lånt af vores onkel...

En dejlig lille hvid Shetlands-hoppe, der skal have føl til sommer..

Han får af og til en lille træktur - men han kan dårligt sidde på hende og det er for koldt pt til at vi gider og orker at være ude så længe..

For mig ville det være utopi, men hvis dit netværk er iorden - så go for it..

Børn er jo dejlige - og hvor det egnetlig fungerer ganske godt mine unger imellem..

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

Velholdt flyverdragt til dreng str. 92 købes:-)

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nemt
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:00

Nej det ville bestemt ikke blive nemt. Heldigvis har jeg hesten i fuldpension, og jeg har 2 veninder der begge har sagt at de godt vil ordne hesten de dage jeg ikke kan.

Manden er super sød til at tage Freja, og de er ofte med i stalden når hesten skal trænes. Han er dog ikke den bedste til at hjælpe med rengøring osv, der skal jeg oftest "svinge pisken" lidt, så det ikke er mig der står med det hele.

Ang. uddannelsen så skal jeg i lære på kontor så snart jeg får en læreplads (voksenelevpladser hænger ikke på træerne, desværre), og så er jeg helt færdig om 2 år. Det er der jo ikke så længe til, så vi har også snakket om at vente til da. Men det hjælper jo ikke når det er nu jeg er skruk

Den værste skolegang er ovre for nu, så det varer et godt stykke tid inden jeg får "lektier" igen. Det har været hårdt i de sidste 4 måneder, men har også taget en HG på 18 uger, så vi har haft meget at lave.

Alle bedsteforældre bor en times kørsel væk, men især mine svigerforældre er enormt hjælpesomme. De vil dog ikke have mulighed for at hjælpe i hverdagene, kun i weekenderne - og da har jeg jo selv bedst tid.

Har flere veninder i byen, men de har jo selv en masse ting at se til. Der er dog de 2 der godt vil ride hesten hvis ikke jeg selv kan, samt 1-2 der gerne vil se til ham og give ham hans ekstra foder.

Må indrømme at jeg selv er meget i tvivl, for jeg vil under ingen omstændigheder forsømme min familie hjemme, men jeg vil jo også gerne kunne være bare lidt seriøs med hesten, uden at han skal stå i flere uger ad gangen (når vi er kommet ordentligt i gang til efteråret).

Det kan nok lade sig gøre at have 2 børn og hest, men jeg er bange for at det vil kræve nogle ofre - ofre som jeg ikke ved om jeg er villig til at give. Har kæmpet for hesten i al den tid jeg har haft ham (både hvad angår træning og sygdom/skader), og vi er endelig nået dertil hvor det vil vise sig om alt mit arbejde har været det værd.

Jeg vil gerne begge dele, men man kan jo ikke både blæse og have mel i munden

Vil det blive nemmere at få nr 2 hvis Freja var lidt større og jeg var færdig med min uddannelse?!?!

Linda.

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan kun sige...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:11

at jeg ikke ville kunne klare den med de betingelser du nævner.

Jeg venter vores 3. barn og har kun tid/overskud til en kat, udover arbejde, husholdning, lidt familie og venner mv.

Syntes dælme det er svært at få nået alting - bare vasketøj, rengøring og oprydning... det er nok arbejde til en af os dagligt og så er der stadig indkøb, madlavning osv osv osv osv.

Pew, at have en hest - nej tak!

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram i maven (termin 280108)

Nybagt moster til Alberte 121207

0
0
Svar på denne tråd

Man kan hvad man VIL
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 00:34

og selvom du er arbejdsom og ikke så let gir op så tror jeg det vil tærre på jer alle sammen tidsmæssigt ved godt du er skruk NU og brænder efter nr 2 men jeg ville vente til min hverdag var mindre besat af skole ihvertfald. Men det er mig der har det sådan Linda og til syvende og sidst er der kun en der kan gøre op om det er muligt og det er dig..

Tænk over hvordan din hverdag er nu din dagsplan er jo ikke ligefrem tom af blanke sider og Jonas er hjælpsom ja men du ved selv hvor det halter og det er nok der du skal lægge vægten ven...

Har du lyst til at snakke mere om det så ved du hvor jeg er..

knus

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

Prioritering
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 01:29

Ja det er jo nok et spørgsmål om prioritering - vil jeg have et barn mere, eller vil jeg være seriøs med min ridning. Måske det ikke er muligt at gøre begge dele, medmindre der er nogle ting jeg forsømmer, og det vil jeg heller ikke jo. Skal jeg gøre noget skal det gøres ordentligt, nægter at gøre noget halvt.

Når jeg skriver at jeg gerne vil ride seriøst betyder det ikke 1-1½ time hver eneste dag, men omkring 1-2 hverdage pr uge hvor jeg får redet, og så i weekenderne hvis ikke vi skal noget. De dage jeg ikke selv kan ride vil han få en part (hvor jeg har 2 "på hånden") - og der er jo forholdsvis lang tid endnu inden hesten er klar til at blive redet hver dag.

Lige nu er der ikke andet skole i min hverdag end at jeg er ved at forberede eksamen den 3. januar, og det gør jeg ind imellem alt det andet (som du ved Tanja har jeg ret travlt pt). Men der kommer selvfølgelig skole igen senere, når jeg skal på det sidste skoleophold.

Og ja jeg ved hvor det halter bagefter, og det er desværre et område hvor jeg ikke kan lave noget om - manden er som han er, og nu har jeg i knapt 8 år forsøgt at ændre netop den del af ham - men uden held.

Håber det hele bliver nemmere når vi kommer i en større lejlighed hvor Freja får sit eget værelse. Så kommer der i hvert fald ikke til at se så rodet ud så hurtigt som der gør her

Og så skal jeg tage mig selv i nakken og lade være med at sidde her, og i stedet få lavet nogle af de ting der mangler at blive lavet HN er en af mine store laster hehe.

Det hele må tænkes nøje igennem, og så må jeg se hvordan det kommer til at gå med 1 barn og hest når hesten er tilredet.

Pt formår jeg at få trænet hesten flere gange hver uge, få undervisning 1 gang pr uge, ride min venindes hest i gennemsnit 1 gang pr uge, og så kan jeg rimeligt følge med herhjemme. Men det er godt nok svært at holde den her lejlighed pæn - 3 mennesker på 60 kvm Især fordi jeg prioriterer kvalitetstid med Freja frem for rengøring osv når vi kommer hjem om eftermiddagen *S*

Hvis så manden ville tage sin del af husarbejdet så ville det hele være meget nemmere - men netop den del er han ikke specielt god til...

Er der slet ingen der har både hest og flere børn, og som stadig er lidt seriøse med deres ridning??

Hvad med når børnene bliver ældre?? Er det så stadig utopi med en drøm om stævner (på klubplan, måske med tiden på distriktsplan) samtidig med at man har 2 børn??

Linda.

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

hest og baby...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 17:37

ja du har jo en i forvejen, så du ved vel hvor meget tid et barn tager..

jeg kan kun sige at jeg har sat min fjordhest til salg nu pga. jeg har fået barn. -jeg har hverken tid eller overskud til at se til den... og min plag har jeg udlånt i håb om jeg har mere tid om et års tid.

mvh. Gitte & Julie & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 20:42

Jeg har to børn på 2 og 4 og en gård der er ved at blive renoveret.

Jeg startede med at have to hest, og købte en pony til ungerne. Nu er ponyen solgt (ungerne var ikke vildt interesserede og jeg havde ikke tid til at træne den), den ene hest er aflivet pga alderdom, så nu har jeg en hest og jeg vil bestemt ikke have flere lige foreløbelig!!

Jeg har deltidsjob, arbejder 3 dage om ugen.

Jeg har tid til at ride 3 dage om ugen, en enkelt gang imellem kan jeg få det op på 4. Jeg rider mest tur, men det er gerne 1-1½ time hver gang, så den tid kan man jo sagtens nå at træne på.

Jeg synes det har været hårdt her de første 1½-2 år at have to børn, men nu begynder det at blive nemmere.

Hvis du har hesten på fuldpas, og derfor kan blive væk de dage du ikke rider og kun forventer at ride 3 dage om ugen, kan det nok godt lade sig gøre alt efter hvordan du prioterer. Men det er hårdt med to børn i starten og der er ikke meget tid. Og du skal klare en uddannelse samtidig...

Kender ikke dit liv i detaljer , så kan ikke råde dig så godt, men her har du i hvert fald mine erfaringer ;) Håber de kan hjælpe dig med en beslutning.

Mvh. Maibrit.

Autostol 0-13 kg og cykeltrailerstol 0-9 kg sælges

Opstaldning tilbydes
Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Beslutning
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 22:52

Ja der er jo kun os selv der kan tage beslutningen om hvornår det skal være. Men den er svær at tage, det er svært at beslutte lige nu hvad jeg vil de næste mange år - både ridemæssigt men også familiemæssigt.

Lige nu bliver det i hvert fald ikke, for vi står for at skulle flytte (1. februar) - så jeg tror det bliver til at vi ser til hvordan det hele ser ud når vi er godt på plads i den nye lejlighed, jeg har fået læreplads og hesten er i gang med tilridningen.

Til den tid må vi kunne se om der er overskud osv til et barn mere.

Tak for alle jeres erfaringer og synspunkter

Linda.

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider