Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Spiser i Sushi
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 19:09

Hejsa,


I dag havde jeg regnet med at kaste mig over en gang Sushi, da jeg nærmest bebrejdende får at vide - at det bør man da ikke spise når man er gravid...

Har godt hørt noget med at man ikke må spise rå fisk - men sushi bør jo også efter foreskrifterne have været nedfrosset først grundet en eller anden bakterie/mide..(?)


Så er det så slemt - eller hvad gør I?


Hilsen Lotte - der endelig efter 4 måneder er kvalmefri :-D



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 20:07
Nu kan jeg ikke selv lide sushi - men iflg. Politikens "Bogen om barnet" + alt det gravid-materiale jeg har fået hos lægen og jordemoderen, må man GERNE spise sushi. Det man skal holde sig fra er rovfisk.





Nu med den skønne Sebastian i armene og lillebror i maven

- men uden Athene hest



Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh JA vi må gerne
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 21:54

spise sushi ! Har lige konsumeret en vidunderlig bakke fra Sticks ´n Sushi i Hellerup.


Fisken skal være frisk eller været frosset ned, en sushikok med respekt for sig selv og sine kunder serverer ikke sushi med den parasit ! Jeg har spist sushi i næsten 10 år og er aldrig blevet syg.


Man skal undgå fisk som tun, smørfisk og nogle andre nogle. Men man må godt spise små mængder, den tun der ligger på sushi nigiri vejer ca. 10-14 gram så der er langt til de 100 gram man anbefales kun at indtage pr. uge.


Sjovt nok var det "forbudt" at indtage sushi da jeg var gravid med den første. Og jeg var syg for at få sushi under hele graviditeten ! Dagen efter fødslen sendte jeg manden ud efter en "Onassis" fra ovennævnte forretning.


Nu er jeg gravid i uge 15 og spiser ikke andet end fisk: rejer, makrel (dåse, røget etc), laks, torsk, fladfisk, torskerogn og meget mere. Ja, jeg spiser fisk morgen , middag og aften. Det er lige før den lille nok kommer ud med gæller og skæl ;-D


Beagle.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor rart at høre
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 21:33
Det var gode nyheder for jeg var også i tvivl, om man må spise sushi. Men hvad så med Carpaccio? Skal man holde sig fra det?

Med venlig hilsen Marie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beagle
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 10:45
Du får da en lille havfrue ;-)

Illum

.

Nuevo Rich...As if.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder godt
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 11:28

Tak for respons - det lyder godt.


Så må man bare lige være opmærksom på det der med rovfisk - men som I netop nævner - så er det så små mængder, at skulle der smutte en enkelt ned med en "forkert" fisk - så overlever man nok også det.


Jeg spørger jo heller ikke på restauranter når man får laks - om den er fra Østersøen = forbudt, eller hvor den kommer fra :-)

Så store mængder er det jo ikke!


Takker.


Lotte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 torskerogn???
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 11:32

Beagle:


Jeg har faktisk også hørt at Torskerogn var No Go??


Ved godt man kan blive hysterisk med alt det her hvad er godt og ikke godt - men har du hørt noget med det?

For jeg er selv vild med fisk i alle afskygninger - og vil gerne udvide sortimentet :-)


P.S Du er jo også fra KBH området - nogle gode anbefalinger til hvor man køber ordentlig frisk fisk??


Lotte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 De fisk man skal
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:03

indtage begrænset (100 gram om ugen) er:


tun

helleflynder

sværdfisk

sildehaj

gedde

aborre

sandart

escolar (oliefisk, den jeg altid kommer til at kalde for smørfisk)

rokke


Laks fra østersøen må man højest indtage 125 gram om MÅNEDEN !


Carpaccio, er det ikke noget råt marineret kød ? Jeg spiser ikke råt kød, altid gennemstegt kød da man risikerer toxoplasmose. Jeg har haft toxoplasmose, men så er risikoen for andre bakterier som salmonella etc. tilstede og jeg har ikke lyst til at få diarre når jeg er gravid.


Torskerogn er vist ikke no go ;-) Det er da lækker spise med citron, kapers og dild på.


Illum: ja, det er sgu nok en havfrue jeg venter mig. Min mor sagde også jeg skulle købe et akvarium istedet for en vugge ;-D


Beagle, 15+2




0
0
Svar på denne tråd
 
 takker...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:12

Beagle:


Tak for svar - ja der er ikke noget bedre end en god mad med torskerogn. Dild - den var ny, men god idé :-)


Lotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:30

at skrive hvor jeg køber frisk fisk !


Enten får jeg det fra fiskebutikken på Gl. Kongevej inde på Frederiksberg, da jeg arbejder inde på Rigshospitalet er det lige til at køre ind til ham. Kan ikke huske hvad butikken hedder men det er den der er oppe mod Smallegade-enden.


Ellers er fiskemanden i Hellerup min store leverandør af fisk. Jeg har aldrig i mit liv spist så meget fisk før ! Men kan ikke få nok af det. Forleden spiste jeg 4 makrelmadder med citron, dild og lidt mayonaise på !



Beagle.



0
0
Svar på denne tråd
 
 fiskemanden
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:51

Beagle:


Hellerup - er det den der strandvejens fisk?


Syntes bare jeg har prøvet så mange steder - og det er ikke så godt. Men okay - sammenligningsgrundlaget er også det friskfangede vi får og henter og ved vesterhavet. Selvom det bliver vakumpakket og kommer hjem i fryseren - så smager det stadig bedre end det jeg har fundet frem til herovre på nuværende tidspunkt :-)


Men nu skal jeg prøve disse nye steder - takker.


Lotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sushi-nammenam
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 14:17

Ja, og hvis bare man kunne få det nær Slagelse åd jeg det mindst 1 gang om ugen...


Øv hvorfor er der ingen Sushi-restaurant her... suk


Mange hilsener Ann-Rikka :-)


Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider