Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Madpakke ideer til børnehavebarn
Forfatter: 
Dato:  02-01-2016 10:17

åh ja så skal sønnike snart i BH igen og ville rigtig gerne have nogle ideer til hans madpakke og frugtpose samt hvad i laver af gode hverdagsretter..

Vores søn er lidt kræsen men ville gerne udvide hans smagsløg lidt?



Høppner


Fjordheste er en fantastisk pony


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 13:53

Vi får måltidskasser fra Aarstiderne hvilket har gjort meget for kræsenheden. Vi er nu nået så langt, at vi kan bestille vegetarkassen og drengen spiser rent faktisk det der er på bordet.

 

Men tror på at det er vigtigt ikke at lave specialmad. Medmindre man har et sygt eller undervægtigt barn sker der jo ikke noget ved at gå halvsulten i seng en gang i mellem og på den lange bane er det jo SÅ meget bedre for sundheden ikke at være kræsen.

 

Skal heldivis ikke lave madpakker, men når jeg skal, plejer jeg at bruge rester fra aftensmaden. Det er ofte lidt sjovere end den sædvanlige med leverpostej og jeg er bare ikke typen der har fryseren fyldt med pirogger og pizzasnegle til en lækker madpakke.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 Madpakke
Forfatter: 
Dato:  11-06-2016 22:24

Vi pakker bla. sådan nogen små "grønsagspakker" ned i madkassen.

Igår f.eks en lille pakke med Kyllinge stykker, agurk,peberfrugt og radisser, i en anden en fiskefrikadelle og en bøtte friske ærter.

 

Derudover bruger vi f.eks hjemmebagte pølsehorn, mini pizzaer, lakseruller ( www.arla.dk/opskrifter/lakseruller- med-flodeost/ ) Rugbrødssnacks ( www.arla.dk/opskrifter/ rugbrodssnack-med-chokolade/ ?utm_campaign=rkp_mati...tm_content

)(til sidst nævnte tilsætter vi så sukker og vanilje sukker ellers smager de ikke af så meget.) eller små spyd med forskellige ting (grønt, kogt pasta/kartofler og kylling/laks/oksekød/rejer eller lign. ) og off cause nogen helt almindelige rugbrødsmadder også.

kakaomandler (mandler vendt i kakao og vanilje) er også et hit.

 

Om fredagen lægger jeg gerne en Digestive kiks, kanelknækbrød eller andet i.

 

Jeg synes madpakker er mega hyggeligt at lave, men er så også velsignet med et alt-ædende barn ;)


 

Hilsen

Zarah

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider