Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Brug for et godt råd - hvornår?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2015 20:18

Hej ænder.

 

Jeg har brug for at få nogle andres input til mit tankemylder. Sagen er den, at vi er meget i tvivl om hvornår vi skal påbegynde projekt baby - og jeg håber at I vil byde ind med hvad I ville gøre.

 

Vi er 26 og 33 år, er gift og har været sammen i 6,5 år. Vi har rammerne på plads, han har godt job og jeg afleverer speciale til sommer. Vi vil begge gerne have børn, og nogle vil nok mene at det da ikke er jordens største dilemma vi står i, men ikke desto mindre fylder det mine tanker.

Jeg afleverer som nævnt speciale til sommer, og derudover har vi bestilt en 3 ugers rooadtrip i USA lige efter aflevering i maj. Dette da vi gerne ville nå sådan en tur inden vi fik børn. Vi var ellers lige ved at begynde i sommers, men jeg blev usikker og ville have specialet overstået først. Nu er det så, at især jeg efterhånden er blevet noget så skruk, og ret så bekymret over alle de historier vi hører i vennekredsen om hvor lang tid det kan tage at blive gravid. Det gør det ikke bedre at min bror og svigerinde nu venter sig til april, og det fylder al snakken i familien.

Så - dilemmaet er som følger.

1. Vi venter med at gå igang til efter USA tur (juni). Dette indebærer en risiko for at jeg skal gå til jobsamtaler mens vi prøver, og skal være nervøs over en kommende arbejdsgiver (såfremt jeg ikke får tilbudt noget i mit nuværende studiejob)

2. Vi går igang nu, evt. kun i 1-2 måneder for at se om der er gevinst. Vi tager til USA når jeg er så 3-4 mdr henne (hvis det lykkes). Risiko er her at jeg ikke aner hvordan jeg har det på rejsen! Og hvad hvis jeg ikke får tilbudt job på mit nuværende studiejob, da jeg allerede er gravid når jeg bliver færdig. Lykkes det ikke indenfor 1-2 mdr udskyder vi det, så jeg ikke kun er 1-2 mdr henne til rejsen og der burde være større risiko for at jeg har kvalme osv.

 

Ja, nogen vil nok mene at det da bare er sikrest at vente til efter rejsen. Men alligevel har jeg svært ved det, og kan mærke at jeg bliver ked af det hver gang familien har fokus på bror og svigerindes graviditet.

 

Hvad ville i gøre?


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 stor beslutning
Forfatter: 
Dato:  27-12-2015 21:24

Det er jo en stor beslutning - og folk er forskellige....

Vi har nu hver gang (har 3 stk...) været temmelig spontane.... så når lysten har været der til at blive forældre har vi sprunget ud i det....

Nogle planlægger og planlægger - andre følger den umiddelbare mavefornemmelse.

Hvad der er rigtigt kan man jo ikke sige - men... vores nr 3 "sprang vi ud i" da jeg blev fyret fra mit gamle job... blev hurtigt gravid og fik en skøn datter året efter... og 4 måneder senere var jeg til jobsamtale og startede i drømmejobbet da hun var 6 måneder.... så altså graviditeter er ingen hindring - det vigtigste er i min verden ærlighed - enhver arbejdsviver ved jo at unge kvinder skal (som oftest) have børn - og i dag har manden jo ofte en del af barslen - så på fden måde er det jo mere ligeligt fordelt - unge mænd går OGSÅ på barsel...

 

Så kig hinanden i øjnene....


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  28-12-2015 11:13

Man kan planlægge sig selv ihjel og babyerne de er bedøvende ligeglade med timing din mands alder taget i betragning ville jeg ikke vente alt for længe. Har selv en gammel sag på 40 og det er hårdt ved ham med små børn. Mere hårdt end det er for mig, som er noget yngre.

 

Hvis rejsen betyder meget så skal i vente. Det er SÅ ærgerligt at spilde pengene hvis du har det elendigt. Men USA render jo ingen vejne og måske turen er endnu sjovere med (halvstore) børn?


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 22:20

Som jeg læser dit indlæg, skal I bare gå i gang.

 

Måske når der ikke at ske noget inden USA - fint

 

Måske gør der - det er vel heller ikke noget problem, kvalme eller ej (der vil jo i givet fald være noget til at aflede opmærksomheden fra kvalme eller lignende).

 

Jeg ville formentlig have ventet til jeg havde et job på plads (og sikkert lidt længere for at være "fair"), men så flyver tiden jo, og det lyder ikke osm om det er det du har lyst til.

 

Held og lykke med det, hvornår det end bliver

Line

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider