Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Ridning og graviditet??
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 20:25

Jeg er ca 16 uger henne nu og det begyndt at gør ondt et eller andet sted i underlivet når jeg er færdig med at ride ( Ikke mens jeg rider, jeg mærker ingenting smerter ) Jeg rider ikke så hårdt, mest i skridte ( grundridning) og lidt tølt og trav - jeg er islænderrytter og ride kun islænder.

Min mor sagde det er nok bare ømme som jeg skal vænne mig stille og roligt efter et par mdr ferie. På mandag skal jeg møde jordemoder så vi skal nok snakke om det.

 

Men jeg skal bare forberede mig hvis det ende alligevel dårligt nyheder at jeg måske har bækkenløsning, så det er nok bare slut med ridning.

 

Hvad gjorde i med deres heste da i var selv gravid og ikke kunne ride? Gav i hestene en lang ferie, eller sælge eller udleje eller en part på den?


Hilsen Christine

Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste


Ljómalind frá Skídbakka I

Blómi fra Engholm

Skipting fra Troldskov

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bækkenløsning
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 23:19

Det du beskriver lyder ikke som bækkenløsning :)
Bækkenet består af tre led - symfysen/kønsbenet foran og to benpå.. For at det er bækkenløsning skal det omfatte mindst to ud af de tre led. Det er bare blevet en frase der bliver brugt lidt for ofte ;) Det er jo helt normalt (omend ikke rart) at have ondt i bækkenet under en graviditet, men det er ikke automatisk bækkenløsning :)
Det lyder på mig som om du har smerter ved symfysen (køsbenet, foran), er det korrekt?

 

Du skal gøre det, der føles godt i din krop - ift. motion i graviditeten. Det er dig selv der bedst kan mærke om det er godt eller skidt for dig :) Som hovedregel kan man godt fortsætte med det motion man lavede før graviditeten, mens man er gravid - men hvis det begynder at gøre meget ondt, så skal du lytte til det din krop siger :)

 

I øvrigt kan jeg varmt anbefale varmtvandstræning for smerter i bækkenet :D Og så kan du jo også få en henvisning til en fys. Det kan din jordemoder måske hjælpe med, ellers kan din læge.

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 14:08

I min sidste graviditet red jeg til uge 38 - de sidste 3 uger kun i skoven, indtil da løsgørende på bane også.

 

Jeg er nu i uge 23 i min 2. graviditet og rider stadig - og har ikke i sinde at stoppe.

 

Jeg synes heller ikke det lyder som BL. Der er jo noget der værker i kroppen og jo længere du kommer hen, jo mere vil baby fyld eog veje.

Jeg kan også mærke når jeg har redet ca. 20-25 min., at hun begynder at ligge og presse og så går jeg i gang med at skridte af.

 

Ridning er sund motion under graviditet (så længe man bliver på hesten ;) ), men man må indse at intensiteten ikke er som den var inden :)

 

Her er der et billede fra min sidste graviditet. Jeg er på det 35 uger henne :)

 

Billede

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Ubehag
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 03:34

Jeg mærker ubehag i underlivet og i numsen, når jeg rider, og det kan også gøre ondt når jeg er færdig. Jeg er lidt spændt på, hvad du får/har fået at vide. Jeg mistænker blærebetændelse selv



Positive riding, Henrik Johansen

Smykker i godt håndværk, Louise Degn

AT Horsecare, Annette Kolstrup

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ubehag
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 03:49

Jeg mærker ubehag i underlivet og i numsen, når jeg rider, og det kan også gøre ondt når jeg er færdig. Jeg er lidt spændt på, hvad du får/har fået at vide. Jeg mistænker blærebetændelse selv



Positive riding, Henrik Johansen

Smykker i godt håndværk, Louise Degn

AT Horsecare, Annette Kolstrup

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 09:35

Jeg er 29 uge henne nu og rider stadigvæk

Jeg har lært kroppen at kende, jeg holde fri fra ridning max 2 dage, så man ikke bliver ømme og havde ondt hvis man har holdt fri i flere dage - kroppen udvikler jo hele tiden under gravidtit, jeg rider meget for så kroppen kan følges med.

 


Hilsen Christine

Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste


Ljómalind frá Skídbakka I

Blómi fra Engholm

Skipting fra Troldskov

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 11:50

Hej.

 

Jeg har tidligere redet heste for en, som var gravid. Det viste sig faktisk at være en virkelig god løsning, for jeg begyndte at ride, mens hun stadig kunne være med på sidelinien. I perioden, hvor hun var højgravid, fødte og havde spædbarn, havde hun svært ved at komme, så der havde jeg hesten for mig selv - og vi havde lært hinanden at kende, så der var god tillid. Samtidig kunne hun altid komme ud og hilse på. :)
Vores samarbejde fortsatte bagefter, for det tog jo sin tid at være mor, så jeg tog stadig hesten mindst halvdelen af dagene. :)

Så hvis du kan finde en rytter, du kan lide, kan jeg i hvert fald kun anbefale det! :)

Så er der ingen dårlig samvittighed overfor hesten! :)


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 ælmklnjbihy
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 23:02

Jeg rider også (islænder) og jeg er gravid i uge 24. Jeg kan godt mærke at jeg bliver lidt øm, her når jeg rider efter pause (min hest har netop været forfangen så har ikke redet i en måned). Værst er det dog når jeg rider uden sadel, for min lille hest er meget bred over ryggen, faktisk bredere end min frieser, der er 25 cm højere

 

Da jeg red igår havde jeg sadel på, og jeg har en langt bedre fornemmelse i kroppen nu. En anden ting er så at min ene r*vballe er ved at drive mig til vanvid, men det er ligegyldigt om jeg sidder på hesten, går, ligger eller står. Det er iskiasnerven og er du gal hvor det trækker i den (ballen), når hesten hiver hovedet ned efter græs. Så i morgen tager vi asfaltstien så jeg kan slippe for det :-) Jeg håber på at kunne ride lige til termin, men nu må vi se. Et par gange om ugen ville også kunne gøre det for mig, ellers må jeg longere, træne versader for hånd, eller gå lidt småture.

0
0
Svar på denne tråd
 
 også stadig
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 10:13
Jeg er gravid i uge 21 med en bebs der ligger lige midt på maven med benene plantet godt i min blære og hovedet gravet op i min mave :-(
Det er faktisk min største rideudfordring - at jeg skal tisse konstant!
Min krop har godt af at ride, og jeg kan mærke stivheden komme listende hvis jeg holder pause i mere end 3 dage.
Jeg rider stadig på sædvanlig intensitet men min hest er også stort gående. Jeg kan dog ikke ride 5 dage i streg mere så skal jeg sove 48 timer :-)
Derfor har jeg en part 2-3 dage om ugen som så overtager hesten 100% når jeg ikke kan mere.
Jeg forventer at ride til jeg ikke kan sidde på hesten mere.

Men... Hvorfor bliver der ikke lavet graviditets ridebukser!?!?!

Med krikserne:

Chosen One og Bielfire choice.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 12:32

 

Paddesø/ Godt spørgsmål.

Måske du skulle hører et par forhandlere, for det kommer jævnligt op så behovet er der. Spørgsmålet er om der er nok der vil købe disse ridebukser så de kan sættes i produktion?

 


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Opdateret. Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Montar
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 14:41

Montar laver faktisk graviditets ridebukser, og har også set nogle andre mærker, så det findes skam.



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 prisen
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 19:46
Har faktisk godt set bukserne fra montar - men hold da fest en hamper pris!

Men ok, alt med baby koster dobbelt og alt med hest koster dobbelt -uden kvaliteten følger med.

Vejen frem må være at sy strechstof ind langs syningen ved lynlåsen.

Tænk hvis h&m førte venteridetøj :-)

Med krikserne:

Chosen One og Bielfire choice.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 22:15

det er altså ikke så svært at lave et par almindelige ridebukser om til graviditetsbukser. Tag dem på og tegn omridset af din mave. Klip langs stregen på forsiden og klip linningen af på bagsiden. Sy noget strækstof på der er langt nok til at dække maven. Sy evt lynlåsen sammen på forsiden inden du syr strækstoffet på.

 



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er også gravid
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 08:55

Jeg ved godt at tråden er et par måneder gammel, men vil lige give mit besyv med :) jeg er i uge 24 og klarer stadig at ride en time i alle gangarter med sidebevægelser, halve parader og samlet galop :) dog kan jeg ikke holde til nedslidning, jeg bliver alt for forpustet :( jeg har haft lidt ondt i lysken i denne side, men tror at det primært er muskel smerter fordi at jeg er blevet større. Jeg skal varme godt op i skridt og trav, da jeg ellers kan få ondt i underlivet. Jeg elsker stadig at holde mig i gang nedrivning og håber at blive ved så lang tid som muligt :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider