Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Puh en dag! Vagtlæge Simon
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 21:12

Puh en eftermiddag/aften!

 

Simon har været syg hele dagen og blevet passet af mormor, vel hjemme igen fik jeg ham overtalt til en lur, da han lignede en søvngænger - puttede med ham i min seng og han faldt i søvn.
Han sov halvanden - 2 timer, da han pludselig vågner med et skrig. Han skriger og skriger og siger underlige lyde, mens han stirrer tomt for sig og er totalt u-kontaktbar.


Jeg prøver ihærdigt at komme i kontakt med ham, spørger hvad der er galt, hvor han har ondt, om han kan høre mig, rører ham, holder ham, men stadig uden kontakt. Han skriger, afløst af apatisk stilhed, og skrig igen mens han kalder på mor og siger lyde.

 

Gemalen bliver sendt til telefonen og jeg sidder med Simon og vugger ham - han er brandvarm og temperaturen siger 40,4.
Jeg åbner vinduet og sidder og vugger med ham indtil han vender tilbage, svedig og træt... Han klager over mave og hoved.

 

Hos vagtlægen bliver han undersøgt, han mener det må have været smerter i ørerne, der er i hvert fald ikke hverken sprængt blindtarm eller tyktarm.

 

Vi bliver sendt hjem med forslag om smertestillende og er velkomne igen hvis det skulle gentage sig.

 

Lige nu sover han i min seng, hoster, har feber og er bare trist - fik lokket 1/3 pandekage i ham og 1 glas kakao...

Håber han er sig selv igen...

 

Men sikke dog en fæl oplevelse! Nogen der har prøvet noget lignende? Hvad kunne det være - syntes virkelig det lyder så drastisk hvis det "bare" er øresmerter. Han har haft mellemørebetændelse før, kun med pyller til følge, slet ikke dette vilde "krampeanfald" :( :(

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Febervildelse
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 10:11

Det kunne godt lyde som febervildelse. Hvis man har meget høj feber kan man komme ind i en tilstand hvor man har mareridt/hallucinere ikke registrere omgivelserne som det det er, men som en del af den uhyggelige drøm.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightterror
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 11:30

Hej,

 

vores søn på 20 mdr, har nogen gange det der kaldes Night terror,når har har høj feber. især over 39

 

Der vågner han ved at han giver et spjæt i hele kroppen og så skriger han og man kan ikke komme i kontakt med ham, før efter lidt tid, så vender han tilbage til sig selv.

 

Jeg ved ikke om det kunne være det ?

 

http://nightterror.dk/

 

 

God bedring med ham

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 19:10

Vi har af og til oplevet noget lignende, hvor barnet "vågner" skrigende op, har vidåbne øjne, fokuserer tilsyneladende på et eller andet vi andre ikke kan se og er fuldstændig i panik. Det er umiddelbart fuldstændig umuligt at komme i kontakt med barnet, men lidt efter lidt falder hun til ro.

Jeg forbinder det meget med feber og sygdom, men det er bare så ekstremt uhyggeligt. På det tidspunkt er man godt nok meget let at overbevise om at der både er monstre og spøgelser inde på værelset.

Heldigvis er det noget tid siden.....


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 21:05

Det har vi oplevet flere gange med vores yngste, altid når han var syg med høj feber. Og ja det er uhyggeligt, vores er da heldigvis vokset fra det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Night terror
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 13:12

Det er rigtigt at Night Terror og febervildelse kan virke ens. Det der gør forskellen er at febervildelse kun komme ved feber. Night terror forekommer somregel fordi barnet er blevet overstimuleret igennem dagen og kroppen har svært ved at bearbejde oplevelsen lige som mareridt. Forskellen mellem mareridt og night terror er at du ikke kan komme i kontakt med barnet og du kan ikke vække barnet. Du kan komme til at indgå i drømmen som noget uhyggeligt. De kan somregel ikke huske noget om drømmen ved hverken febervildelse eller Night terror, når de vågner.

Til trådstarter, kram til dig, det er uhyggeligt at stå så magtesløs når man kan se ens barn være så skræmt uden at kunne gøre noget. Håber for jer at det kun er noget der sker i forbindelse med feber.

Vi har i perioder haft held til ved Night terror at få ham ud af det og ind i søvnen igen ved at tænde for fjernsynet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja nu gør jeg
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 20:49

Min ældste (3,5 år) havde det på samme måde i nat.. Efter høj feber (40,1efter panodil) og besøg i børnemodtagelsen igår, "vågnede hun 4 gange i nat skrigende op, var rystende og panisk, (ja hun var endda bange for sin elskede hesti bamse hun ellers ikke kan undvære) og ukontaktbar.. Det er virkeligt ubehageligt at se sit barn sådan


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 fik glæd
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 20:58

Fik "glæden" af at opleve det igen idag :(

 

Høj feber og søvn = pludselig ukontaktbart skrigerig og panik mens han helt stiv kalder på mig men ser lige igennem mig øv øv :(

 

Syntes ellers jeg havde taget forholdregler og klædt ham godt af inden han sov :(

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider