Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

kontanthjælp og gravid spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 08:46

er der nogen der kan linke til flg på nettet-

hvornår skal man senest ha fortalt sin sagsbehandler at man er gravid?

Hvornår starter forælder satsen (det ekstra man får) når man skal være forælder? er det når baby er født, v/ 12 uges start el?

Jeg har læst om det før, men kan nemlig ikke finde det igen og for mig er det jo "desværre" ret væsentligt at vide:-/

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

slet ingen
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 12:21

som enten ved el kan finde et link el lig?? (når nu døren her ikk selv kan)*LOL*

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 15:46

at det er 3 måneder før de har krav på at vide det.

men har de fået lov at indhente lægeoplysninger om dig, ja så kan de jo se det der.

link kan jeg ikke hjælpe med

Vietnamesisk dværghængebugsvin købes- har du sådan en??

0
0
Svar på denne tråd

Stald Kandelsdorff
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 18:33

okay... Hmm... Link ville jo ellers være godt for en sikkerhedsskyld*S*

Jamen det har de, men det er jo noget med at ma nskal skrive under hvert år el sådan noget for at gøre det mener jeg- eller osse skal jeg skrive under hver gang de gør det... Det har jeg gjort indtil nu i hvert fald, og sidste gang var da jeg skulle på REVA for et år siden...

Men hvilken af sagsbehandlerne er det der skal ha det at vide? Jeg mener jeg har jo to- en i økonomi afdelingen og en i jobcentret- bortset fra at de pt er ved at løbe tør for plads og jeg derfor ikk ahr fået en ny endnu (som jeg jo skulle ha da jeg fyldte 25) fordi jeg så ryger i voksen afdelingen og ikk hører hjemme i børn og unge afdelingen længere.

0
0
Svar på denne tråd

12.uge..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 19:35

Du har ret til den høje sats når du er gået ind i 12.uge,så hvis du er på kontanthjælp nu,hvorfor så ikke bare gøre kommunen opmærksom på det.

Der jo også en anden ting ved det,og det er at, du ikke bliver sat i aktivering/arbejdsprøvning ( eller hvad de nu ynder at kalde det,eller ihvertfald bliver der taget hensyn,og du bliver fritaget 4 uger før termin,men kan blive tvunget til at starte i aktivering igen,så tidligt som 6 måneder efter fødslen,dog er det meget sjælden dette sker.)

Nu ved jeg ikke hvordan det fungere hvor du bor,men her i kbh,høre udbetalingen af kontanthjælp ikke til i jobcentret,men det der hedder ydelsescentret,men prøv da at ringe til den der sidder i jobcentret,så kan de ihvertfald fortælle,hvem du skal snakke med.

0
0
Svar på denne tråd

Høj ydelse
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 19:40

Hvis man har ret til den høje ydelse når man går ind i 12. uge er der vist noget min kommune har glemt - da jeg ventede den store var jeg på kontanthjælp, og jeg fik ikke høj sats førend jeg havde født.

Ved desværre ikke om der er nogen regler for hvornår de skal have det at vide.

Hvad angår lægeoplysninger, så skal man skrive under på at de må indhente oplysninger fra ens læge, det må de ikke må indhente uden din samtykke.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja og Fenja - verdens smukkeste piger

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Lilar...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 21:15

nej det er osse det jeg skriver at jeg mener det enten er en gang årligt de skal ha lov el osse er det hver gang- vedr kontanthjælp har jeg hørt fra en del at de er steget lidt/delvist, og når så de har føde så er de steget til forsørger 100%- det er egentlig derfor jeg ikk er sikker på hvordan og hvorledes og spørger*S*

Pt går jeg stadig hjemme efter endt arbejdsprøvning- men da jeg ikk er kommet videre siden REVA blev afsluttet d 15 juni sidste år- ja så ender jeg der jo nok igen da papirerne kun gælder et år af gangen dernede fra desværre. Aktivering og arbejdsprøvning er ikke det samme (bare så vi har det på det rene)*S*

Jo udbetalingen af kontanthjælp hører ikke til samme sted som resten- det er korrekt.

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 21:53

Du SKAL fortælle det til din sagsbehandler (mener det er nok med bare den ene af dem da de taler sammen, men for en sikkerheds skyld gør du bedst i at ringe til begge) SENEST 3 mdr inden termin.

Mht. kontanthjælp kommer det helt an på hvor gammel du er. Er du under 25 har du ret til at få satsen som over 25 får når du går ind i den 12 uge - MENER jeg!

Forsøgersatsen gælder først fra du har født! Før er du jo ikke forsøger... :-)

Hvis du er alene om barnet har du ret til børnebidrag fra faderen fra barnet er født og fødselsbidrag 2 mdr før samt et ekstra bidrag til selve fødslen. Derudover kan du søge igen når den bette skal konfirmeres.

Håber du kan bruge lidt af dette, men ellers: hvorfor ikke bare ringe til din sagsbehandler og spørge? Alternativt til borgerservice hvis du gerne vil være anonym af en grund... :-)

Vh Bettina

Mor til skønne Lærke 070106

Hoba's Civita

Og

Stendalen's Haida

0
0
Svar på denne tråd

Stute...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 22:09

Se det er hvad der sker når jeg læser for hurtigt, så får jeg ikke det hele med

Men ja ring da på kommunen og spørg

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja og Fenja - verdens smukkeste piger

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 00:04

Under 25, og gravid over 12 uge: 9505 kr, det samme når du er over 25. Når barnet er født, stiger du til forsørgerpligt, ikke før, uanset alder. Satserne kan du se her: www.borger.dk/Emner/ arbejdeogbeskaeftigelse/ dagpenge%20og%20kontanthj%C3%A6lp/ Sider/ Kontanthjaelp.aspx#Ric...2Bookmark0

Så hvis du er under 25 nu, så var det måske en ide´ at fortælle hende om din graviditet når du er over de 12 uger, så du kan få en højere sats.

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 00:25

Du har samme rettigheder mht. give besked om graviditet som ved ethver andet arbejde www.borger.dk/Emner/ familieboernunge/Orlov/Sider/ Barselsorlov.aspx?

0
0
Svar på denne tråd

DINIS ♥Maestro♥
Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 08:15

mange tak- det var lige det jeg skulle vide*S* Så havde jeg ret i det reelt er som på arbejdsmarkedet og endda osse vedr udbetaling. Jeg kunne bare ikke finde det på kommunens hjemmeside selv.

Til i andre- jeg regner med at ringe når jeg har været hos lægen tirsdag- eller evt lige fluks efter NF scanning da jeg først der har den præcise termin mv. Vi er lidt usikre på det pt selvom lægen mener det er korrekt jeg ikke er længere henne mv. Er i dag 9+2 efter sigende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider