|
|
| Snak om køn! |
|
|
Hej. Min mand og jeg er af den gammeldags type, som ikke ville vide kønnet. Selvfølgelig snakker vi meget om det.. Men det er jo bare spændende  I den forbindelse er alle folk jo enormt flinke og vil gerne dele deres viden og ekspertise omkring kønbestemmelse - uden videnskab. Derfor har vi begge hørt riiigtig mange ting som kan bestemme kønnet  Eks. Sidder maven højt er det en dreng. og Kan maven ikke ses bagfra er det en dreng. og Sparker barnet meget er det en pige. og Har man kvalme er det en pige. OSV OSV OSV Vi har da grint meget af de MANGE forskellige bud vi har fået. Er der nogen der har oplevet det samme? Hvad har I måtte ligge ører til? Og hvad er jeres erfaringer med "ammestue-snakken"?? Vi er jo førstegangsgravide, så vi har ikke noget at sammenligne med.. Mange hilnser Trine 37+2
Puttemusen (Bandidos) er bare bedst i verden! Et ægteskab er et sted man propper de ting ind i, som man gerne vil beholde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
| Forfatter:  |
Trymur |
| Dato:  |
21-04-2009 21:21 |
|
jeg har ikke selv nogle endnu..men min svigerinde havde helt vildt meget kvamle og det blev en dreng 
MVH Line
.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
vi ved heller ikke kønnet på vores ventende baby. de kunne ikke se kønnet på scanningsbilledet selvom vi gerne ville vide det, så det er en overraskelse til den tid smil vi snakker ikke om kønnet, bare det bliver et barn hehe. men jeg får da og lidt at vide med den der at sådan og sådan så er det og det køn.... jeg tror ikke på de gamle skrøner.... jeg har prøvet den der kinesiske kalender på nettet, den siger at vi venter en pige.. jeg har sjovt nok også drømt flest drømme om at vi får en pige, og jeg har det måske mest på fornemmelsen... det er der nogen der har sagt til mig, at så passer det som regel hvad man selv har på fornemmelsen.... men nu må vi se 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kinesisk |
|
|
Den kinesiske kalender.. Siger at vi får en pige - men drømmer næsten altid at det bliver en dreng!
Puttemusen (Bandidos) er bare bedst i verden! Et ægteskab er et sted man propper de ting ind i, som man gerne vil beholde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den kinesiske |
Nenya |
21-04-2009 22:08 |
|
kalender siger at vi skal have en pige- og det skal vi også. Jeg døjede af meget kvalme og har også en mave der ligger langt nede 
Nu med en prinsesse i maven - termin 1 september  Med solstråle hilsen stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foo bass bar |
webster |
21-04-2009 22:15 |
|
Alle sagde at det lignede en drengemave, ud kom en pige  Den kinesiske kalender tog også fejl.
ღ Mor til den skønneste lille pige født d. 7/3-08 ღ Sådan indsætter du billeder.
bøger og stævnejakke sælges
I don't suffer from insanity... ..I enjoy every waking moment of it..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gætteri |
|
|
1. gang ingen ide om det. Men jeg gættede 2. gang på dreng da jeg ikke have ret meget kvalme... 3. gang gættede jeg på pige pga. MEGET kvalme.... Og det holdt stik  Mavens form har været ret ens hver gang .
Mange hilsener Ann-Rikka  Chico søger dygtig rytter til gratis ridning uden staldarbejde, se annoncen.
Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ Hestene: Jossie, Chico og Catwalk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her holdt det slet ikke |
|
|
Her var der intet der passede =) Vi vidste heller ikke kønnet så folk var meget ovre os for der var jo ingen tvivl - det blev en dreng! Jeg havde absolut INGEN kvalme, alt sad KUN på maven og man kunne altså ikke se den bagfra. Samtidig drømte jeg HVER gang at det blev en dreng. Så da jordmødrene sagde - det er en pige - ja så troede jeg først de sagde forkert 
Hilsen Mette som elsker sin dejlige pony Prince SÅ højt!! Mor til Malou 29. maj 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Alle har været helt sikre på, at det var en pige i maven på mig. Når jeg nu havde SÅ meget kvalme og opkast (jo tak, indlagt for at få drop, da jeg intet kunne holde i mig) så kunne det jo KUN være en pige. Selv har jeg hele tiden selv tænkt baby som en dreng - og i mandags fik jeg bekræftet det, lille Oscar er det der ligger i maven  Er da helt glad for at jeg ikke venter en pige, for så vil kvalmen måske været meget værre 
Live your life to its fullest potential...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gæt på kønnet |
TulleFelix ♥Felix♥ |
28-04-2009 10:54 |
|
Vi vil heller ikke vide kønnet, så folk har også meget travlt med at gætte på hvad maven gemmer på.. Den sjoveste begrundelse for hvilket køn det er, er nok nogen venner vi har der mener det bliver en dreng, fordi den har en drenge næse på scaninges billedet fra MD scaningen  Ellers har en anden veninde også stået og trykket mig på siderne, for at se hvor maven "begynder", den der med om maven kan ses bagfra eller ej, hun mente at det måtte blive en pige, men ente nok at det blev en dreng alligevel. Men høre mange sjove bud, så nu får vi at se hvem der får ret til september.
Tine og Felix og bebs på vej  Stald Vodagergård www.vodagergaard.
R.I.P:
Alexia af Vodagergård
Abiegail af Vodagergård
Dea af Vodagergård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
det passer ikke her. Kinesisk kalender siger pige. Flere har påstået min mave ligner en "pige mave" Og jeg har stadig monster kvalme 24/7 her sidst i uge 25 = skulle betyde pige Men næ nej der gemmer sig en lille prins 
Michelle Hvis du er positiv ser du løsninger. Hvis du er negativ ser du fejl.
1 rød/hvid norsk skovkat på 7 mdr sælges, han er neutraliseret og har stamtavle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved ikke med andre |
|
|
men i min familie er det sådan, at de der tager meget på og bliver relativt tykke, får drenge. De der hele tiden kaster op, og kun tager meget lidt eller ingenting på får piger. Den holder i min familie hver gang.
Fjordhest er bedst. - Alle andre er bare dårlige kopier.. Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg "opfylder" |
|
|
vist mange af kravene for en pige-graviditet. - Har taget kolo-enormt på - og ikke kun på maven
- Barnet sparker en del - især i den sidste del af graviditeten
- Hormonstregen på maven går hele vejen fra kønsbenet og op til brystbenet
- Babys puls har ligget på +140 hver gang det er blevet målt
- Kinesisk kalender siger pige
Dog var jeg selv indtil MD-scanningen helt sikker på, at der gemte sig en dreng derinde. Jeg var næsten 100% sikker på det - scanningslægen sagde dog at det bliver en pige 
/Lisbeth Klog, klogere, klogest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Jeg har en datter på 6 år og er gravid med blyb i maven. (Uge 8) Sidst tog jeg vældig meget på, og det satte sig overalt. (18kg). Havde det ellers fint i grav. Vi fik ikke at vide om det var en pige eller dreng ved scanningen dengang; jeg tror ikke der var nogen der nævnte noget om at vi kunne få det at vide, og vi spurgte ikke. Denne gang VIL jeg ha det at vide når jeg kan. Som jeg sagde i en anden tråd, så var jeg nemlig fuldstændig ligeglad da jeg var færdig med at føde! Der kunne være kommet en grøn giraf ud uden at jeg var blevet overrasket. Da de sagde "det er en pige" tænkte jeg bare "nånå, whatever, bare det er overstået" -så det der med at det er en overraskelse går altså lidt fløjten her...
Hilsen Tenna
"Hvis du var en løve, ville du så ha spist den"??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun for sjov... |
|
|
Jeg kan desværre ikke helt præcist huske hvordan min mave så ud, da jeg ventede mine tvillinger - dreng og pige - jeg må have set ret deform ud, -mave med mange skiftende former -i perioder kunne man se maven både forfra og bagfra og nedefra og oppefra -i uger tabte jeg mig, i andre tog jeg på -babyerne sparkede meget hinanden -kaffekoppen kunne stå på maven -gik skiftevis i lyserødt og blåt tøj, min underbevisthed der måske prøvede at fortælle mig noget Pøj, pøj til alle med maverne med de intetkønnede Mvh Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Passer ikke her.... |
|
|
For det første så 1) Døjede jeg voldsomt med kvalme 2) Min mave sidder lavt - men til gengæld kan du kun se den forfra 3) Er 1. gangs fødende, men allerede 16+3 mærkede vi spark UDVENDIGT! Summa summarum - jeg venter en dreng 
Den kinesiske kalender sagde en pige, som alle vi andre i familien - dog med undtagelse af min kæreste - og vi venter en skøn dreng 
Mvh. Juliette
Andels rækkehus fra 2004 med god have + 2 terasser, 12 km nord for Århus sælges
Nu med verdens største guldklump i maven, som er sat til at melde sin ankomst 4. august 2009 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps... |
|
|
Her 2. gang vil vi heller ikke vide det. Alle herhjemme står det bliver en pige og alle tyrkerne (vi har lige været en uge i alanya) siger det bliver en dreng. Jeg er selv meget i tvivl. Så det bliver jo en spændende overraskelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| weryuiokgjfv |
SI ♥Stígandi♥ |
17-05-2009 13:33 |
|
er maven rund er det en pige, er den spids er det en dreng..Den hørte vi meget Min mave var rund og det blev også en pige, men jeg tror ikke på denne teori 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Hej! Jeg har været møg-dårlig alle 3 gange i starten af graviditeten og jeg er ved at bage dreng nummer 3 færdig! Min mave har hver gang været af den runde udgave og ikke synlig bagfra - så jeg falder vist ud fra alle amme-historierne. Held og lykke med jeres lille smølf Venligst Lisbet
Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..! Er det det værd? Brug tiden fornuftigt.. Venter nok en lillebror til september...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|