Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Tips til at sætte skub i sagerne...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 18:34

Så har jeg 11 dage tilbage at vralte rundt som en strandet hval, inden jeg vil blive sat i gang på sygehuset.

Men er der nogle "tricks" så man måske kan fremskynde det lidt selv..?

De to jordemødre jeg har snakket med, sagde jeg måtte hjem og hygge mig med manden, da der var et hormon i sæd, som kan sætte lidt fut i livmoderen - så måske jeg skulle "ofre" mig, selvom det ikke liiige er nu jeg er allermest tændt på noget som helst.

Og så mener jeg, at have læst herinde i en eller anden tråd, at zoneterapi også skulle kunne hjælpe lidt?? Og hvis ikke det virker, har man da fået nusset tæerne.

Men er der nogle af jer andre der har nogle fiduser??

Hilsen kaskelotten Pernille

0
0
Svar på denne tråd

hop i kanen
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 18:58

For mig virkede det at spise en god gang stærk chili con carne og så i kanen med kæresten, kl 3.30 vågende jeg med de første veer

Ved ikke om det var det der virkede, men det skal da klart prøves næste gang

Nina

0
0
Svar på denne tråd

det lyder ikke så ringe...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 20:42

...zoneterapi, chili con carne og lokke manden tidligt i seng - det må da klart være mere behageligt end de "vandballoner" der skulle være det sidste nye.

Må hellere få det afprøvet først i næste uge; jeg skulle gerne liiige have hegnet en ny mark til hestene samt lægge parketgulv i medhjælperens bolig inden den lille kommer

Men er godt nok spændt på om det virker...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

den der med
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 21:18

at sæden virker passer nu ikke- som de sagde i mission baby ville det vre noget mærkværdigt om det der gør os gravide osse er det der kan ende graviditet

Nej det er de sammentrækninger man fremprovokerer ved spændingerne i underlivet under 6 så at sige som må være det der gør det.

Dernæst så kan du jo g en god tur, cykle på motionscykel, dyrke 6 som nævnt, muge en boks el to mm

Det er forskelligt hva der virker for hvem- og ikke alle virker noget for.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 21:38

stute: jeg forstod det nu som om at @!#$ var OK i hele graviditeten og ikke kunne skade fosteret og bevirke tidlig abort......

sæd indeholder prostaglandin som "skulle" kunne hjælpe til desuden kan selve sexakten hjælpe med til at løsne op for sagerne - lidt ligesom når jordemoderen prøver at løsne hinderne med fingrene - men det kræver jo ligesom at man er ved at være klar til det....

jeg fik zoneteapi med Anton fra 20-21.30 og fødslen gik i gange samme nat kl. 3.30 - 12 dage før tid -det skal så lige siges at jeg med de to forrige børn faktisk gik 10 dage over...

tilfældighed...tja det kan man jo ikke bevise ;-)

lidt inspiration til de næste 11 dages "fornøjelser"

www.voresborn.dk/get/913.html

0
0
Svar på denne tråd

nope..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 21:45

det var sæden de mente skulle være underlig om kunne fremprovokere en evt fødsel og ikke 6 delen- skulle det være tilfældet hvorfor er det så ok og der ikke sker noget ved 6 uden beskyttelse i resten af graviditeten?

jeg tror på det er en myte som de osse mente i programmet.

0
0
Svar på denne tråd

Hindeløsning
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 06:34

Her virkede det at få løsnet hinder ;-) Men det er jordemor der skal sørge for det. Mindre en 24 timer efter fødte jeg :-).

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 07:41

Uha jeg kender det godt, jeg har termin på mandag og føler mig som en kæmpe hval, vil bare så gerne se den bette Jeg spurgte min JM i onsdags om jeg kunne gøre noget for selv at sætte skub i tingende, men den med sæden holder ikke det er vist flere liter der skal til Men selvfølgelig fysisk aktivitet kan måske hjælpe lidt til hvis kroppen ellers er klar til fødsel...

Mvh

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

kør en tur på marken
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 10:03

i en gammel markracer, det skulle også sætte skub i tingene...

kristina.

The Wind of Heaven is the one that blows between your horses' ears.

0
0
Svar på denne tråd

kjkjgkjgjg
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 17:44

Tak for alle tips og råd.

Det er nu facts at der er prostagladin i sæd OG i de stikpiller man får op for at sætte fødslen i gang.

Men det kan så godt være at der skal flere liter sæd til - og dér står vi af!

For mig virker det ikke at bakse alt for meget rundt; har både muget og lagt laminatgulv i weekenden - men det gør så bare at bækkenet brokker sig og jeg kravler rundt dagen efter fordi det gør så ondt.

Men nu har jeg fået en tid ved zoneterapeuten til i morgen tidlig, så må vi se om der sker noget... bli´r lidt spændende...

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg skulle
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 07:06

Have Sofie var det en god løbetur på ca 2 km, som udløste det. Det var så ikke planlagt, men fordi at min pony med 3 uger gammelt føl løb ned ad en landevej, hvor der kommer mange lastbiler.

Sofie kom pga. dette en uge for tidligt, så ud at løbe med en masse adrenalin i blodet, så er den måske hjemme.

Sadel sælges, ny pris, evt. byt.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

er der sket nyt
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 12:33

Hej skal lige høre hvordan det går, jeg har selv termin på lørdag og glæder mig også meget til at få baby ud. Har prøvet lidt af hvert for at sætte skub i sagerne, men syndes ikke rigtig det rykker. Så er derfor lidt spændt på at høre om det virkede med zoneterapi.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 12:38

Begge mine fødsler blev sat grundigt i gang ved at køre ned af en MEGET hullet vej med ok høj fart = 40-50 kmt. Første gang kom veerne for enden af vejen og anden gang kom de en time efter. Tilfældighed måske, men næste gang tager jeg en bumpet vej igen. ;) Held og lykke med det!

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjphoto.dk
Søger føl + hoppe til gratis fotografering i foråret.
Se hjemmeside eller send PB.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er også
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 13:17

ved at være godt træt af at være gravid. Er nu gået fire dage over tid, men det er nu ikke det værste. Flere gange i den sidste uge er jeg blevet snydt efter at have haft sammentrækninger, der minder meget om veer i opstartsfasen, men det har være kraftige plukveer i stedet for de er altid gået i sig selv igen. Har også prøvet med 6, en kraftig omgang i haven og diverse fysiske udfoldelser ved hestene, men intet virker. Øv ,øv og atter øv

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 17:41

Jeg venter også spændt på at høre om zoneterapi, er gået 2 dage over tiden nu og er bare super utålmodig

0
0
Svar på denne tråd

stadig ingenting
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 13:47

-Desværre; der er ikke sket noget endnu!

Men et eller andet skete der da under zoneterapien. Mens hun sad og trykkede rundt kunne jeg mærke jeg begyndte at "rå"-svede og blive svimmel lige med ét - men så fik jeg et glas vand og så kunne jeg lidt igen. Så måske tror jeg lidt på det alligevel - og ellers er det måske fordi jeg lå på ryggen i en lille halv time med dunken ovenpå...

Og jo; jeg er begyndt at få plukveer hyppigere end jeg ellers har haft!

Men nu skal jeg derhen igen om en times tid, så ville hun give mig en tur mere.

Inden da smutter jeg lige ud og starter med at muge hestene - det skrumler også godt rundt med minilæsseren. Og endelig har manden lige så forsigtigt spurgt om jeg måske kunne sidde på en traktor i et par timer

-SÅ må der da snart ske noget!

MHT markarbejdet og medhjælpere passer det bare rigtig ad h... til i denne her weekend - så jeg vil næsten vædde med at bebsen vælger at komme inden mandag

Hilsen en utålmodig Pernille, som er SÅ træt af sin halsbrand

0
0
Svar på denne tråd

Zoneterapi
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 12:00

Her virkede 1 gang zoneterapi og s&%& med manden. Vandet gik 5 timer efter.. i uge 40+4.

Da zoneterapeuten trykkede omkring hælen/akillesenen, var der virkelig meget aktion i maven, den lille sprællede for vildt. Også var der ro igen.

Jeg måtte så melde afbud til 2. gang...

Men jeg prøver helt sikkert den fremgangsmåde igen her næste gang, når jeg syns at nu er det ved at være tid :)

Manden klager ikke, ved jeg..... ;)

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til den dejligste pige 24.04.08!

OG med en lille ny i maven, der kigger ud til os til september 09.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har født
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 15:05

Hej så er vores lille prinsesse kommet til verden. 2 dage før termin. Jeg var en lille tur på børnenes trampolin den dag, ikke noget vildt, men det har hvis sat lidt skub i det ihvertfald kom weerne hen på aftenen.Men man skal hvis være sikker på at barnet står fast, ellers er det ikke en god ide.

0
0
Svar på denne tråd

lkjaflkjk
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 19:47

Der var ikke noget af det der virkede!!

Men tirsdag aften kunne de tage mig på sygehuset og kl 23 fik jeg lagt et ballon-kateder; ikke videre behageligt, men heller ikke smertefuldt. Fra 2330-0300 havde jeg jævnligt veer, men de gik i sig selv og kl 12 onsdag skulle vi ud og have ballon-katederet fjernet igen. Så kørte de en strimmel og tog vandet.

Der skete stadig ikke rigtig noget så jeg fik lagt et ve-drop, som blev "dobblet op" hver 1/2 time. Omkring kl 18 begyndte jeg så småt at vride mig med veer og kl 20 bad jeg om en epidural - da havde jeg endelig åbnet mig de 3 cm jordemoren ville have inden jeg kunne få lov at få epiduralen. Den virkede så ml kl 21-23, hvor jeg døsede men så føltes det som om babyen havde næsen halvt ude af måsen på mig og jeg havde fat i jordemoren.

Så blev der lidt travlt; farmand blev vækket i stolen, assistenten blev tilkaldt og 25 min senere var bebsen ude!

Klart den bedste fødsel af de tre jeg har haft. Sprak kun en lille smule denne gang og har det bare så godt allerede (bortset fra nu ømme nipler - men det går nok over om et par dage)

Pernille - nu med 3 sønner...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider