Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Junior alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  11-08-2017 23:03

Kære alle.

 

Håber i gider give jeres mening til kende.

 

Mit problem er, at efter en skilsmisse, så er vores søn på 14 (modenhed 12 år) mest hos sin mor. Hans mor arbejder aften og nat i 2 ud af 3 uger.

det betyder, at han i denne uge er gået hjem fra skole kl 14/15 stykker. Sidder alene og spille computer til sent, hvor han går i seng (inden mor kommer hjem). Han varmer selv et eller andet i microovnen til middag.

I næste uge har mor nattevagter og der ligger han alene fra kl 22 til 07.

Der foreligger en aftale i statsamtet om, at han skal være hos mig i de uger, men den ser hans mor stort på. Jeg bor 2-3 kilometer væk, så det har ingen betydning på hans hverdags rytme, hvor han sover.

 

Er det rimeligt, at et ungt menneske er så meget alene hjemme ??

på forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2017 07:26

meget konkret, nej det er ikke ok i min verden, Børn har brug for tryghed og omsorg.

 

Uden og kende hverken dig eller din dreng og situationen, ville jeg rette henvendelse til statsamtet og udtrykke din bekymring. dernæst forslå at han sover hos dig de uger. også selv om moren til barnet ser stort på det...

 


hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan, skal eller må?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2017 08:21
Jeg tror, at man skal dele dette op i kan, skal, eller må.

Et barn på 12-14 år bør kunne være alene mens forældre er på aftenvagt eller nattevagt.

Dette barn er bare så heldig, at forældrene bor tæt på hinanden. Barnet behøves ikke at være alene hjemme i mors bolig, da det lige så godt kan cykle over til far.

Og her kommer vi til må.
Som skilsmisse forældre har i stadig ansvaret i fællesskab for at opdrage barnet. I skal i fællesskab og med voksen modenhed blive enige om, hvad jeres barn må.
Jeg ved ikke hvordan barnet er delt imellem jer, men hvis din kone arbejder på skæve tidspunkter, så er hun nok interesseret i, at have det store barn hos sig, mens hun har fri på tidspunkter de kan være sammen.
Så kan I ikke bare bytte lidt?

Jeg ville for guds skyld starte med at tale om det i al mindelighed og god ro og orden, før jeg trak statsamtet eller andre myndigheder ind i det.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad syntes drengen selv...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2017 14:55

 

Hvad syntes drengen selv om at være alene om aftenen/natten ?

 

Nogen børn i den alder kan godt være alene, hvor andre er utrygge ved det.

 

Det er vigtigt at holde en god dialog omkring det, kom med dit tilbud om at være fleksibel, uden det blivet et angreb om hvorvidt man bør lade sit barn være alene om aftenen/natten eller ej. Det må da også være dejligt for moderen at vide at i hygger jer sammen når hun er på aften/natte vagt og at hun kan bruge tiden sammen med ham når hun har fri.

 

Det fremmer nok ikke samarbejdet hvis spørgsmålet kommer i statsamtet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar på indput
Forfatter: 
Dato:  14-08-2017 19:03

Vi har været i statsamtet og lavet en aftale. Den brugte hans mor efterfølgende til at tørre sig i på det lille hus.

drengen har det fint med det, da han kan få lov til at spille computer 8-9 timer i træk :(

Det er svært for drenngen, når hans mor siger han ikke skal over til sin slemme slemme far :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad drengen
Forfatter: 
Dato:  15-08-2017 17:20

Hvad drengen selv synes, er ikke nødvendigvis relevant.

 

Voksne er voksne og skal tage ansvaret. En 12-14 årig kan fint være ok med noget, som han/hun ikke forstår den langsigtede konsekvens af. Derfor er det et voksen-anliggende.

 

Lidt underlig mor, hvis du spørger mig, som synes det er ok at barnet er alene så mange timer. Man arbejder da bedre, når man ved at ens barn er i trygge rammer - så dan har jeg det da ihvertfald selv.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 voksenkontakt...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2017 22:08

Min mening, jeg syntes det er synd og skam at din søn mister voksenkontakten til en meget vigtig person i sit liv, som står klar med åbne arme. Der må gerne være enkelte dage hvor han er alene, og klare madlavning og sengetid selv.

 

Det lyder som om det er computeren der trækker i din søn og ikke at have sport eller venner at gå op i...det kan desværre blive en ond cirkel og pludselig sidder han som et meget ensomt ungt menneske - nu beskriver du heldigvis kun de timer han er alene, så jeg går udfra det ikke er hver dag han sidder bag skærmen lige efter skoletid.

 

Hvordan er hans trivsel, er han glad for skolen , får han lavet lektier ( tænker han går i 8 klasse, så kommer de første standpunkskaraktere snart for første gang ), dyrker han sport, eller bare får rørt sig og er sammen med venner.

 

Hvad siger statsamtet til aftaler der ikke overholdes.

 

indsat link omkring det at få et bedre forældresamarbejde

 

www.statsforvaltningen.dk/ site.aspx?p=9092

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider