Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Avlshoppe
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 20:48

Hej allesammen :).

Jeg har bare et lille spørgsmål, da min ridehest desværre er færdig som ridehest pga en seneskade i det ene forben, skal hun nu være avlshoppe, men da jeg ikke selv har mulighed for at have hende som avlshoppe, vil jeg enten sælge eller låne hende ud. Men tror i der er folk der har interesse i enten at låne eller købe sådan en :), ved godt at årstiden nok ikke lige er til avlshopper :P!

Men er der nogen af jer der har solgt jeres hopper som avlshopper??

 

mvh Elisa :).


Ejer af Kærvangs Prima Donna Light RDH


Husk man bliver ikke en god rytter hvis man ikke kæmper og arbejder for det, fejlene er ikke hestens men dine.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  21-10-2015 10:21

jeg tro nu nok,du kan sælge hende som avls hoppe,hun har nogle fine blod liger,men

hun skal nok koste det halve af det, du har sat hende til,da hun er 10 år og har ikke haft føl før og selvom hun er RDH.er det ingen ganti for hun vel komme med et top føl,

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har helt ret :),
Forfatter: 
Dato:  21-10-2015 11:48

Du har helt ret med prisen, men vi tænkte nu sætter vi hende der også må vi sætte hende ned, vil jo gerne have så meget så muligt for hende :). Tak for de pæne ord om min lille dame :).


Ejer af Kærvangs Prima Donna Light RDH


Husk man bliver ikke en god rytter hvis man ikke kæmper og arbejder for det, fejlene er ikke hestens men dine.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Avlshoppe
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 14:08

Hej med dig,

 

Er der lavet præstationsafkom på moderens side? Er hoppe stammen kendt for det? hvis ikke vil jeg mene at du er vel optimistisk med prisen også den lave pris.

 

Hvis du skal have noget for hende skal hun være ifolet. Jeg ville aldrig selv købe en avlshoppe der aldrig har haft et føl på 10 år der ikke er ifolet.

 

Jeg købte for to år siden en RDH avlshoppe på 10 år der har lavet en flok fine føl, fra en af DK's bedste stammer ifolet med en tysk top hingst for 45.000 kr.

 

Jeg ville ifole hende eller lave en aftale med en avler om at du får en del betaling ved ifoling eller lign.

 

Held og lykke.

MetteH

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskud af avlshopper
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 17:56

Der er et kæmpe overskud af hopper til avl, så hvis du vil sælge hende, så skal der være noget der gør at det er netop hende der bliver valgt.

 

Hendes far/morfar taler for hende med deres resultater på dressurbanerne. Hendes morlinie er fin men uden de store stjerner der lige springer i øjnene. Hendes placeringer i LA'erne er da fine men ikke noget alle heste ikke kan klare.

 

Jeg undrer mig over den størrelse der står i annoncen, hun er målt til 162 ved kåringen, godt nok som 3-års, men jeg synes det er meget at vokse?

 

Alderen trækker også ned, hun bliver 11 inden hun kan ifoles og det er tæt på den maksimale alder jeg vil ifole i. Dyrlægerne siger at en hoppe over 10 er gammel rent reproduktionsmæssigt.

 

Umiddelbart vil jeg mene du skal ned på 10-15.000 før hun bliver bare lidt interessant.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

 

3-farvede hunkillinger bortgives

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider