Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Skilsmisse
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 20:36

Søde ænder.

 

Et lidt kaotisk indlæg fra min side.

Det har været under opsejling i noget tid, men tidligere i dag fik jeg endeligt at vide (min lillebror ringede til mig og fortalte det), at min stedfar går fra min mor, han vil skilles.

 

Jeg er grebet af panik. Det trykker i brystkassen og gør ondt i maven.

Jeg har det frygteligt på min mors vegne. Hun er jo i forvejen fraskilt, en rigtig grim skilsmisse endda (det var med min far).

Og så nu igen. Det piner mig og jeg er helt rundt på gulvet. Jeg er så bange for at hun skal føle det er hende der er noget galt med. Jeg er så ked af det.

Og min mindste lillebror (søn af min stedfar). Det er frygteligt. Han er så følsom og ekstremt familie-orienteret. Ingen har kunnet nænne at fortælle ham det (ifølge min ældste lillebror, som var ham der ringede til mig i dag).

Han bliver knust.

 

Og mor er syg og derfor på flextid, hun har slet ikke råd til at blive boende. Idioten bliver boende i huset (de har kun boet der 3 år efter de flyttede fra mit barndomshjem).

Mor tjener derfor ikke så mange penge. Hvad skal der blive af hende?

 

Og min ældste lillebror, han er midt i sine 3.g eksaminer og bor hjemme. Han siger det er et mareridt. Idioten sover i sommerhuset og er en fej kamæleon, det ene øjeblik siger han det nok skal gå og de må se tiden an og køber kage med hjem, det andet øjeblik vil han absolut skilles og der er ingen vej udenom.

Sådan har det skiftet i over en måned nu, han har holdt mor for nar og leget med hendes følelser.

 

Men i dag er det åbenbart endeligt, for han har mødtes med sine forældre og sagt det.

Han har været stresset alt for længe, men som det barn han er har han NÆGTET at indse det, selvom alle i hans omgagskreds sagde han skulle skære ned på det arbejde (arbejdede altid weekender og helligdage, var aldrig hjemme).

I stedet for at være voksen og tage ansvar, har han whinet over at chefen ikke gider afvikle hans opgaver med det samme, kun over tid. Han havde så ikke nosser til at tage imod nogle af de fantastiske jobtilbud han ellers har fået inden for sit felt med meget bedre arbejdstider og alt muligt.

 

Nej da, han bliver i sølet og går nu så meget ned med stress eller whatever, at det skal smadre en hel familie (skal siges at det har været under opsejling i årevis, han har aldrig taget ansvar og skåret ned på sit arbejde, og nu er det så knækket).

 

Og ja han arbejder stadig. Tager ikke sygedage, tager ikke orlov, knækker bare familien endnu mere.

Nu er mor pludselig "irriterende" og "uudholdelig", LIGE pludselig efter 13 år. Øh nej, det er hun ikke lige pludselig blevet. Hun er som hun altid har været, det er dig der har smadret dig selv med stress og nu betaler andre prisen.

 

Jeg er så vred. Stakkels mor og mine brødre. Idioten har jeg ikke ondt af. Vi har aldrig kunnet enes, vi skulle altid kalde ham "far" selvom vi hadede ham og allerede havde en anden far. Da jeg boede hjemme var der dagligt skænderier mellem os for jeg kunne ikke udstå ham og det har jeg aldrig kunnet, kommer aldrig til. Han har altid været et selvisk barn, der har forskelsbehandlet os børn, ikke behandlet os OK, været nedladende, modbydelig, ondskabsfuld, grænsende til psykopatisk.

 

Min bror kan ikke sove om natten fordi mor ligger og græder.

 

Hvad fanden bilder han sig ind?!

 

Jeg har så ondt i maven. Og det knuger i brystet så jeg næsten ikke kan få vejret. Den mindste bliver knust, han bliver ødelagt af det her.

Og min mor. Hvordan hun ikke må have det. Hun får aldrig råd til et ordentligt sted at bo, hvordan skal hun finde en anden i hendes alder nu?

Skal hun leve alene resten af livet, fraskilt to gange og med 3 børn?

 

Og jeg sidder bare herover. Det gør så ondt over det hele.

Det var en kamp at komme igennem i dag.

 

Min eneste støtte er min kæreste. Han lider af depression og er ekstremt langt nede lige nu, så jeg kan ikke læsse mere over på ham. Føler bare jeg sidder alene med en masse bekymringer for min mor.

Og alt det med min påkørsel hjemsøger mig stadig.

 

Nogle gange er det som om fundamentet skrider væk under mig, lidt. Det er lange dage på studiet og jeg prøver desperat at hænge i, det kræver koncentration men mine tanker vandrer med alt det her.

 

Jer der har været igennem noget lignende:

Hvordan hjælper jeg min mor bedst? Jeg har snakket i telefon i timevis med hende inden det blev endelig afgjort at de skulle skilles, trøstet og sagt det nok skulle gå og at os børn nok skulle hjælpe med alt, økonomisk og bolig og alting.

Men nu sprang bylden i dag og ved ikke hvordan jeg skal tackle det.

Skal jeg skælde idioten hæder og ære fra, så hun ved jeg støtter hende? Eller skal jeg lade være så jeg ikke ripper op i en masse følelser?

Jeg ved slet ikke..

 

Jeg skulle jo slet intet af sådan noget ved sidste skilsmisse, der var jeg kun et barn jo.

 

Hvordan blev i bedst hjulpet gennem jeres skilsmisser? Hvad kan jeg gøre? Jeg føler mig så dum at sidde i en anden landsdel og slet ikke kende til alt hvad der foregår hjemme nu. Har næsten lyst til bare at droppe de sidste to uger af studiet. Har så meget fravær pga. min påkørsel at jeg ikke kan misse mere (der er obligatorisk fremmøde), så enten skal jeg prøve at hænge i, eller smide det hele og taget hjem og være. Jeg ved det ikke, bliver forsinket på studiet hvis jeg gør, og med fremdriftsreformen er det noget rigtig @!#$ at blive forsinket.

 

Det piner mig sådan. Ved ikke hvordan jeg kom igennem i dag.

 

Tak fordi i læste med. Med min kæreste nede med depression og min lillebror op til begge ører i 3-g eksaminer, ved jeg slet ikke lige hvem jeg skal skrive til, i er så gode til at lytte altid.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 20:59

det var en ordentlig omgang...

 

du har vist rigeligt at kæmpe med i forvejen, og derfor kommer skilsmissen ubelejligt, det kan jeg sagtens forstå.

 

men umiddelbart lyder det kun som om at du synes de bør blive sammen fordi din mor økonomisk ikke kan klare sig alene?

 

jeg tænker at du et eller andet sted burde være glad for at hun slipper af med fjolset?

 

undskyld på forhånd hvis det er skudt helt ved siden af ...


*** Misssophie


3
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ingen
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 21:08

gode råd, men kæmpe cyberkram til dig - det må være en vildt ubehagelig situation at stå i.

 

Jeg har også prøvet at være langt hjemmefra, da der skete noget hjemme, der rystede hele familien, og det er bare så hårdt ikke at kunne være der.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 21:14

Tusind tak i to.

 

Misssophie du har helt ret.. Det er dumt at blive sammen kun for økonomien. Jeg ved bare ikke hvad der skal blive af mor nu.

Nej de skal da ikke blive sammen hvis det ikke fungerer, det ved jeg jo egentlig godt..

Jeg tror bare jeg ville ønske han havde kæmpet mere for det.

 

Det er som om han bare smed alt op i luften i en eller anden midtvejs-krise ting. Hvis han nu sagde jobbet op, tog orlov, meldte sig syg, NOGET, og slap af med den stress, så KUNNE det jo være han ikke havde lyst til at skilles alligevel.

 

Det fik jeg slet ikke berørt men det er virkelig en af de ting jeg tænker over. At han giver op så let, i stedet for at komme af med stressen først.

 

Lige nu tager han en kæmpe og uoverskuelig beslutning under nogle unormale omstændigheder. Det synes jeg er dumt og egoistisk.

 

Løs de udefrakommende problemer, inden der drages så voldsomme beslutninger. Det er det jeg synes er så komplet åndssvagt


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske ved han ikke selv
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 23:15

 

at han er stresset, det kommer jo snigende i små trin. Uden at kende til noget videre, kan det også være han har været nødt til at påtage sig for meget ansvar fordi han har været usikker på jobsikkerheden (og så sagt noget andet hjemme), sig selv, eller fordi han er flygtet fra en hjemmefront han ikke kunne tackle?

Det er bare lige et par "djævelens advokat" strøtanker der falder mig ind, jeg tror at hvis du skal bidrage til løsning af den slags komplicerede problemer som du selv er følelsesmæssigt indblandet i, skal du være meget kritisk overfor både egne og resten af familiens holdninger. Og undlade både at kalde ham og tænke på ham som "idioten" (gså selv om han måske er det).

I det hele taget skal du måske køle lidt ned følelsesmæssigt, før du kan hjælpe din familie.

 

Jeg tænker din mor er ked af det fordi hun holder af ham, og fordi verden i nærmeste fremtid er blevet usikker. De konkrete ting er ikke mest vigtige i første omgang (så længe man ikke træffer hurtige beslutninger), og en måned er ikke meget i forhold til 13 år. Til gengæld lyder det ikke som 13 rare år iht din udlægning, så måske er det godt det sker? Større børn plejer ikke at være en hindring for at finde en ny partner, så hvis din mor er et rart menneske, tror jeg også bare det er en ekstra-bekymring fra din side af, som er unødvendig.

 

Punkt nr 1 er at få afgjort om du skal (og kan) koncentrere dig nogle uger om dit studie og færdiggøre eksamen, eller om du kan gøre noget mere og afgørende for din mor og dine brødre ved at udsætte studiet et semester/kvarter -- eller om du vil sidde i en tilsvarende situation hos din mor og bekymre dig om hvordan din kæreste har det i Kobenhavn. Har han andre der kan tage hånd om ham i givet fald?

 

Har din mor nogle ikke-familiemedlemmer der kender jer godt nok til at kunne råde og hjælpe, men ikke så godt at vedkommende ikke kan være træls og objektiv, og sige "det passer vist ikke" når bølgerne går højt?

 

Hvis manden ikke vil skilles alligevel men prøve at få forholdet til at fungere, og rent faktisk gøre en indsats, vil din mor så også? Og hendes børn?

 

Det er også fint st du støtter din familie og siger "det skal nok gå, vi skal nok hjælpe" til din mor - men du skal være klar over HVAD der nok skal gå, og hvad der måske skal falde eller stoppe, og HVAD du kan hjælpe med og hvad du IKKE kan hjælpe med. Ellers er det et løfte der er svært at indfri, og ender bare med at overbelaste dig.

 

 

Nå, mere har jeg ikke lige at bidrage med. Stor krammer herfra, håber I får lidt styr på det når de første dønninger har lagt sig.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad skal du gøre??
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 07:59

Du skal støtte din mor hvor du kan - men prøv at lade være at tage sider. Hvis hun siger at han er en idiot, så trøst hende, men lad være med at bekræfte hende i det (selv om du måske er enig).

For det første vil det også være at bekræfte hende i at HUN har valgt en idiot (og det gør jo kun en der selv er idiot) - og for det andet stiller det dig i en rigtig dum situation hvis de ender med at finde sammen igen (og det er jo set før).

Din mor må jo finde et mindre hjem, som hun har råd til - hvis din lillebror bor hjemme bør hun kunne få noget hjælp til at få det til at hænge sammen og til at finde et sted. Det er hun hverken den første eller sidste der har skullet opleve - og hvis I kan hjælpe hende med flytning og med at komme på plads et nyt sted på en god måde - så skal hun nok få det godt der. Men igen - en positiv holdning hjælper til at få det bedste ud af en situation. Så hellere sige "nu opbygger vi et dejligt nyt hjem her, lige som du vil have det og hvor det kun er din smag der gælder" frem for "nu må du nøjes med en elendig lille lejlighed hvor alt er jammer og elendighed"

 

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel din mor er (hun kan vel næppe være over 60, hvis du har en lillebror på 13) - men det med at aldrig finde en anden "i hendes alder" er noget vrøvl. Jeg havde lidt tanken da min mor døde at jeg frygtede at min far ville blive ensom... Han giftede sig igen forrige år - i en alder af 77 år! Det er (heldigvis) aldrig for sent, bare man har et åbent sind :)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

12
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 14:45

Sophie først et stort kram til dig. Som jeg læser mellem linierne så tror jeg at du først og fremmest er nødt til at hjælpe dig selv. Jeg håber ikke du opfatter dette forkert, men det lyder til du selv har meget at kæmpe med, og jeg synes det er flot at du er der for din mor. Men husk nu også, at være der for dig selv! For det hjælper ingen, at enden af dette bliver at du har kørt dig selv ned.

 

Dernæst, nu ved jeg ikke hvor gammel din mor er. Men folk møder nye partnere gennem hele livet. Så der er ingen grund til at tænke at din mor ikke finder lykken igen. Det samme gælder hendes økonomi, husk at lykken ikke handler om at have et stort hus. Måske din mor får et langt lykkeligere liv alene i en lille bolig. Eller senere sammen med en ny partner. Selvom det hele altid føles lidt som du beskriver når et forhold opløses, så kommer der bedre tider igen.

5
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 19:11

Jer kan man altid regne med.

 

Jeg er virkelig glad for jeres svar - jeg kan ikke se ud af tågen for følelser. Jeg kan slet ikke se objektivt på det her.

Så det er virkelig rart at i kommer udefra og sætter tingene i perspektiv. Mange af de ting i nævner har jeg ikke selv tænkt på, da jeg har været for følelsesmæssigt indvolveret.

 

Mit indlæg var skrevet i affekt fordi det hele bare blev for meget. Jeg er taknemmelig for at i lige får rettet op på nogle skævheder - ja, jeg er nødt til at forholde mig mere objektivt, også overfor mor. Det er en god idé, for hvis de nu finder sammen igen (for godt eller ondt)...

 

Jeg har trukket på nogle fælles venner og min kæreste er i gode hænder. Jeg føler bare jeg skal bære familie, kæreste og mig selv, for alle falder åbenbart samtidigt lige pt.

 

Puha. Jeres kommentarer har sat nogle tanker i gang. Tak for det, og tak for de søde ord.

 

Det skal nok gå på en måde, det så bare rigtig sort ud lige pludseligt, synes jeg. Kunne slet ikke overskue det.

 

I dag har jeg snakket med mor og ikke taget side, bare støttet og hørt på hvad hun havde brug for at fortælle.

Sendte hende også en buket blomster, det blev hun rigtig glad for. Jeg sagde bare at grunden var, at det syntes jeg bare hun skulle have.

 

Når bølgerne har lagt sig giver det nok bedre overblik. Det blev bare lidt for meget igår. Jeg er dybt taknemmelig for, at jeg har min lillebror. Ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden søskende.

 

Igen tak for jeres støtte, det er en svær tid synes jeg


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

7
0
Svar på denne tråd
 
 Det rigtige
Forfatter: 
Dato:  04-06-2015 18:30

Du gjorde det helt rigtige i en paniksituation .... skrev herinde for at komme af med det værste og for at få gode råd

 

Det er godt at læse, at du nu har fået lidt mere ro på og at du begyndr at kunne overskue hvad der sker.

 

Og flot at du har overskud til din mor inkl. blomster.

 

Knus herfra


Mvh. Sanne

 

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Husk dig selv
Forfatter: 
Dato:  04-06-2015 19:41

Kære Sophie

 

Jeg skriver meget lidt herinde, men jeg læser en del, og har bla fulgt dine skriblerier om din uddannelse med stor interesse.

 

I alle dine indlæg virker du meget moden og velafbalanceret, men alle kan komme ind i teder, hvor det føles, som om hele verden vælter. Selvom det ser sort ud nu, så skal det nok blive bedre med tiden.

 

Først og fremmest tror jeg, at det er vigtigt, at du husker, at du er din min mors barn og ikke omvendt. Selvom din mor både er syg og helt knust lige nu, så er hun en voksen kvinde, og selvom alle børn gerne vil redde deres mor (er der selv og er vokset op som den anden "voksne" i hjemmet), så er det altså ikke dit ansvar alene at holde hende oppe. Jeg håber derfor for jer alle sammen, at I har noget familie og nogle nære venner, som kan hjælpe jer med at holde sammen på det hele. Måske har din mor endda nogle nære veninder, som også kan skuldre lidt af byrden?

 

Derudover skal man også huske, at man skal vpasse på sig selv, før man passer på andre. Ligesom i flyet, hvor du selv skal tage iltmaske på, inden du hjælper andre. Hvis du ikke selv er stærk og stabil, så vil du ikke have en chance for at støtte din mor nu. Derfor er mit råd, at du først og fremmest prøver at finde den ro og styrke, du nu kan.

 

Mht til dit studie, så ville jeg råde dig til at fortsætte de to uger endnu af flere grunde... At komme bagud på så hårdt et studie kan blive utroligt svært og stressende at hente ind, især med fremdriftsreformen. Tænk hvis det endte med, at du droppede ud af dit drømmestudie pga den forsinkelse? Her skal du huske, at det her gælder dit liv resten af dine dage, og du kan ikke leve din mors liv. Jeg ved det lyder kynisk, men jeg har også selv måtte indse det. Derudover så ville forsinkelsen helt sikkert også endne med at bekymre din mor, for mødre bekymrer sig om deres børn, om vi vil det eller ej. Og jeg ville være bange for, at hun ville få super dårlig samvittighed, og føle at hun var skyld i din forsinkelse. Derfor tror jeg, at det i sidste ende ville give jer alle meget mere ro, hvis du bider tænderne sammen og fortsætter. Du kan jo alligevel ikke gøre meget andet endnu gør nu, heller ikke selvom du var tættere på.

 

Selvom alt er tåget af følelser, og det er svært at se skoven for bare træer, så er det nu du skal holde fokus på fremtiden - også din egen! Og som du selv skriver, skal man ikke træffe forhastede beslutninger i unormale situationer. Og så er de praktiske problemer det mindste af det hele. Der er jo desværre mange, som har stået i samme situation, så det skal nok løse sig for din mor i sidste ende.

 

Jeg håber, du fik bare lidt ud af denne novelle!

 

Og så ønsker jeg både dig og din familie alt godt i fremtiden!

 


~Bequin~

9
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-06-2015 23:25

I er altså de bedste mennesker, her på HN

 

Det jeg har oplevet i denne uge har faktisk været, at studiet har givet mig overskud. Vi er nået til den del af uddannelsen, hvor også det praktiske begynder at spille en rolle, og jeg kan mærke jeg synes det er fedt, især fordi jeg faktisk godt kan finde ud af en del ting, har jeg fundet ud af.

Ting som jeg var nervøs for skulle blive svært, gør jeg med stor ro, fordi jeg føler mig sikker i de praktiske teknikker.

Faktisk hjælper studiet mig med at koncentrere mig om noget andet, føle at jeg gør en forskel (så lille som den nu end er), og giver mig noget at bruge hænderne og hovedet på.

Så det var den helt rigtige beslutning at hænge i, selvom det hele lige væltede et øjeblik :)

 

Min mor har nogle gode veninder, som jeg er sikker på nok skal komme til undsætning, når min mor begynder at åbne lidt op (det er stadig meget nyt og ikke alle ved det hele endnu).

Min kæreste får medicinsk hjælp (psykiater) og er ved at komme op at stå (spiser osv), og jeg har også overskud igen til at hjælpe ham.

 

Skal vi ikke bare sige at det er godt det snart er sommerferie

 

Og igen tak.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

6
0
Svar på denne tråd
 
 Flot gået
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 01:07

Jeg synes der er blevet skrevet rigtigt mange gode og brugbare kommentarer til dig. Det jeg måske vil tilføje er, at det kunne lyde som om din mors mand, hvor dum du end synes han er, måske har en depression. Nu vil jeg ikke gøre mig klog på ham, da jeg hverken kender ham, din mor eller dig. Men, han slås med et eller andet, ellers ville han næppe blive ved med at begrave sig i arbejde. Jeg skal ikke på nogen måde holde hånden over ham, men jeg tror han skal have noget hjælp. Det kan godt være, at du aldrig bliver venner med ham, og udfra det du har fortalt, kan jeg godt forstå dig. Men måske kan han lære noget om sig selv, så han ikke er så hård ved din Mor hele tiden. Jeg forventer ikke, at det kan løse alt mellem dem. Men selv hvis de går hver til sit, kan det være en fordel, at han ikke er det dumt svin. Håber det giver mening.

 

Men vigtigst er det, som andre også siger, at du passer på dig selv. Det er rigtig godt at læse, at du holder ud på din uddannelse. For som der også bliver sagt, din Mor ville nok få det dårligt, hvis du ikke gennemførte pg.a hendes problemer. Jeg synes det er SÅ stærkt, at du vil hjælpe, men husk også dig selv. Din lillebror skal nok klare det også. Især når han har en søster, som husker at passe på sig selv. Så vil du stå stærkere, og blive en god støtte for ham også. :-)

Klap dig selv på skulderen. Du er en fantastisk datter, og storesøster. Du kan måske ikke forhindre en skilsmisse, og det skal du heller ikke. Men du kan som én siger, hjælpe din Mor til at opbygge et nyt hjem, som kan blive fyldt med kærlighed, og ro.

Min egen Mor har været gift 3 gange, og selv efter min Far (som helt korrekt er min stedfar, men jeg har ikke kontakt til min bilogiske Far de sidste 30 år, og min stedfar var der i 27 år af mit liv) døde, så fandt hun alligvel kærligheden igen. Du skal se, din Mor ender måske med at overraske dig, og komme stærkere ud på den anden side.. Det gjorde min Mor, selv om hun blev enke i en alder af 51 år. Jeg var sgu også bekymret for hende. Jeg stod i flytterod, og skulle flytte langt væk, alt var kaos, sorg og usikkerhed. Men hun rejste sig sgu, og kunne pludeselig en masse ting, hun aldrig havde gjort før. Fordi der ikke var andre, og fordi hun ville! :-)

 

Jeg håber det bedste for dig og din familie. Cyber knus og god vind herfra.

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 18:24

Tak for mange gode tanker Hectoria.

 

Jeg har tænkt det samme som dig, jeg har barr rigtig svært ved at have ondt af denne person. Og det er skørt at sige, det ved jeg godt. Men det jeg ser er en mor og to brødre som er knuste, og det er det jeg tager ind og opfatter.

 

Men jo da, der er helt sikkert noget i vejen. Jeg er i og for sig ligeglad nu. Jeg står med nogle familiemedlemmer, som skal støttes. Der er mit fokus nu.

 

Det er meget inspirerende at læse om din mor. Jeg håber mor kan gøre det samme, jeg ved der er ting hun gerne vil (fx interesser hun ikke har prøvet endnu).

 

Jeg hænger i :) Der er kommet mere styr på følelserne og jeg føler jeg bedre kan håndtere det hele. Vi er ikke ude af skoven endnu, men det kommer.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det manglede da bare
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 18:39

Hej Sophie,

 

Det manglede da bare. Jeg kan 100% godt forstå dig. Det er også vigtigst, at du holder fokus på din Mor og dine brødre, og selvfølgelig også dig selv.. Havde jeg været i din situation, så tror jeg, at jeg havde haft det på samme måde. :-)

 

Det tager tid, men jeg er sikker på, at I nok skal komme igennem det allesammen. Så længe I husker at tale om det sammen. Nogle gange fortæller vi ikke, hvordan vi selv har det, fordi vi vil skåne andre. Nu skal jeg selvfølgelig tale for mig selv, men ud fra dine indlæg, lyder det som om, du har det på samme måde. Jeg har til gengæld lært, at "monsters grow in the dark".

 

Held og lykke, og god vind med det hele.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 17:32

Hej Sophie. Jeg vil egentlig bare sige at jeg synes du er sej!! Kender alt for godt når alt er kaos i familien, og det er svært at se ud af "tågen". :) Og mødre er seje og stærke, især hvis man kan støtte dem. Og din mor lyder som om hun har nogle gode og dejlige børn ;) <3.

Min mor er 50, enke*2(nyligst for 7 måneder siden), og vi er på vej op igen i vores lille familie (selvom det er hårdt at miste sin far først, derefter stedfar 11 år senere). Og selvom hun siger hun er færdig med mænd håber jeg også hun kan finde kærligheden igen <3

Stort cyberkram :D


- Kathrine..

To appreciate the beauty of a snowflake, it is necessary to stand out in the cold..

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 18:22

I er nogle dejlige mennesker

Tak!

 

Jeg har inviteret hele bundtet med i biografen, nu når jeg og min bror er færdige med vores eksaminer.

Både min mor, to brødre og jeg er vokset op med Jurassic Park - vi lavede popcorn og så filmene om aftenen som hygge og os unger slugte det rådt :)

Så nu synes jeg vi skal ind og se den nye Jurassic World film, så vi kan lave familie-ting sammen.

 

Stedfar bliver til den ældste bror er færdig med studenterfest og alt det, og så flytter han i lejlighed (de beholder huset for en stund, åbenbart). Så jeg synes bare vi 4 skal tage i biffen og hygge sammen.

 

Jeg er ikke så god til at huske mig selv nej Jeg prøver, har heldigvis en person jeg kan fortælle alt til og det har virkelig hjulpet at snakke om det.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tanker..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 16:32

Hvordan er det gået Sophie - er din mor kommet ovenpå igen?


Ønsker du et vægttab med Forever Livings C9-program, så kontakt mig for yderligere info.

 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 19:46

Tak fordi du sendte hende en tanke, Line.

Jeg havde næsten glemt denne tråd, fordi der er sket så meget.

 

Tingene går bedre. Jeg er SÅ stolt af min mor - hun ringer og fortæller vidt og bredt om, at nu havde hun taget sine to ghamle veninder under armen og de var taget ind til byen og fået en øl.

Og de havde sørme også snakket med nogle mænd :) (min mors ene veninde er også fraskilt).

 

Der var lige en periode, hvor min mor lukkede det inde. Men hun var så hurtig til at finde glæde andre steder.

Hun ser sine veninder MEGET mere end hun gjorde før, de tager til koncerter og ind i byen bagefter og får en drink, jeg får helt kriller i maven når hun glad ringer og fortæller :)

 

Hun ringer stadig med dårlige ting omkring min stedfar. Der er dukket nogle grimme ting op, han har løjet om ekstremt mange ting viser det sig. Det er detaljer jeg ikke går ind i, men det har været rigtig hårdt for mor.

Jeg har bare lyttet og støttet, når hun har haft brug for at snakke, selv i timevis. Jeg har fulgt jeres råd og været mere objektiv.

Og ved siden af har mor fundet energi og glæde i andre ting, fx hendes veninder. Hun er stadig meget ked af det fortæller hun. Men hun kører på og det er så sejt.

 

Hun har faktisk holdt kontakten til en af de mænd hun har mødt.. De har mødtes et par gange, ikke noget "Vildt" eller romantisk, men han er så sød :) Han er musiker og sender links til gode musiknumre til min mor.

Jeg håber og tror, at det giver hende noget glæde.

 

Min stedfar bor i en anden lejlighed, med en 20 år yngre studerende fra hans arbejde (så kan i selv forestille jer forhistorien).

 

Mor er ved at kigge på steder at bo. Hun har altid været en ørn til penge og økonomi og har aldrig misset en betaling, så banken vil låne hende flere penge end hun regnede med. Så det er rigtig positivt, og hun leder efter sit nye hjem :)

 

Så det går bedre, heldigvis. Mine brødre knokler videre, og det samme gør jeg. Jeg prøver dog også at være voksen, og overvejer en smule orlov, nu hvor jeg snart er færdig med min rotation.

Jeg har været på normeret tid hele uddannelsen, og ser misundeligt til mine medstuderende, der planlægger rejser og externships.

Selv her efter sommerferien syntes jeg det har været hårdt at komme afsted, selvom det er super spændende på studiet. Jeg kan godt mærke at jeg har kørt mig selv for hårdt de sidste år (skilsmissen hjalp kunn til, men der har været forskellige ting).

Så ja, jeg gør mig lidt tanker om orlov, at tage ud og få noget praktisk erfaring og lidt luftforandring, inden jeg tager sidste slutspurt af studiet.

Et universitet i Australien ser ud til at have et rigtig godt externship, så det overvejes.

 

Sikke en roman! Der var så mange der var søde til at hjælpe her i tråden, så nu fik i en lang opdatering ;)

Vi er ikke ude af skoven, men det går bedre!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

14
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider