Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 glatte ben
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 22:03

Ja vi er jo mange piger her inde og ville derfor høre om der er lidt gode råd at få..

 

jeg er vant til at bruge skraber eller babermaskine på mine ben, har desværre sorte hår der..

men er begyndt at klø meget bagefter når jeg har bruge skraber, der er ikke noget ved maskinen, men er lidt ked af at det ikke holder mere end 1 dag, har prøvet fler forskellige former for voks, men det tager bare ikke fat i mine hår ?? hvad kan jeg gøre, tænker lidt at prøve weets voks produkter, men har prøvet en med varmt voks man varmt op og så smurte på med den beholder det var i, men igen tog det ikke fat i mine hår

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 12:14

For første gang nogensinde prøvet at vokse mine ben - og valgte at købe en startpakke

www.b4beauty.dk/product/ haarfjerning-kit-1427/

 

- de kan fås andre steder men her købte jeg. Det er super nemt fordi maskinen selv fordeler den rette mængde voks.

 

Jeg synes faktisk det gik helt ude problemer.

Du skal dog ikke forvente at dine ben er 100 % glatte første gang - det var mine ikke, for man skal lige finde metoden og hårene gro i forskelligere retninger osv.

 

Og så synes jeg det tager laaaang tid - men det er nok igen indtil man lige har rutinen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 13:52

Bruger du barberskum uden parfume når du bruger skraber ? Ellers kan det sagtens være årsagen.

Ellers sørg for altid at bruge en ny og ren skraber i en god kvalitet (ikke de billige med 10 for 20 kr, de flænser alle ), parfumefri barberskum og lunkent vand til at skylle rester af barberskum væk efterfølgende, da varmt vand kan irritere huden. Hvis du bruger bodylotion efterfølgende kan det også være den der generer huden.



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 15:32

nej har bare brugt satin care til sensitive skin og overvejet at prøver en helt uden parfume og bruger en bodylotion fra rema der er fri for parfume til daglig efter badet.. og bruger også en neautral sæbe uden noget i, da jeg er følsom

 

hvor kan man købe baberskum uden prafume i ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Neutral
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 17:10

Produkter fra Neutral kan jeg slet ikke tåle og jeg er ellers ikke allergisk for noget som helst, men får ru hud og knopper af dette.

 

Sørger du for at bruge en helt ny skraber, der er skarp, være våd på huden og godt med skum? Ellers kan mandelolie anbefales også efterfølgende.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fri mig for skrabere og stubbe
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 18:59

Måske er jeg ikke den bedste rådgiver, da min benbehåring er sparsom, men jeg har dog stridere hår andre steder...

 

Jeg bruger epilator til det hele undtaget bikinilinje, der bruger jeg veet hårfjernings-(ætsende-)creme. Det har fungeret upåklageligt i årevis. Jeg kan ikke udstå stubbe, så hellere være langhåret, så derfor rives de op med rode, så tit som jeg gider/er nødt til det. Mellem epileringerne exfolierer jeg et par gange om ugen for at undgå indgroede hår. Syre fra citron el. lign. skulle kunne klare exfolieringen, men jeg foretrækker en god olieskrubber, det gør også stængerne meget bløde.

 

Så epilator er mit bedste bud. Det gør mindre ondt end voks. Man vender sig i øvrigt til smerten, og kan minimere den ved epilere så tit, at man ikke tager hele tæppet på én gang, men kun de førtste hår der er lange nok til at blive nappet.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 19:13

Jeg køber barberskum uden parfume og parabener i Matas.

Den er faktisk lavet til intimområdet, med lavere pH osv, men kan sagtens bruges på benene og andre steder, jeg bruger den til alt.

Den er meget skånsom :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 epilator er også prøvet
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 20:07

og fik røde knopper og meget irereteret hud så det gider jeg ikke igen..

 

bruger neutral bodysæbe fordi jeg begynte at klø på arme og ben, efter i en lille periode ikke at have brugt neutral skyldemidel til mit tøj og derfor begynte jeg igen og tænke jeg også ville bruge det i badet..

 

men lige pt er mine ben bare så tører og derfor klør de, har ikke rigtig noget udslæt

 

men nu prøver jeg baberskum uden noget som helst iog så ser jeg hvad der sker

 

tak for jeres svar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Babyolie
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 21:50

Jeg bruger babyolie i stedet for skum. Det fungerer meget bedre og fugter huden. Man skal bare ikke spilde for meget på gulvet ude i badet, så kan der blive lidt glat.

 

Babyolie er billigt, uden parfume, virker og fugter huden. Det synes jeg er meget praktisk.

 

Har også sådan en epilator og ja det gør rimelig ondt i starten. Tager man sig sammen og bliver ved, så bliver hårvæksten til gengæld mindre og det gør mindre og mindre ondt. Men ja jeg bruger jo skraber igen, med en ambition om snart at tage mig sammen igen...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  04-06-2015 00:43

Jeg får knopper af barberskum, ingen problemer uden, og efter at have læst lidt op på emnet, har jeg konkluderet, at det nok ikke er så underligt På mere følsomme steder bruger jeg mandelolie til barbering for at undgå knopper og det virker til UG, men kan være en klistret fornøjelse. Har til gengæld aldrig haft pænere barberinger og ingen irriteret hud. Må dog stadigvæk gøre det hver dag, hvis benene skal vises frem, men man får vel en hvis øvelse og tempo

0
0
Svar på denne tråd
 
 indskydelse
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 19:41
Husk ikke at bruge en skraber du har brugt andre steder på kroppen.
Skyl huden med kølig vand efter barberingen

100% oldenborger 100% kærlighed.

se mine annoncer.

H.I.F Alsace

0
0
Svar på denne tråd
 
 voks...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 23:00

Jeg fik for 100 år og en ostemad en epileringsmaskine, og med den tog jeg et strøg, og så vidste jeg helt 170 procent, at epilering ikke var min ting - er du SÅ sviller, det gjorde hylehamrende nas!!

 

Så prøvede jeg at selvvokse med kold voks, men det havde jeg slet ikke mod nok til. Jeg rykkede een strimmel af, og derefter var det projekt slut.

 

Så gik jeg til en prof og fik vokset med varm voks. Det gjorde også særdeles naller, men det hjalp, at det blev gjort af en anden. Det gjorde jeg nogle gange, og så købte jeg sådan en voksrulle, som hun brugte og begyndte at gøre det selv. Jeg har brugt forskellige typer varm voks igennem mange år, og min erfaring er, at når man først lige har fået rykket urskoven af et par gange, så er det som om, at rødderne bliver mindre standhaftige og noget lettere at få ud.

 

Nu har jeg så fået børn, så hele det der hyggeprojekt med at vokse - DET er der bare ikke tid til. Så nu er der indkøbt epilator, og det går faktisk rigtig fint. Det er sjovt at bemærke, at den nærmest uendelige og grænseløse smerte, jeg oplevede første gang jeg brugte sådan en - den er der slet ikke mere. Nu napper det bare lidt.

 

Så alt i alt er anbefalingen herfra at få en prof til at fjerne de hår de første gange, så bliver det lettere at fortsætte selv :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 15:05

Kan kun bakke op omkring voks - det gør nemlig mindre ondt for hver gang.

Jeg blev træt af stubbe et døgn efter barbering... Hader det!

Så jeg overvandt min frygt og købte de der strips fra Veet.

De varmes op i hænderne, sættes på og rives af.

Det gør ondt, men det er ikke ubærligt.

 

Her holder det så længere end barbering, men er meget skuffet over at det på ingen måde får alle hår med - de grimme sorte er væk, men jeg forventede helt klart at kunne stryge hænderne mod groretningen og mærke totalt 100% glatte ben.

Det får man bare ikke! De små, hvide, korte hår kommer ikke med, uanset hvor mange gange man vokser samme sted.

 

Det eneste jeg har fået helt silkebløde, lækre sommerben af, er det stads fra Veet man kan smøre på og skylle af efter 5 minutter.

Skal love for der er glatte, lækre ben længe, det er en ren fornøjelse!

Desværre er jeg rigtig bekymret over al det @!#$ der er i. Det stinker langt væk af kemi, og hvis det bliver siddende længere end 6 minutter kan det ætse din hud...

Så det bruger jeg meget sjældent, kun når jeg er helt desperat efter at have totalt glatte ben.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2015 23:38

Sugaring. Smadderbilligt (hvis du gør det selv) - og det virker faktisk. Har prøvet det et par gange.

 

Du kan finde opskrifter overalt på nettet.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 00:51

Nu er det altså ikke (langt fra) fordi jeg barbere ben, men derfor er det jo altid interessant at læse om damernes intime problemer.
Hvorom alting er så har jeg til gengæld været glatraget i mere end ti år snart, på hovedet forstås.


Man kan gøre en del for at genere huden så lidt som muligt så den ikke bliver tynd og nemt får de små infektioner der bliver til knopper. Hvis man følger den klassiske metode der er gået i arv gennem generationerne så er det at barbere i to omgange. Først med håret og efter en ny omgang skum/sæbe mod håret. Er man særlig tyndhudet så kan man nøjest med at barbere een gang med håret, men så bliver man altså heller ikke helt 100 glat.
Det er ultra vigtigt altid at bruge en helt skarp skraber eller kniv. Jo sløvere den er jo mere af huden tager den med sig og jo mere generes huden.


Når man så er færdig er det vigtigt at få fjernet den barberskum eller sæbe man har brugt. Det er her mange går galt. Vask let en gang mere med en sæbe uden en masse parfume og halløj - simple is good. Glycerinsæbe uden parfume er noget af det bedste.


Efter badet eller hvor man nu har barberet sig så brug MANDEL-OLIE til at smøre på. Mandelolie er antibakterielt og lukker hårsækkene så de ikke bliver betændte eller generede. Der skal meget lidt til så selvom det er dyrt hos materalisten så holder en lille flaske meget længe.

Der kan jo være flere årsager til at det klør, men som regel er det enten fordi at der er lidt infektion i hårsækkene - også kaldet skægpest - eller også fordi man nemt får lidt tør hud af den voldsomme behandling af huden. Mandelolie hjælper på begge dele.

Håber i kan bruge det til lidt.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
0
Svar på denne tråd
 
 God pleje
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 21:10

Jeg svinger lidt mellem at epilere og barbere stolperne - har aldrig haft et problem med at det niver lidt.

 

Mit bedste råd (er dog ikke selv kommet på det) ifht at undgå mange af problemerne med indgroede går osv er medi-scrub og glidecreme.

Medi-scrub inden og efter der skrabes og så et tyndt lag glidecreme efter badet. Bruger også en skrubbecreme et par gange i ugen.

 

Da jeg voksede var skrubbecremen helt uundværlig - havde jeg ikke skrubbet dagen før tog voksen ikke ret godt ved...

 

Held og lykke med projektet!


 

Støt Politihestens Venner!

Se www.politihesten.dk

 

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen hår.
Forfatter: 
Dato:  04-07-2015 09:55

 

Jeg har aldrig fået hår på benene, muligvis fordi jeg voksede op på min pony så hårene fik aldrig 'ro' til at vokse ud...

Kender derfor ikke til omtalte hårproblematik. Tænker at der måske er en sammenhæng mellem babering og hårvækst sådan at hår der fjernes ofte får håret til at vokse kraftigere og hurtigere ud?

Vores nabo havde meget skæg i ansigtet som hun naturligvis forsøgte at fjerne, men hun kom altså hurtigt til at ligne den skægede dame når hun ikke magtede opgaven...

Kan man ikke fjerne hårrødderne så de IKKE kommer igen?


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak 5 år/160cm

Islænder hoppe sælges/byttes

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-07-2015 20:42

Wow jeg er misundelig Anette! Tænk aldrig at skulle barbere ben, bare at kunne smutte i en sommerkjole og spadsere ud og ligne en der har styr på sit liv! :P

 

Jo, du kan godt fjerne hårsækkene for good. Med laser. Jeg går og længes efter at have råd til det en dag. Mørke hår tager bedst imod behandlingen. Det er forkelligt hvor mange behandlinger man skal have, det kan af denne grund godt løbe op i en del penge!

 

Og man kan gøre det alle steder.. Under armene, på benene, overlæben (for dem med dette problem) samt bikinilinjen.

 

Ej det gad jeg godt have råd til, det er desværre meget dyrt!

 

Har set man kan købe en laser til hjemmebrug (fra Philips tror jeg?).

Men tror jeg ville føle mig mest tryg ved en professionel.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh ja de irriterende
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 00:20

hår vi har allevegne de fleste af os. Jeg har taget tyren ved hårene.. Hmm ... Og har betalt i dyre domme for en prof laser behandling over flere gange. Bikinie linie og under armene. (Ben var bare for dyrt syns jeg!) det gjorde vildt ondt.. Og jeg er ikke pivet sku jeg mene. Har både epileret og vokset selv med varm flydende voks i flere år. Men auu for den da! Nå men resultatet var super godt og så må man jo lide! Blev faktisk helt hårfri på når lidt enkelte hår, over en periode på næsten 2 år. Nu er der desværre kommet noget tilbage trods jeg har forsøgt at holde det nede med hjemme laser behandling. Må konkludere at trods dyrt indkøbt laser maskine på 2000 kr ( hvilket jeg gav for 1 behandling på klinik) så er det slet ikke nær så effektivt. Så jeg vælger nok at tage et par prof behandlinger igen for at holde urskoven nede.


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 14:41

Tak for din erfaring med laser, jeg overvejede nemlig næsten at købe den til hjemmebrug, men så vil jeg hellere spare op til en professionel, efter din erfaring :)

Jeg troede faktisk det holdte evigt! Men 2 år er da også noget tid, uden at skulle tænke på hår.

Tænk hvad man sparer i tid, skrabere, nye blade, voks osv.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  07-07-2015 02:57

Mig bekendt så kommer et hår der er fjernet med laser ikke igen. Men udover at et hår... eller nærmere hårsækken har en vækstperiode så har den også en hvilefase i op til næsten et år så der er hele tiden hårsække som står tomme og venter på at starte en ny voksecyklus.
Det er nok derfor at i oplever at håret kommer igen. Det er altså ikke det samme men noget andet. Jeg vil tro at virkningen ender med at være 100% effektiv hvis i gentager til i har fået ram på alle hårsække. Laseren brænder jo trods alt livet af dem så hvis det er gjort ordentligt så kommer der ikke liv i dem igen. :)


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider