Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Den snart ikke så nye skolereform.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 20:36

Nu er det jo efterhånden et par år siden den blev indført, og som mor til barn der snart starter i skole kan jeg ikke undgå at være lidt bekymret, for hold da op det er mange timer, og det bliver jo kun flere jo ældre de bliver?

 

Men er det så slemt? Er der stadig tid til fritidsaktiviter? Og fritidsjob når de selvfølgelig får alderen til sådan et.

Og kan de overhovedt koncentrere sig om at lære noget som helst de sene timer?

Jeg må indrømme at jeg er lidt bekymret, men er der grund til det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er lærer
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 22:21

Lærer-perspektivet:

Jeg er lærer på mellemtrinnet og flere af mine elever i 3. - 6. klasse lider lidt under den lange skoledag. Enkelte diagnose-børn er blevet fritaget for sidste lektion, da de i forvejen er på overarbejde og ikke har gavn af at være i skolen længere end højest nødvendigt. På min skole har dagens længde ikke ændret sig for indskolingsbørnene. De gik i forvejen til kl. 14, som de også gør nu. Jeg har ikke med den gruppe at gøre, men har heller ikke hørt at de skulle have problemer.

Mine elever har ikke fået mange lektier, som skulle laves hjemme, når de nu er i skole længere.

 

Forældre-perspektivet.

Min snart 9-årige søn skal starte i 3. klasse. De første år han gik i skole, havde han dage af variende længde. Han kunne fint gå til håndbold og badminton to dage om ugen.

I 2. kl + skolereform, fik han faste lange dage. Gik til håndbold og svømning. Det gav en temmelig træt dreng nogle dage om ugen.