Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Topmoderne vaskemaskiner og rent tøj?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2015 00:58

Er der mon nogen af de dersens topmoderne energibesparende vaskemaskiner, der kan vaske tøj rent?

 

For fem år siden købte jeg sådan en, en Samsung så vidt jeg husker, og den kunne simpelt hen ikke få det allersimpleste snavs af mit ridetøj. Hvilket ikke gav mig nogen forhåbning om, at den ville være til nogen stor hjælp, når jeg havde født, og efter en længerevarende kamp med sælgeren og flere reparationer, tog de den retur og leverede en dødssyg B-mærket vaskemaskine, der havde den kæmpestore fordel, at den vaskede mit tøj rent.

 

Den har så ikke ligefrem imponeret på holdbarhed, da den her 4 år efter er stået af, men fred være med det.

 

Nu har jeg købt en topmoderne A+++ vaskemaskine, Hotpoint, der selv vejer tøjet, og jeg-ska-gi-dig. Ja, men skulle jo tro, at jeg var klogere, ikke? Nå, men den ser ud til at klare jobbet fint ved almindelig 40 og 60 graders vask. Men uldprogrammet?? Jeg kunne lige så godt dyppe det beskidte tøj i en balje med koldt vand og hænge det op bagefter. Problemet er, at mine barylere går i uld om vinteren, og jeg er sådan set også lidt vild med kjoler og trøjer i uld. Der bliver altså vasket RIGTIG meget uld hjemme hos os.

 

Uldprogrammet foregår med den "blideste" vaskemetode, og vaskemaskinen er SÅ moderne, at jeg ikke kan få lov til at skrue op til en mere intensiv vask (som man ellers kan på de andre programmer). Jeg ved jo ikke lige, hvad et uldprogram "gør", så jeg er heller ikke fjollet med ideen om at smide en bunke (pivdyrt!) uldtøj i maskinen på et andet program. Med andre ord skal den her vaskemaskine bare ikke bo hos os!

 

Nå, men da jeg købte den her, stod valget imellem den og en anden A+++ maskine, der ikke kunne helt så meget. Jeg ved simpelt hen ikke, om det giver mening at forsøge sig med sådan en, eller om jeg bare skal springe direkte til en B-mærket maskine igen?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  03-05-2015 10:14

Jeg har en Samsung - ECO bubble 8 kg og den er A+++.

 

www.samsung.com/dk/consumer/ appliances-kitchen/washing-machines- and-dryers/washing-machines/ WF80F5E5P4W/EE

 

Den vasker da rent her og den har et stort udvalg af muligheder og kombinationer og man vælger dem selv. Så her kan du i princippet vælge at kogevaske dit uld.

Nu bruger jeg ikke uld, så om den kan vaske det til din tilfredshed skal jeg ikke kloge mig på.

 

Holdbarheden har været upåklagelig indtil videre - tror den er en 3 år efterhånden.

Eneste underlighed den har er, at den spiller en ca 2 minutter lang melodi når en vask er færdig - det er til at leve med.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

3
0
Svar på denne tråd
 
 Haha Tina
Forfatter: 
Dato:  03-05-2015 10:33

Det lyder da hyggeligt med sådan en lille melodi der. Men det lyder godt, at der er lidt mere fleksibilitet i den - den er på min liste over muligheder, tak :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Finvask
Forfatter: 
Dato:  03-05-2015 19:44

Du kan evt. prøve at vaske noget af dit uldtøj på et program med finvask. Mener min er lidt mere intensiv end uldvasken. Så længe det er på max 30 grader. Men prøv med noget af det, du ikke er så øm over først.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  03-05-2015 22:02

Jeg har faktisk vasket masser af uldbodyer på alm 40 grader uden problemer. Synes heller ikke uldprogrammet gør tingene ordentligt rent.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm....
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 00:33

Men det er alligevel lykkedes den at gøre det så ordentligt, at den har krympet mine nye lange uldunderbukser. Hmpf! Jeg har vel at mærke vasket et par magen til, også nye, i den gamle maskine, og de holdt formen fint. Nu er jeg altså lidt mopset...

 

Ellers vasker den hvide karklude HELT hvide, og det synes jeg ellers ikke, de plejer at have ret nemt ved, hvis man først har fået dem snavset godt til. Så forstår ikke lige, hvad der sker for uldprogrammet...

 

Og ja, jeg kan jo altid give de der uldunderbukser en tur i et eksperimentprogram - dem kommer jeg ikke i igen alligevel...

 

Men tror nu nok, at jeg ringer og brokker mig i morgen. Den må da fejle noget, når den gør det så godt ellers og SÅ ringe lige på uldprogrammet....

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 uldvask
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 11:06

 

Nu skal uld jo ikke vaskes særlig tit. Ofte kan man klare det med at hænge uld ud til luftning, eller en tur i fryseren. Grunden til at man vasker på uldprogram, er at det er en vuggevask og mest iblødsætning. Ulden kan ikke tåle at tromlen kører det rundt i vandet. Det svarer til at man valker det. Og så kryber det og bliver til filt. Så derfor bliver ulden vugget lidt frem og tilbage i vandet. De maskiner jeg har brugt, har det altid fungeret upåklageligt. Det er også meget vigtigt at man bruger uldvaskemiddel, da enzymerne i det almindelige vaskepulver ødelægger uldens særlige egenskaber.

 

Jeg er af den holdning at livet er for kort til at vaske uld i hånden. Så alt mit har altid fået en tur i maskinen, men ikke særlig tit.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vaskemaskine
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 22:34

Vi har en Bosh. Den vasker meget fint, var på tilbud da dens forgænger afgik ved døden og er dejligt støjsvag.

 

Eneste kritikpunkt er at den når den er færdig Bubber meget højt flere gange. Det er irriterende, særligt nu den ellers er så støjsvag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt så...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 22:54

Altså, når ens børn går med uld inderst om vinteren, så skal det jo vaskes engang imellem ;-) Ligesom at tøj med spildt mad på jo hverken bliver rent af at blive luftet, frosset eller vasket i min maskine ;-)

 

Jeg er nu strandet det spændende sted, hvor butikken henviser til importør og tekniker, og importør ikke mener, at maskinen fejler noget som helst, men at det er forventningerne til den, der er for høje. Jeg har på fornemmelsen, at der godt kan gå lang tid, før jeg får en maskine, der kan vaske mit og barylernes tøj rent...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider