Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Farve på vægge i soveværelset....
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 18:58
Hej.

Vi har renoveret huset indvendigt og væggene er hvide i alle værelserne.
Men men men....
De hvide vægge i vores soveværelse er nu blevet for meget hvidt og jeg kan ikke finde ro :/
Vi har i soveværelset hvide vægge, hvidtet træloft hvide karme og døre.

Jeg aner ikke hvilken farve som vil være bedre end hvid på væggene og derfor skriver jeg herinde, i håb om lidt inspiration fra jer :)

Hvilken farve er bedst for et soveværelse?


Tak :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 19:43

jeg ville vælge blå eller grøn

 

men du kan læse mere omkring farver her

www.bolius.dk/saadan-paavirker- farver-paa-vaeggen-dit-humoer-3726/



1
0
Svar på denne tråd
 
 Altså...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 19:44

Sådan rent farve-videnskabeligt er blå kendt for at være beroligende og "nedkølende".

 

Man har lavet forsøg i væddeløbsstalde, hvor heste der havde løbet blev sat i hhv. blå og rød stald. Hestene i den blå stald faldt hurtigere til ro og kølede hurtigere helt ned end hestene i den røde stald.

 

Jeg tænker at blå/blågrønne nuancer i et soveværelse er en god ide frem for rød/rødlige nuancer.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 23:30

Sådan rent farve-videnskabeligt er blå kendt for at være den farve der holder os vågne. Det viser sig at den blå farve som bla. computerskærme og tv udsender kan være forstyrrende på døgnrytmen.

beep.tv2.dk/guider/2015-03-12-sov- bedre-undgaa-det-blaa-lys-fra- skaermen

 

Jeg ville vælge en solnedgangsfarve. :)


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
0
Svar på denne tråd
 
 Vores væg...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 02:20

Vi har valgt at holde det sort hvidt, og så sætte tilbehør i blå/tyrkis farve. Tilbehøret er endnu ikke kommet ind, da billedet blev taget.
Krydr det med gardiner, puder i forskellige størrelser i de nuancer du ønsker, evt. tæppe... mulighederne er mange.
Held og lykke med dit projekt

 

Billede

 



Never drive faster, then your angel can fly...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 12:21

... tidligere haft en lys mintgrøn i mit soveværelse - og så med tilbehør i mørkere grønne farver. Det fungerede godt for mig, og jeg havde det faktisk rigtigt rart med den farve. Jeg har også haft en varm solgul farve, og den var også "rolig" og behagelig at befinde mig i.

 

Skulle jeg male nu, tror jeg at jeg ville vælge en af de to farver igen - for de fungerede godt for mig.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 12:34

Vi har hvide vægge, men har valgt en mørk blå (nordisk blå) til væggen som sengen står op ad. Det ser altså virkelig godt ud og jeg er meget tilfreds med resultatet.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 12:37

for jeres gode input.

Nu har jeg fået et par gode ideer til væggene :)

 

Tak :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte *Shevi*
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 00:19

Lotte *Shevi*- sikke en fin seng, I har! :-) Hvad er det for en?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er denne her....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 01:29


Never drive faster, then your angel can fly...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Indret med farver
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 10:41

 

Hvilken farve er bedst for et soveværelse spørger du. Det afhænger vel af hvem der skal sove der og hvilke vej rummet vender ifht. verdens hjørnerne, indretning, lysindfald, størrelse, osv. osv.

 

Vi skal også til at indrette og male nyt soveværelse som vender mod Øst. Det bliver nok lyst som vi har nu (knækket hvid~creme agtig) og med en enkelt væg som er en kontrast farve som sol~gylden som vil blive ekstra flot med morgen sol. :)

 

Jeg har leget lidt med fens shui i huset, men på et beskedent plan da jeg syntes det er spændende og giver kontrast til den evigt hvide som vi så nemt ender med at vælge..

 

www.farvernesbetydning.dk/feng-shui- farver-saadan-bruger-du-dem-i-dit- hjem/

 

Blødere farver som pink, fersken, beige, creme, elfenben og gyldenbrun anbefales til soveværelserne. Rød og orange bør undgås her, da de kan føre til søvnløshed.

 

 

Alternativt så er vi ude i noget med et foto tapet / fotostat som kunne være ret fedt at eksperimentere med. :) feks, denne her med bøgeskov

www.medudsigt.dk/shop/eijffinger- mini-fotostat-2244p.html

 

Min yngste snakker om noget i stil med dette:

www.photowall.dk/photo-wallpaper/ waterfall-glade-unicorns


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak Lotte
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 18:23

Fedest! Jeg har kig på en anden ikea-model, men den her er faktisk federe - tak :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 18:44

Tjahh, mit soveværelse (stort) er så mørkerødt med hvidt loft og hvide "hjørnestolper" og sorte mørklægningsgardiner. Skabet er ahorn.

Jeg har ikke problemer med at falde i søvn, det er en rigtig hule :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har samme
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 21:06

seng som Lotte - den er pæn, men "gavlen" i fodenden stikker lidt op, og jeg har permanent blå mærker lige under knæene, fordi jeg baldrer ind i l*rtet, når der er mørkt Den er af træ, og kanten er helt "skarp". Det var en advarsel - er man mindre klodset end mig, så går det sikkert fint


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hahaha Sine
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 21:37

Jeg er også totalt klodset, men om natten plejer jeg at sove, så måske går det alligevel ;-) Tak for advarslen :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider