Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 hvilke smertestillende piller?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 13:52

hvilken smertestillende piller bruger du til kroniske smerter?

så du kan funger på job og den daglige dag.

jeg har atypiske ansigtssmerter.

kroniske smerter i nakke,albuer,håndled,lænd og knæ.

kronisk hovedepine.og har prøvet et utal af piller.

og bliver bare mere og mere træt

Anja.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 14:26

Ibumetin 600mg og Panodil Zapp, efter behov :)


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 14:51

ja dem er jeg også på, men tager bare ikke smerterne. jeg er lidt desperat,da jeg gerne vil have de smerter væk

Anja.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv dolol
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 17:57

Du kan prøve dolol, også kaldet tradolan, tradol m.m, nogen har bivirkninger såsom kvalme eller træthed, men ikke alle. De kan tage middel til stærke smerter, så kunne da være et bud

 


Mor til den fantastiske prinsesse Isabella

Født 9. Maj 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 18:21

Kodein.

 

Men man bliver sløv af dem.

 

Har gode erfaringer med Diclon Rapid.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 amitriptylin
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 18:53

smertecentret giver mig dem der hedder amitriptylin. de gør jeg kan holde hverdagen ud med mine smerter og får min søvn, men giver desværre træthed men det har jeg alligevel pga af fysiske skavanker som du har. er man kronisk med smerter så er det desværre en af de ting man mærker meget til den konstante træthed


mvh sussie..

nu med ceduina ox og may-sheri <3

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 smerter er noget hø
Forfatter: 
Dato:  01-03-2014 00:23

nu har jeg diskopolsap, slidgigt i ryggen samt muligvis også leddegigt. Og så er man lige følsom overfor smerter.

Er på tramadol retard og pinex retard.

men er også hammer træt hele tiden.har svært ved at få en hverdag ud af det



0
0
Svar på denne tråd
 
 Smerter
Forfatter: 
Dato:  01-03-2014 08:33

er som en allerede har nævnt noget hø.

 

Hvad gør I der har daglige smerter ellers for at få dem væk?!

 

Tager I udelukkende piller eller får I behandling, træner I - hvad gør I?


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-03-2014 09:20

Jeg har droppet stortset alle pillerne fordi de ikke havde effekt alligevel, så hellere leve pillefrit.

 

Igennem tiden har jeg været på mange sjove produkter fra epilepsimedicin, morfin, gigtpiller, "lykkepiller" osv for at tage smerterne.

Den sidste lange tid har det kun været panodil + muskelafslappende, men panodil er også lige røget.

 

Mine smerter svare til dem fra en diskus prolaps - sidder bl.a. i iskias nerven og beskrives som stærkt invaliderende. Hele mine ene hofte er hævet til dobbelt størrelse og det gør nas 24 timer i døgnet. Jeg har bl.a. den sygdom som hedder regional complex pain syndrom, som pt er i fase 3. Jeg studerer fuldtid og mere til, men det handler vist mest om stædighed, vælge andre ting fra og lære at fokuserer væk fra smerterne.

Åndedræt, musik og holde sig i gang kan lette meget - sammen med ens grænse skal findes. Jeg ryger stadig i gulvet nogle gange fordi jeg har lavet lidt for meget.

En vigtig del har også været at indse hvor meget jeg kan - og gå i seng kl 21 ;)

6
0
Svar på denne tråd
 
 manglende effekt
Forfatter: 
Dato:  01-03-2014 20:05

en stor del af smertestillende piller som tages dagligt mister effekten med tiden, og især alm. hovedpine piller samt ibumitin af alle styrker kan have den bivirkning at de giver voldsomme hovedpiner/migræner hvis man tager dem dagligt over en længere periode (over 6 mdr, fik jeg fortalt)

 

Jeg har i mange år haft voldsomme gigtsmerter og fik for nogle år siden meget voldsomme migræner og en konstant hovedpine, 6 mdr, uden smertestillende overhovedet, måtte kun tage treo brusetabletter og maks 5 dage i måneden i den periode, smagte ad h...... til så droppede det.

 

I dag, efter 1 år uden smertestillende, har jeg maks migræne en gang i måneden, hovedpinen kommer af og til men kan for det meste håndteres og et stort vægttab har taget næsten alle gigtsmerterne, jeg holder mig til stadig kun maks at tage smertestillende 5 dage i måneden men kan nu bruge almen smertestillende igen.

Jeg ved godt at mange ikke kan fjerne de smertestillende som jeg gjorde, men måske skifte mærket til et som ikke har de samme indholdsstoffer kan fjerne hovedpinerne da disse er en meget normal, dog sjældent italesat, bivirkning af daglige smertestillende piller.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag og 2 års hoppeplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2014 08:26

Giver mkc helt ret - jeg synes slet ikke bivirkninger er den lille effekt værd. Og giftstofferne kan virkelig mærkes når man stopper - det giver helt abstinenser, men efter den periode så synes jeg det er langt rare for kroppen, hovedet og friskheden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-03-2014 08:44

Jeg har kroniske rygsmerter og kraftige spændingshovedpiner, og har kunnet klare mig i hverdagen på Brufen Retard førhen - Nu har jeg så en anden sygdom, der gør, at jeg ikke kan tage dem længere. Fik Kodein i en periode, der også tog smerterne, men gjorde mig sløv.

 

Nu har jeg droppet smertestillende og går til akupunktør med jævne mellemrum = jeg har været stort set smertefri, siden jeg startede på det.

 

Det kan godt betale sig at kigge i "alternativ" retning, når det kommer til smerter, da smertestillende, som andre også er inde på, ofte kommer med en ordentlig spandfuld bivirkninger. Dog er det meget individuelt, hvad der virker af alternativ behandling, så man risikerer at skulle lede lidt og prøve nogle ting af, før man finder det, der virker - Det har dog været det hele værd for mig, jeg har simpelthen fået mit liv tilbage.


"I am the Bad Wolf. I create myself. I take the words, I scatter them in time and space. A message to lead myself here."

3
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-03-2014 14:33

Tak for alle svar, jeg har prøvet alle de smertestillende piller, og mere til, har prøvet akupunktur, men er desvære en af dem som ikke kan tage imod. vil også helst undgå piller, men det er ski svært, får også muskelafslappende, men de har ingen virkning.

går på job 5 timer 4 gange om ugen,og får ingen anden ydelse. og har svært ved og overkomme mere, og det går jo ud over mine heste her hjemme, må vist til og skære ned på dem.

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 smerte
Forfatter: 
Dato:  02-03-2014 18:19

Hejza!

Har du prøvet smerteplastre? Kunne være et alternativ.

 


Hilsen Pernille & Askalon Rasim OX

1
0
Svar på denne tråd
 
 smerte
Forfatter: 
Dato:  02-03-2014 18:20

Hejza!

Har du prøvet smerteplastre? Kunne være et alternativ.

 


Hilsen Pernille & Askalon Rasim OX

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-03-2014 18:41

Jeg er "opdraget" med at Panodil er basen til al smertebehandling. I tillæg kan man bruge Ibumetin fx 600 eller 800 mg. Jeg ville ta denne cocktail fast 4 x dagligt.

 

Dækker dette ikke behovet, ville jeg bede min læge som noget stærkere fx Tramadol Retard til natten i første omgang, for at sikre en god nattesøvn.

 

Er dine ansigtssmerte af neurologisk karakter? Så kan Gabapentin være løsningen.

 

Jeg vil desuden tage noget så banalt som D-vitamin, da D-vitamin mangel kan give både muskel og ledsmerter, samt træthed.

 

Ellers ville jeg sørge for at komme i god form, gerne via en fysioterapeut, det er vigtig at kroppen er i god form.

 

Sørg for at få en god nattesøvn, find ud af om din seng/madras er god, passer din hovedpude.

 

Prøv om du kan lave en smertecirkel. Du skal sætte ting ind som giver dig smerter fx arbejde -> smerter -> dårlig nattesøvn -> træt -> dårligt humør. Så skal du komme med løsningsforslag som kan fungere i din hverdag fx flexjob, § 56, anden arbejdsplan, anden arbejdsfunktion -> smerterstillende, hvile, varme/is, afspænding, massør -> anden madras, anden pude, retard smertestillende -> D-vitamin, bedre nattesøvn, møde senere på arbejde, hvile, pause på job -> ud til hesten, mindre smerter, gå tur, god bog, @!#$ .... (håber det er forståeligt forklaret, kan være svært på skrift...)


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-03-2014 12:11

mange tak for svarene. plaster har jeg prøvet ingen virkning, udover jeg ikke kan tåle limen

jeg syndes jeg er i rimelig god form, og har også gået til fys igennem et par år nu, har vel sammenlagt gået til fys i 6 år. mine ansigtsmerter hedder atypiske ansigtsmerter.

anja.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Botox..
Forfatter: 
Dato:  03-03-2014 20:13

Har en veninde som også har lidt af nogle ekstrem store smerter i ansigtet.. Hun kunne sidde og tude af smerter, når hun fik et anfald..

 

Hendes redning blev indsprøjtning med Botox i ansigtet 4 gange om året :) Siden hun begyndte på det har hun ingen smerter haft :)

Det var en speciallæge som havde erfaring med Botox!

 

Alternativ til smertestillende piller, så vær OB's på, at f.eks Dolol, som jo er morfin, ikke dækker nervesmerter!

En anden veninde jeg har med en diskusprolaps fik Dolol af hendes læge.. Men i fredags på Middelfart Rygcenter, fik hun at vide at Dolol ikke duede til de smerter hun gik rundt med...

 

Jeg har ikke erfaringer med nogen af tingene, men det var da måske værd at undersøge nærmere :)

 

Vh Ulla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg får dolol
Forfatter: 
Dato:  03-03-2014 21:00

Men tager dem ikke længere imod smerter, tager dog en her om aftenen da de forhindre at je får nogle meget kraftige kraper i mne ben, derhelt fohindre mig i at sove.. har prøvet eget andet for kramperne, men opdagede ved et tilfælde at når jeg havde taget dolol mod smrter sen eftermiddag/aften så kom kramperne ikke..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-03-2014 08:17

Jeg har muskelkramper i benet om natten, men det kan klares med muskelafslappende pillet - de gør rigtig meget godt for min krop. Så måske det også er en mulighed :) De er jo ikke direkte smertelindrende, men spændinger i muskler er ofte en del af smerter. Er nok svært at få masseret ansigtet :) Ellers kan jeg anbefale laserbehandling, ved ikke om de giver den i ansigtet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-03-2014 08:46

jeg har lige fået muskelafslappende piller, det hælper bare ikke. jeg har prøve akupunktur, for ansigtsmerter og led smerter, men kan ikke tage imod, så det droppede de igen.

anja.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-03-2014 17:08

Jeg har kroniske diffuse smerter.

 

Jeg prøver så vidt muligt at undgå smertestillende medicin, istedet træner jeg en del. Træning hjælper både med til at stabilisere leddene og hjælper mod trætheden. Derudover så har træning en vis smertestillende effekt, også mod de dele af kroppen man ikke træner.

Meditation og selvhypnose har også en vis effekt, dig ikke umiddelbart men over tid :)

 

Når jeg tager smertestillende har jeg en recept på ibumentin på større dosis end den i håndkøb og ipren.

Jeg er allergisk overfor det virksomme stof i kodimagnyl og panodil.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 smerte stillende
Forfatter: 
Dato:  16-03-2014 22:57

Pas på med ibumetin,det får man mavesår af mvh.

0
0
Svar på denne tråd
 
 medicin
Forfatter: 
Dato:  16-03-2014 23:00

Hej man skal tage en alvorlig snak med sin læge mvh.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv Alnok
Forfatter: 
Dato:  31-07-2017 21:23

Jeg lider af atypiske ansigtssmerter. Ingen smertestillende de piller virker og ingen behandlinger. Har prøvet alt fra massage til hypnose. MEN: Sommetider har jeg held med at tage en Alnok, antihistamin. Den er også skabende, men det er ikke så slemt igen. Nårh ja, jeg tager også Sertralin. Uden dem er hovedpinen så slem, at jeg ikke kan omgås andre mennesker overhovedet.

 

Vibeke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er jeg forvirret
Forfatter: 
Dato:  01-08-2017 14:26

- men sertralin er da et middel mod depression? Hvordan kan din læge finde på at ordinere dem til behandling af smerter...?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu tager jeg ikke mere
Forfatter: 
Dato:  15-11-2017 18:50

Smertestillende til dagligt. Ikke efter de kom på recept, selvom min læge gerne vil lave en recept på dem. Jeg har faktisk mindre ondt nu end før, og det kan skyldes at smertestillende påvirker never og hjerne på en uhensigtsmæssig måde, der gør at man bliver mere sart, eller måske bruger man sig selv på uhensigtsmæssige måder, når det gør knapt så ondt.

 

Hermed ikke være ment, at jeg tror folks smerter går væk af sig selv, det gør de ikke! Og jeg har da mine ture med smerter, nogle dage er værre end andre.

Men som en anden skrev så er træning godt. Jeg gik til noget knætræning, men det udrettede vidundere for min ryg og min gigt. ;-) (Selvom stepmaskinen aldrig bliver min ven! Men airbiken og faktisk romaskinen)

 

Ellers tager jeg to Pamol (panodil) og en Ipren. Jeg kan desværre ikke tåle en del smertestillende fx noget med Kodein. Det giver snotnæse og hjertebanken.

 

Er du ordenligt undersøgt? Fysiurg? Rheumatolog? Røntgen af dit skelet? Scannet?

 

Det er ikke så vældig morsomt at skulle gå den vej med undersøgelser, men det er nu nyttigt nok. Selvom jeg tog 4 piller, da jeg skulle til knæundersøgelse, med det resultat: Gør det her ondt? Nej. Gør det her? Nej. Men jeg kørte over 200 km i bil- og jeg vidste min ryg ville lave en fest. Set i bakspejlet, skulle jeg have nøjes med rygsmerterne. Men jeg blev henvist til knætræning, trods alt.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 smerteklinik
Forfatter: 
Dato:  15-11-2017 20:44

Ordentlig udredning - og så evt henv til smerteklinik.

For mange smertestillende pillergiver flere bivirk end positiv effekt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smerteklinik
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 10:42
Hej,

Jeg har kronisk hovedpine (spændingshovedpine) og har været igennem lange forløb v fysioterapeuter, alternative behandlere, træning og meget andet. Det der for alvor hjalp mig var en henvisning til en Smerteklinik. Har været på Middelfart Smerteklinik og det har gjort en kæmpe forskel. Jeg kan kun anbefale dem-selvom der er lang ventetid, så er de det værd. Havde afprøvet alverdens medicin uden held, men de fandt alligevel noget der kunne hjælpe mig og jeg var samtidigt rundt i deres tværfaglige forløb hvor de vurderede hvad der var relevant for mig. Samtidigt har det været en kamp for mig at acceptere mine begrænsninger, men når jeg lytter til min krop og respekterer dens grænser kan jeg mere end jeg har kunnet og kan mærke, at jeg ikke betaler helt så høj en pris når jeg en gang imellem overgør tingene.

Held og lykke!

Pia
0
0
Svar på denne tråd
 
 Smerter
Forfatter: 
Dato:  27-12-2017 14:50

I tillæg til det smertestillende, har du så prøvet back on track tøj? Det hjælper mig rigtig meget.

 

Derudover find den rette fysioterapeut, kiropraktor og en god massør, der kan løsne op og give dig de rette øvelser. Det har virkelig gjort en forskel for mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brufen.
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 13:17

800mg. to ange om daen sammen medto panodiler.


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov eller

 

evt. Helsingør kommune. Samt Nødebo.

 

Chihuahua hvalpe sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider