Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Gravid på trods af prævention?
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 23:27

En bekendt af mig er blevet gravid på trods af prævention. Barnetanker var gudskelov ikke langt ude i fremtiden, og parret er lykkelige for lige at fastslå dette :-)

Vi kom til at tale frem og tilbage om graviditet til trods for prævention - i hendes tilfælde en p-ring - er der andre herinde der er blevet gravide sådan??

Både p-piller og p-ring lover jo ellers 99% sikkerhed, dvs. det ikke er mange brugere der skulle opleve denne måde at blive gravid på.


Jeg tænker, at når man ved man gerne vil have børn, så er det da en dejlig måde - man når ikke at skulle bekymre sig om det nu kan lykkes, planlægge hvornår mm :-)


Venlig hilsen,

Juliette




Salg af OX-arabere af høj kvalitet.

Tilridning, videreuddannelse og kommision.


Staldhjælp søges 3-5 gange om ugen syd for Holbæk, skriv for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Juliette
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 08:59

Jeg har ikke personligt erfaringer med prævention der ikke har virket, men jeg kender til tilfælde hvor en kvinde har taget en form for medicin som har sat præventionen ud af kraft - nogle medicintyper har den effekt - bl.a skulle visse former for epilepsi medicin have den "bivirkning".. Og det sker åbenbart at lægen glemmer at give sin patient denne, eller vigtige, information.


...men det var da skønt at parret synes det var en dejligt lille overraskelse


Med venlig hilsen Marleen


0
0
Svar på denne tråd
 
 99% sikkert
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 09:24

aå er der jo også en ud af 100 der bliver gravide..


jeg har været blevet gravid pga. pessar og mini piller, så to af vores børn er ikke helt så planlagte, men alligevel velkomne :-)


Mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kender
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 09:24
... en lille pige som er blevet til på trods af brug af p-piller og kondomer.
0
1
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 12:37

Min ældste pige er blevet til på P-piller. Den mindste i min flok er blevet lavet på "sikre" perioder.


Såeh... 99% sikker er ikke sikkert nok. Efter erfaring kan jeg åbenbart blive gravid bare ved at se på mandens tandbørste eller sætte mig på hans underbukser, hvis vi ikke er på "noget".
Meeen, ellers har præventionenen virket efter hensigten. Når jeg tog den på klokkeslet +/- en time.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige en tanke
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 15:05

Kan det have noget at gøre med (i nogle tilfælde) at man bruger en "forkert" slags prævention? Jeg mener p-piller f.eks. er jo forskelligt sammensat alt efter hvilken slags, og man kunne forestille sig at kroppe reagerer forskelligt...?! Altså de virker jo ved at bilde kroppen ind den allerede er gravid, og derfor ikke kan blive det igen (kort fortalt), men måske nogle kroppe reagerer lidt anderledes, eller ikke får stof nok til at reagere eller lignende??


Jeg ved det ikke, ved bare at jeg blev tjekket i hoved og r*v da jeg skulle have piller, og de fandt nogle med meget østrogen der ville passe mig godt.


Kunne det evt. være en årsag i nogle tilfælde?



Mvh. Cat

"Livskvalitet består i at tingene går som man ønsker de skal gå"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det eneste
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 15:19
Der har været 100 % sikkert for mig, var spiral- og afholdenhed. ;-)
P-piller havde nogen bivirkninger, der gjorde, at de var -afholdenhed. I dag kan jeg ikke tåle noget med hormoner.
Kondom er heller ikke godt til mig.

Ja, jeg skal også bare kigge på et på boxershorts før, der er gevinst.

Jeg glæder mig til overgangsalderen!


Mvh xtiny


Scientist's Door Sign: "Gone Fission."


"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali





1
0
Svar på denne tråd
 
 P-ring sucks...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 17:53

BIG time! Nu er jeg ikke blevet gravid med/på sådan en men jeg havde den udsøgte fornøjelse at erhverve mig en p-ring (fordi alle veninder snakkede om hvor smart den var) i juni sidste år. Den (de) kostede en herregård og ja var lige til at hælde ud af vinduet..


Forstil jer f.eks. at få mega styrtblødning i H&M's prøverum en sommerdag hvor man kun er iført 1 stk lille nederdel.. dette er bare et ud af en del oplevelser jeg havde i forbindelse med p-ring.. de 3 måneder jeg havde den..!


Jeg tror på - for mit vedkommende at jeg kunne have været uheldig at være blevet gravid med sådan en - for den passede slet ikke til mig. Som en skriver så tror jeg det det betyder noget om præventionen passer til en..


Lige en kommentar om p-ring herfra...




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 P-piller
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 19:05

Mine lillesøster er blevet gravid 2 gange selvom hun har taget pillerne efter foreskriften.


Første gang var hun 15 år og fik en abort - nu er hun 19 og gravid i uge 11 og bliver derfor mor som 20 årig i starten af december


TinaR

Mor til Filippa 06.06.2003 og Mikkeline 26.02.2005

- og skruk ;o)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er super
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 19:19

glad for min p- ring :-)


Håber dog ikke jeg er blandt de 1 ud af 100


Mvh Camilla


Åbent for D1 + D2
Vind et BOJ stævneskab i PRI04 for pony
0
0
Svar på denne tråd
 
 Usikkert
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 20:59

Ja når man har 6 hundrede gange bliver man gravid én! Sååå...

Jeg er dog endnu ikke blevet gravid!


Lille lommehund søges til godt hjem på landet - gerne ældre skilsmissehund

0
0
Svar på denne tråd
 
 P-ring...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 00:40

Jeg brugte også p-ringe og var rigtig glad for dem. Og jeg er stadig glad for dem, da det er pga dem at jeg i dag har min elskede datter på godt 1 år Blev gravid mens jeg brugte dem så de passede åbenbart ikke til mig.


Linda.



Mosegaards El Diablo
***
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad er en p ring
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 10:46
aner ikke hvad det er for en.




Jeanette
www.sitecenter.dk/appaloosa
Opdateret August 06
Nu også med en alpequarter
Køb en hest og få bekymringer
sælg en hest og få flere bekymringer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min smukke søn
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:39

...er født præcis et år efter jeg blev steriliseret!

Efter min mand blev steriliseret har vi ikke fået flere. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Google er din ven
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:46
P-ring

Mvh Jean
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har prøvet det to gange...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 15:59

... første gang da jeg spiste p-piller og anden gang da jeg havde en p-ring.

Kan absolut ikke anbefale en p-ring. Synes den er ubehagelig at have oppe og den virker for "stor" inden i mig:(


Nu har jeg så fået en spiral og der har da heldigvis ikke været nogen uheld endnu:)


Tina






Tak for sangen og tak for alt.
Floating in a sea of darkness, days turning blue, a vivid fantasy, a vision of you



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 07:17

Været gravid to gange med prævention. En gang med p-piller, der var jeg 17, og fik en abort.

Anden gang var med kondom, og det kom Sofie, vores dejlige datter ud af..




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 godt nok ikke
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 14:02

ja nu er det så ikke mig selv som er blevet gravid..


men min mor blev gravid med mig da hun tog p-piller for godt 25 år siden.




MVH Line


En ven er en der forstår din fortid tror på din fremtid og aceptere dig i dag som den du er!!




0
0
Svar på denne tråd
 
 P-ring
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 14:35

Jeg bruger p-rig som prævention, og er super glad for det. Det er bare så nemt og praktisk, og bivirkninger har for mig været meget mindre end ved p-piller.


Har hørt om en del, der er blevet gravide på p-piller, men ofte skyldes det i følge min læge, at man har været syg eller fået medicin, så pillerne ikke har haft fuld effekt.


Derfor tror jeg også på p-ringen er mere sikker end pillerne, da hormonerne frigives gennem slimhinderne i stedet for, at det skal optages gennem mave/tarm, hvilket man ikke altid kan være sikker på, at det gør.





Mvh

Mette & Lunapigen



www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha, bliver da helt svedt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 23:56
Jeg er blevet gravid hele 5 gange trods prævention, troede regulært der var noget galt med mig,selv lægerne opgav. Desværre kunne jeg ikke holde på alle, så det er "kun" blevet til 2 skønne unger.

Jeg håber da virkelig at det holder når man bliver steriliseret og det ikke går mig som Birgitte 2. Selvom jeg altid har villet have flere, såh ville jeg nu synes at jeg var over dato idag.

Nu glæder jeg mig vildt til at blive bedstemor en dag. Jeg må jo have et lille barnebarn eller mange som jeg kan forkæle,det tror jeg er det allerbedste ved at blive ældre,ja også mine heste, som jeg har tænkt mig at påtvinge min stakkels børnebørn fra de kan sidde på en.

Hilsen Charlotte
0
0
Svar på denne tråd
 
 usikker prævention
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 11:32

tjah... har prøver 4 forskellige p-piller.. og ingen af dem virker har jeg desværre måttet konstatere.


Det er dog kun blevet til 1 barn (en dejlig dreng der snart bliver 3) heldigvis.

Men der har været nogle nedture...


Såh.. satser på en p-stav til d. 1.


Carina
Nu uden Sjakalen...
Ung mor til Nicklas født. 4-8-04
Køb aldig en bil, du ikke magter at skubbe.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange historier
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 20:05
Jeg kender en der blev gravid efter at manden var sterilliseret... (og det var BESTEMT ikke ønsket! Det var barn nummer 5 som slog hele økonomien i smadder)

Min lillebror blev til på trods af en spiral...

Men tænk en gang på, hvis i nu tæller de gange i har haft 6 sammen, så mon ikke i har haft 6 100 gange mere (mindst) end i er blevet gravide? *GG*

/Lene

Derfor beder jeg med tårer
Led den ind i mine årer
Så for dig kun hjertet banker
Så kun du i mine tanker,
er den dybe sammenhæng.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuttere
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 20:33

Disse præventioner, som p-piller, p-ring p-plastre osv, hvor der er 1 % riciko for graviditet er i følge min læge, dem som ikke kan finde ud af at benytte dem/det rigtigt.


Alle dem jeg kender der er blevet gravide på prævention, er dem som har sjusket med det, og ikke har taget det seriøst med at tage p-pillerne som foreskrevet, sat p-ringen om inde max-tiden er gået, og glemt at skifte p-plastret.



Snakker vi derimod spiraler, p-sprøjter, p-stave osv. tror jeg på den 1 % riciko, men det gør jeg ganske enkelt ikke med de ovenstående ting.




Endnu en FjordFan.
.

Ejer af guldklumpen Sylvia.




0
2
Svar på denne tråd
 
 sylvia
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 22:58

Du må tro hvad du vil.

Jeg kan udemærket finde ud af at tage en pille hver morgen.

hvilket jeg også gjorde!

Men nu er det bare sådan at p-pillerne ikke virker efter hensigten på mig, og så er det bare sådan.

Og når lægevidenskaben nu siger at de kun er 99% sikre, hvorfor så ikke stole på det? Det må da være dem der ved bedst.


Carina
Nu uden Sjakalen...
Ung mor til Nicklas født. 4-8-04
Køb aldig en bil, du ikke magter at skubbe.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sylvia
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 11:34

Det var da en "interessant" holdning...


Jo flere fejlkilder, der er, jo større er risikoen for, at noget "går galt". Det er klart.

Jo mere korrekt, man bruger præventionen, jo mindre er risikoen for, at noget "går galt". Det er lige så klart.


Ser vi udelukkende på dem, der er blevet gravide, mens de brugte prævention, så vil andelen af graviditeter pga. "sjusk", anden medicin, sygdom (fx opkast el. diarre) osv. naturligvis være størst hos dem, der selv kunne påvirke brugen af præventionen (huske at tage pille, sætte ring op osv). Men det forhold udelukker i sig selv ikke, at biologi/fysiologi kan påvirke effekten af præventionen.


Så nu kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad du mener er årsagen til, at spiraler, stave osv. godt kan fejle ind imellem? Altså, hvorfor fejler de selvom de bliver brugt rigtigt?


Jeg ville egentlig uddybe dette i forhold til effekten af biologi osv., men det vil jeg nu alligevel vente med, til jeg har set dit svar.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere tanker
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 23:45

Biologien må du selv klare for den aner jeg intet om.


Grunden til at jeg tror der omkring spiraler, p-stave og p-sprøjter er ganske enkelt at sjusk ikke kan opstå på den måde som med de andre præventioner.


Men derimod at ting som medicin spiller ind, og kan fjerne effekten.


Jeg forstår ganske enkelt ikke den med en upser. Hvis præventionen ikke virker, så ville de personer enten skulle leve i afholdenhed eller have en hav af unger... Men har de det? Derudover tror jeg ganske enkelt ikke på de unges pigers brug af kondom hver gang i et nyt forhold.


Derudover har jeg ganske enkelt set for MANGE tilfælde til at jeg tror på en upser. Derudover er der jo ingen, der vil indrømme at de har haft en del af skylden selv. De har ihvertfald fuldt foreskifterne til punkt og prikke. Men sjovt nok kender jeg en del med den påstand, og ved at sådan er virkelighedens verden bare ikke.


Eksempel min veninde som var her forige år i over 14 dage uden sine p-piller. Hun kan sørme ikke forstå hun blev gravid, for hun tog dem jo...


Sidst i mente, bør du huske at jeg skriver hvad jeg tror/mener. Hvilket jeg er i min fulde ret til, uden at skulle bakke min tro op med eksperters udsagn.




Endnu en FjordFan.
.

Ejer af guldklumpen Sylvia.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Sylvia
Forfatter: 
Dato:  01-06-2007 08:10

Mht. sandsynligheden for at menneskelige fejl i høj grad spiller ind, hvor de kan, så er vi for så vidt ikke uenige.


Der skulle vel ikke være en læge tilstede, som kan afklare, om medicin eller andre ude fra kommende faktorer kan påvirke effekten af fx spiraler? Ved hormonspiraler kan jeg forestille mig, der kan være en effekt af fx medicin, men ved "gammeldaws" spiraler er det da vist en mekanisk påvirkning af livmodervæggen, der forhindre graviditet, og så skulle effekten af medicin vel være udelukket.


Nogen her, der er blevet gravide med sidstnævnte spiraltype?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Biologien spiller ind
Forfatter: 
Dato:  01-06-2007 21:10
Og man kan blive snigløbet af sin biologi, også selvom man ikke vil have børn. Kvinder har altså modtagelige perioder, som alle andre pattedyr, og det er oftest dér, det går galt. Der er lavet statistik på det. (Se fx "@!#$ and Destiny"- nå så "Køn og Skæbne" af Germaine Greer).

Nej, nu omstunder får de færreste "et hav af unger"...

Det interessante er, at danske kvinder og mænds frugtbarhed er ringere end i sammenlignelige lande. Og at- det er dem, der er frugtbare, der faktisk får børn. Vore efterkommere må så være dem, der kan og vil få børn. ;-)


Mvh xtiny


Scientist's Door Sign: "Gone Fission."


"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali





0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla
Forfatter: 
Dato:  01-06-2007 23:03

Jeg er meget enig med Sylvia. Der vil uanset hvad altid være en risiko for at man kan blive gravid med p-piller, p-stav osv. selvom brugen er 100% korrekt. Det er klart at denne er væsentligt mindre end hvis man sjusker med brugen, ikke tjekker om der er kontraindikationer med anden medicin, ikke overvejer at der er risici for at p-pillen kan ryge med ud ved opkastninger osv. Så mange som der har svaret herinde at de har oplevet en upser, er der nok heller ikke tvivl om at nogle af disse kan høre i sidste kategori... selvom det er ubevidst.


P-piller af kombinationstypen som de fleste får indeholder østrogen og progesteron, disse hormoner hæmmer frigivelsen af to andre hormoner. Et der er ansvarligt for udviklingen af et æg, og et der er ansvarligt for ægløsningen. Samtidig fortykkes slimhinden. Dette er dog ikke altid tilstrækkeligt, og derfor kan der være ups'ere. Andre hormon-præparater virker på lignende måde, ofte indeholder de dog kun et enkelt hormon, som mini-piller der kun indeholder progesteron og derfor er særligt vigtige at huske at tage præcist fordi der derved ikke er samme sikkerhed ved dem.


Jeg er ikke helt sikker på hvordan en almindelig spiral virker. Det er noget med at den udsender nogen metaller eller lignende, samt forhindrer at ægget sætter sig fast ved sin tilstedeværelse... denne mekanisme kan så vidt jeg ved ligeledes fejle.

Så nej der er ikke noget der er hundrede procent sikker, og nogle er bare meget mere fertile end andre...


(Jeg er bortset fra det ikke hundrede pocent sikker på at den fejlmargen som producenterne opgiver på 1% ell hvor meget det er, gælder hvis man har gjort alt rigtigt, eller om den også indeholder menneskelige fejl af den ene eller anden slags... nogle kloge hoveder der ved det?)


Mvh Anette (farmaceutstuderende)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spiral
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:51

Ja, jeg var så en af dem, der for år tilbage blev gravid TRODS en helt korrekt siddende spiral (af den gammeldags type, men med meget kobber).


Da jeg i sin tid konstaterede det, blev jeg scannet - og der sad spiralen nydeligt, tæt på det lille foster. Ikke så fedt, vel ?


Jeg fik spiralen fjernet, med stor risiko for at kunne abortere. Men hellere det, end spontant abortere i uge 20-25 - det havde jeg mindst lyst til at 2 onder...men tro mig, det var som at vælge mellem pest eller kolera !


Men minsanten om hun ikke blev siddende - ja, det viste sig jo, at det var en 'sej tøj' jeg ventede... og hun er 13 år idag ! :-)


Så den 1 % usikkerhed der er ved en korrekt placeret spiral - ja, den fik jeg en skøn unge ud af !




Hvis du vil se regnbuen,

er du nødt til at kunne klare, at det regner !!


----------------------...----------

Kig ind på min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/a...en/4816421

0
0
Svar på denne tråd
 
 P ring.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 08:47
Hej jeg skriver nu mange år efter ad ren nysgerrighed... Hvis man bliver gravid på p ring og stadig bare bruger den til man fornemmer noget er galt. Kan baby godt tåle det eller har i oplevet efterfølger af det. Det kom som et chok at læse så mange var blevet gravide med normal brug af p ring også kaldt nuvaring... Håber stadig der er mulighed for lidt svar trods de mange år.. Men kan intet finde ud over at der ikke er muligt.. 🤤🤣 takker på forhånd...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Natascha M
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 11:57
  • NuvaRing: According to Dr. Burt Webb of Scottsdale Center for Women's Health, "Neither birth control or NuvaRing causes a problem or increases the risk to the fetus."

Så ifølge en læge der får penge for at promovere produktet har det ingen effekt på fosteret. Han burde have forstand på hvad han snakker uanset hvad og produktet ville være trukket tilbage hvis det havde effekt på forsteret. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er derfor at der bliver flere og flere homoseksuelle. Er det fordi vi bliver et mere frit folk eller er det på grund af hormonbehandling under fostertilstand?

 

Anyways. Jeg selv opgav præventionsmidler da jeg blev gravid med pessar. Jeg ønskede aldrig at blive nødt til at slå mit eget foster ihjel igen så jeg holder øje med hvornår jeg har ægløsning. Jeg tror kraftigt på at børn er noget som skal planlægges nøje og der skal være både tid og penge til dem. Efter ægløsning er ægget virilt i 1 døgn og en sædcelle lever 5 døgn inde i livmoderen så det giver ca. en uge om måneden hvor vi sikkert kan dyrke @!#$ uden kondom - 2 uger hvis man er meget præcis. Kondom er det mest sikre. Det var bare så træls da jeg var ung og prøvede @!#$ af, at drenge altid spurgte "er du på p-pille" som om at et ja var ensbetydende med at nu skulle vi dyrke @!#$ uden kondom. Helt ærligt piger! Medmindre I er sammen med en eksklusiv partner så er det da måden at få en kønssygdom på.

1
0
Svar på denne tråd
 
 P ring.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 20:11
Hej igen. Jeg er selv mor til 2 upser og tåler ikke hormoner men det er siden min fødselsdag for 14 mdr siden gået rigtig fint men fik den en uge for sent op og samme dag hyggede vi. Så frygtede hvis der nu skulle ske noget om det så ville skade fosteret nemlig. Det gør en lidt mere rolig og sikker i forhold til foster skader.. Da man jo intet ved før den skal ud igen, og jeg ved jo ikke om man så får en kunstig blødning alligevel jo. Har bare haft ubehag i mit underliv.. Så fangede tanken mig lige.. Det kunne lige passe jo. Selv om det nu gerne må vente 1 år endnu . Mvh Natascha Murray
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider